Voor mijn S60, 2,4 benzine, bouwjaar 2006 wilde ik een xenonverlichting set laten inbouwen. Nadat de lamp aan een zijde was geinstalleerd en de verlichtingsschakelaar had aangezet flitste de xenonlamp even op en ging daarna weer uit. De aansluitdraden naar de originele lampstekker verwisseld maar het resultaat bleef steeds hetzelfde. het installeren hiervan werd beeindigd. Omdat de S60 na b.j. 2005 voorzien was van een CAN-bus systeem zou een CAN-bus proof systeem wel fuctioneren.
Vervolgens heb ik een H7 xenon CAN-bus proof 8000K set gekocht teneinde deze zelf in te bouwen. Na het installeren van de rechter xenon lamp werd ik geconfronteerd met hetzelfde resultaat. Ik heb de verkoper gebeld en hij zei dat ik eerst het 2,5 mm gaatje in de shunt moest boren, maar dit elimineert toch alleen de melding?
Graag jullie reactie en ervaring.
Xenonverlichting achteraf voor een S60 inbouwen
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01.10.2007 - 21:40
De lamp is niet stuk.paQ schreef:canbus proof???
klinkt als blaaaaa in mijn ogen...
is de lamp stuk? (goudbruin bolletje?)
vraag me overigens as of je die draden zomaar kunt omwisselen.
zwart = massa, en groen = rood
Op de bestaande aansluitblokje van de verlichting waarop de draden van de xenonverlichting worden aangesloten zijn alle draden zwart. het was dus even gokken.
Voor info canbus proof zie www.carlight.nl. dit betreft een electrisch systeem welke in een aantal nieuwe auto,s worden toegepast.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
geen probleem meer met uw boordcomputer
m.a.w.: geen melding dat een lamp stuk is (zekering modificeren kost je niets)
als alle draden zwart zijn, dan zal er wellicht een aansluiting zijn met 2 draden, waarvan er 1 wordt doorgeschakeld naar het stadslicht. Dat is dan de massa.
Maar als de lamp niet meer start, dan is de ballast stuk. Want zelfs een kapotte lamp probeert te starten.
m.a.w.: geen melding dat een lamp stuk is (zekering modificeren kost je niets)
als alle draden zwart zijn, dan zal er wellicht een aansluiting zijn met 2 draden, waarvan er 1 wordt doorgeschakeld naar het stadslicht. Dat is dan de massa.
Maar als de lamp niet meer start, dan is de ballast stuk. Want zelfs een kapotte lamp probeert te starten.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
zou ik me zomaar kunnen voorstellen.
als het een gelijkstroom balast is...
was die eerste set wel door carlight ingebouwd dan?
beetje vaag ook overigens dat ze je een """""CAN-proof"""""" set verkopen met het advies alsnog zelf de shunt te doorboren.
het ZOU natuurlijk kunnen dat er ergens een beveiliging zit in een 2006, dat een lamp met een wattage lager dan 55W niet start. Dan is die shunt doorboren een vereiste... tenzij er een CAN-proof balast zou bestaan
als het een gelijkstroom balast is...
was die eerste set wel door carlight ingebouwd dan?
beetje vaag ook overigens dat ze je een """""CAN-proof"""""" set verkopen met het advies alsnog zelf de shunt te doorboren.
het ZOU natuurlijk kunnen dat er ergens een beveiliging zit in een 2006, dat een lamp met een wattage lager dan 55W niet start. Dan is die shunt doorboren een vereiste... tenzij er een CAN-proof balast zou bestaan
