Centrale deurvergrendeling werkt niet

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
meerarno
1st Gear member

Hallo allemaal,

Ik heb een lastig probleem, namelijk de centrale deurvergrendeling (op afstandsbediening) werkt niet meer. Als ik op 'lock' druk, gaan alle deuren op slot, maar direct daarna springen ze allemaal weer open. Dat is hetzelfde effect als dat je een deur niet goed hebt gesloten, maar dat is nu niet het geval. Het lampje 'deur open' brandt ook niet.

Wel een lastig probleem, want nu moet ik alle deuren 1 voor 1 op slot doen om de auto af te sluiten. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Het gaat trouwens om een V40, 1.9d uit 1999.
kuipers
1st Gear member

ik denk dat een van de centrale vergrendeling het slot niet ver genoeg aan trekt mischien een stangetje iets verschoten gaan alle knopjes wel helemaal naar beneden
meerarno
1st Gear member

Vreemd, nu doet ie het af en toe wel weer. Ik verdenk het slot van de achterklep er van. Mogelijk dat ie niet goed op slot gaat.
MarkM1983
1st Gear member
Contacteer:

BIj ons is het juist andersom; De deuren springen direct weer op slot als ik de sleutel eruit haal
Volvo V40 1.9 TDi Phase 1
MDA
5th Gear member

Er zit een beveiliging in de centrale vergrendeling die alle sloten onmiddelijk open laat springen als er nog een deur open is op het moment dat je op de 'lock' knop drukt. Ik gok dat het daaraan ligt (zo klinkt het in ieder geval). Dat ligt niet aan de sloten zelf maar aan de verklikkers die erop zitten om aan te geven of de deuren netjes dicht zijn of niet... Staat de rode 'deur open' waarschuwing wel eens onterecht aan in je dashboard terwijl alles netjes dicht is?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Qinx
2nd Gear member

MDA schreef:Er zit een beveiliging in de centrale vergrendeling die alle sloten onmiddelijk open laat springen als er nog een deur open is op het moment dat je op de 'lock' knop drukt. Ik gok dat het daaraan ligt (zo klinkt het in ieder geval). Dat ligt niet aan de sloten zelf maar aan de verklikkers die erop zitten om aan te geven of de deuren netjes dicht zijn of niet... Staat de rode 'deur open' waarschuwing wel eens onterecht aan in je dashboard terwijl alles netjes dicht is?
Ehh...
meerarno schreef:...Het lampje 'deur open' brandt ook niet...
meerarno
1st Gear member

Inderdaad, scherp Qinx :)

Het is alleen bij het sluiten met de a.b. of sleutel. Als ik het knopje voor deuren sluiten op het dashboard gebruik, werkt het wel goed. Weet iemand toevallig of dan de achterklep ook gesloten wordt ? Beetje lastig controleren als je *in* de auto zit.

Ik verdenk namelijk nog steeds de achterklep. Als ik die een paar keer open en dicht doe, werkt het soms wel. Zal mijn spuitbus W40 eens opzoeken...
Qinx
2nd Gear member

meerarno schreef:Het is alleen bij het sluiten met de a.b. of sleutel. Als ik het knopje voor deuren sluiten op het dashboard gebruik, werkt het wel goed. Weet iemand toevallig of dan de achterklep ook gesloten wordt ? Beetje lastig controleren als je *in* de auto zit.
Vrouw, man, vriendin, vriend, collega, buurvrouw, buurman, vage kennis... er zal toch wel IEMAND zijn die je daarmee even kan helpen? ;-) Je mag zelfs langs Breda rijden, dan kijk ik wel even voor je *L*
MDA
5th Gear member

Qinx schreef:
MDA schreef:Er zit een beveiliging in de centrale vergrendeling die alle sloten onmiddelijk open laat springen als er nog een deur open is op het moment dat je op de 'lock' knop drukt. Ik gok dat het daaraan ligt (zo klinkt het in ieder geval). Dat ligt niet aan de sloten zelf maar aan de verklikkers die erop zitten om aan te geven of de deuren netjes dicht zijn of niet... Staat de rode 'deur open' waarschuwing wel eens onterecht aan in je dashboard terwijl alles netjes dicht is?
Ehh...
meerarno schreef:...Het lampje 'deur open' brandt ook niet...
Goed opgemerkt... Ik had niet goed gelezen... Maar het blijft zo dat het systeem dat de deuren weer open laat springen nadat ze met de CV zijn gesloten niet aangesloten zit op het slot van iedere deur, maar op de verklikker. Ik kan met mijn kofferbakslot 'op slot' of 'open' gewoon al mijn deuren sluiten. Dus aan het slot kan het niet liggen.

Ik zou toch die verklikkers verdenken... Ik zal eens gaan klooien met mijn kofferbakslot en verklikker om te kijken of ik jouw probleem kan reproduceren.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”