Zenders vallen weg na starten

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
MikerB
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 05.03.2006 - 17:39
Locatie: Almelo

Nu het buiten weer wat kouder wordt krijg ik er weer last van dat de radiozenders wegvallen (het geheugen wordt gewist). Dit alles gebeurd na een koude start.

Vorig jaar had ik hier ook al last van. Eerst dacht ik dat dit aan de HU-1205 lag en daarom heb ik een Pioneer radio/navigatie geplaatst.
Het probleem bleef. Vervolgens maar een nieuwe accu geplaatst.
Daarna leek het over, echter achteraf gezien werd het weer toen al weer warmer.

Wat mij daarnaast opvalt is dat mijn V70 de laatste tijd bij het starten niet altijd direct aanpakt. Ik start de motor. Als die lijkt te draaien laat ik de sleutel los. Daarna slaat de motor (soms) weer af.
Voor dit probleem heb ik vorig jaar een nieuwe antenne in het contactslot gezet en daarna was het probleem helemaal weg. Nu begint ook dat weer te komen.

Ik heb het idee dat er een relatie zit tussen het wegvallen van de zenders en het afslaan van de motor, maar vanochtend startte de auto goed, maar toch waren de zenders weer weg.

Heeft iemand hier ook al eens problemen mee gehad?



Mijn auto: V70 (classic) 2.5D van April 2000
Mijn radio: Pioneer ANH-P10MP
MishMash
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 13.09.2007 - 22:27
Locatie: Velsen Zuid
Contacteer:

Je radio heeft wel gewoon een constante 12v verbinding he?
Volvo 440 1.8i 1996 :)
MikerB
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 05.03.2006 - 17:39
Locatie: Almelo

Bedankt voor je reactie.

Ik had deze vraag ook bij het volvo850 forum aangemaakt.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?t ... icseen#new

Het blijkt dat de accuklemmen niet goed geklemd om de accupolen zaten. Nu de klemmen en accu-polen zijn schoongemaakt, en vervolgens de klemmen wat verder omlaag zijn gedrukt en vervolgens weer zijn vastgedraaid heeft het probleem zich niet opnieuw voorgedaan.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”