Hallo allemaal, is het volgende eigenlijk normaal voor de interieurverlichting?
* Het binnenlampje brandt enkel wanneer een voorportier open is (open achterportieren schakelen hem dus niet aan).
* Het kofferbaklampje brandt enkel wanneer OOK een voorportier open is (kofferbak alleen open schakelt hem dus niet aan, ik heb een open voorportier nodig)
Het werkt weliswaar zo sinds dat ik hem heb, maar na commentaar heb ik toch zoiets van klopt dit eigenlijk wel?
Normale werking interieurverlichting?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
normaal moet alles afzonderlijk werken,,dus welke deur je ook open doet,of bagage ruimte alleen,het moet dan gewoon gaan branden.zo is het tenminste bij mijn 460.als ik jou was zou ik de deur contactjes eens nakijken .
-
- 1st Gear member
@zark3:
dat met die achterportieren heb ik ook. heb ook geen deurcontactje gevonden, ben denk ik een x van plan om die in de auto te zetten.
van de kofferklep weet ik het niet, misschien dat ik er vandaag aan denk en dan zal ik even kijken voor je.
Gr. Michael
dat met die achterportieren heb ik ook. heb ook geen deurcontactje gevonden, ben denk ik een x van plan om die in de auto te zetten.
van de kofferklep weet ik het niet, misschien dat ik er vandaag aan denk en dan zal ik even kijken voor je.
Gr. Michael
-
- 3rd Gear member
Ik heb het zelfde probleem las zark.
Heeft de rest ook een 440 of is het een 460?
Heeft de rest ook een 440 of is het een 460?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik heb er even naar gekeken en heb (voor het eerst moet ik bekennen) de deurschakelaartjes gezien/gevonden. Voor werken ze naar behoren [geschakeld aan binnenverlichting en dashboard-lampje 'deur open'], achter zijn ze niet geïnstalleerd (afgedopt). In de kofferbak kon ik er echter geen vinden. Wat ik wel zag is een 'lipje' in waar het slot in valt en een geel-witte draad daarvandaan. Deze lijkt echter niet geschakeld aan de verlichting [geen effect]. Is dit lipje de schakelaar waar ik naar zoek? Ik merkte nu trouwens ook dat de kofferbakverlichting 1-op-1 is geschakeld met de binnenverlichting: wanneer de binnenverlichting aan is, of de kofferbak nu open of dicht is, is ook de kofferbakverlichting aan. Het lijkt me dat dit apart geschakeld moet worden?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
Yep, de kofferbak moet apart geschakeld zijn en dit wordt geschakeld door het lipje bij het slot (geel/wit draadje). Daarnaast zitten de achterdeur schakelaar ook vlakbij de sloten. Je kan van binnenuit -tussen de achterbank en frame- voelen waar de draadjes zitten.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Dank je wel, ik ben dus op de goede weg 
Weet je toevallig ook welke kabels waaraan geschakeld (horen te) zijn tussen kofferbakslot, kofferbakverlichting en dashboard? Ik neem tenminste aan dat het openen van de kofferbak ook het lampje 'deur open' op het dashboard hoort aan te zetten (doet hij nu niet)?
Edit: ik gok iets à la: gesloten slot levert massa en 'circuit-einde', geel-wit dient naar gloeilampje te lopen en andere draad bij gloeilampje [magischerwijs richting dashboard] - wie weet dit iets preciezer te formuleren?

Weet je toevallig ook welke kabels waaraan geschakeld (horen te) zijn tussen kofferbakslot, kofferbakverlichting en dashboard? Ik neem tenminste aan dat het openen van de kofferbak ook het lampje 'deur open' op het dashboard hoort aan te zetten (doet hij nu niet)?
Edit: ik gok iets à la: gesloten slot levert massa en 'circuit-einde', geel-wit dient naar gloeilampje te lopen en andere draad bij gloeilampje [magischerwijs richting dashboard] - wie weet dit iets preciezer te formuleren?
- haasje
- 4th Gear member
Binnenverlichting gaat bij mij (volvo 460 '96) aan door 1 v/d portieren of kofferbak te openen, hierbij gaan zowel de binnenverlichting als kofferbakverlichting gelijktijdig aan.
Die lip in het slot is voor kofferbakschakelaar, maar deze werkte bij mij ook niet, heb ik dus gedemonteerd en goed schoongemaakt (evt beetje afschuren en dan dun laagje soldeer erop).
De verlichting wordt geschakeld via aarde (bruin) en die via de geel/witte draad naar dashbord, binnenverliching en kofferbakverlichting gaat (andere kant van lampje is via zekering op accu aangesloten)
Die lip in het slot is voor kofferbakschakelaar, maar deze werkte bij mij ook niet, heb ik dus gedemonteerd en goed schoongemaakt (evt beetje afschuren en dan dun laagje soldeer erop).
De verlichting wordt geschakeld via aarde (bruin) en die via de geel/witte draad naar dashbord, binnenverliching en kofferbakverlichting gaat (andere kant van lampje is via zekering op accu aangesloten)