Xenonverlichting achteraf voor een S60 inbouwen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
magne003
Starter

Voor mijn S60, 2,4 benzine, bouwjaar 2006 wilde ik een xenonverlichting set laten inbouwen. Nadat de lamp aan een zijde was geinstalleerd en de verlichtingsschakelaar had aangezet flitste de xenonlamp even op en ging daarna weer uit. De aansluitdraden naar de originele lampstekker verwisseld maar het resultaat bleef steeds hetzelfde. het installeren hiervan werd beeindigd. Omdat de S60 na b.j. 2005 voorzien was van een CAN-bus systeem zou een CAN-bus proof systeem wel fuctioneren.
Vervolgens heb ik een H7 xenon CAN-bus proof 8000K set gekocht teneinde deze zelf in te bouwen. Na het installeren van de rechter xenon lamp werd ik geconfronteerd met hetzelfde resultaat. Ik heb de verkoper gebeld en hij zei dat ik eerst het 2,5 mm gaatje in de shunt moest boren, maar dit elimineert toch alleen de melding?
Graag jullie reactie en ervaring.
paQ
4th Gear member

canbus proof???
klinkt als blaaaaa in mijn ogen...

is de lamp stuk? (goudbruin bolletje?)

vraag me overigens as of je die draden zomaar kunt omwisselen.
zwart = massa, en groen = rood
magne003
Starter

paQ schreef:canbus proof???
klinkt als blaaaaa in mijn ogen...

is de lamp stuk? (goudbruin bolletje?)

vraag me overigens as of je die draden zomaar kunt omwisselen.
zwart = massa, en groen = rood
De lamp is niet stuk.
Op de bestaande aansluitblokje van de verlichting waarop de draden van de xenonverlichting worden aangesloten zijn alle draden zwart. het was dus even gokken.
Voor info canbus proof zie www.carlight.nl. dit betreft een electrisch systeem welke in een aantal nieuwe auto,s worden toegepast.
paQ
4th Gear member

geen probleem meer met uw boordcomputer

m.a.w.: geen melding dat een lamp stuk is (zekering modificeren kost je niets)

als alle draden zwart zijn, dan zal er wellicht een aansluiting zijn met 2 draden, waarvan er 1 wordt doorgeschakeld naar het stadslicht. Dat is dan de massa.

Maar als de lamp niet meer start, dan is de ballast stuk. Want zelfs een kapotte lamp probeert te starten.
magne003
Starter

Ja, een aansluiting bevat 2 draden. kan door de verkeerde aansluiting de ballast nu defect zijn?
paQ
4th Gear member

zou ik me zomaar kunnen voorstellen.
als het een gelijkstroom balast is...

was die eerste set wel door carlight ingebouwd dan?
beetje vaag ook overigens dat ze je een """""CAN-proof"""""" set verkopen met het advies alsnog zelf de shunt te doorboren.

het ZOU natuurlijk kunnen dat er ergens een beveiliging zit in een 2006, dat een lamp met een wattage lager dan 55W niet start. Dan is die shunt doorboren een vereiste... tenzij er een CAN-proof balast zou bestaan ;)
magne003
Starter

De eerste set was niet door carlight ingebouwd. Ik kan een extra balast bestellen en deze doorboren. in ieder geval heb ik dan de ongeboorde als reserve.
paQ
4th Gear member

uh
je moet niet de ballast doorboren, maar een shunt in het blok waar al je regel electronica bijeenkomt onder je stuur.

heb ook nog wel een werkende ballast liggen overigens.
magne003
Starter

uiteraard de shunt doorboren bedoelde ik.
Ik kan de 2e ballast aansluiten om te zien of het systeem werkt en een extra shunt kopen in het geval de xenonverlichting niet functioneert.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”