Op het moment rij ik voor de zaak een A3 sportback 1.9tdi. Aangezien er een nieuwe wagen besteld mag worden ben ik bij de Volvo terechtgekomen na omwegen als alfa 159, Laguna III, Avensis etc... het standaardrijtje...
De wensen zijn eigenlijk makkelijk: diesel, automaat en wat luxe.
Na een proefrit in de V50 was ik verkocht, deze moet het worden. Ik heb gereden in de 2.0D en de D5. Beide prima motoren.
Het volgende als opties:
Edition II (aardig compleet)
Eventueel Edition plus
Sportchassis
Spoiler (achter)
Nu heb ik de mogelijkheid te kiezen uit de nieuwe 2.0D Powershift en de D5 uitvoering.
Zeker door de positieve reacties over de DSG bakken van de duitse fabrikanten ben ik gaan twijfelen. Ik vond zelf de Geartronic wat twijfelachtig overkomen, waar de 5 cilinder het natuurlijk weer aardig goedmaakt

Wanneer ik kies voor de D5 wordt deze i.c.m. het Edition II pakket en de achterspoiler.
Bij de 2.0D Powershift kunnen alle bovenstaande opties in het budget.
helaas heb ik niet meer de mogelijkheid om proef te kunnen rijden in de powershift bak vanwege de levertijd. Dit zal dus een keuze op de gok worden.
Zijn er hier mensen die ook ervaring hebben met de D5 geartronic? En die hun mening wellicht willen delen of advies willen geven?
Alvast bedankt voor jullie reacties!