Rijplezier + vragen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Grutte Pier
1st Gear member

Sinds september rijdt ik D5 MY'05. Mijn ex-lease Volvo is gekocht bij een multimerk garage met 125k. en voldoet prima! Kracht en souplesse gecombineerd met zuinigheid (gem 1:20 bij 163 pk!) Dit forum heeft al veel vragen beantwoord. Prachtig medium! Toch nog een aantal vraagtekens voor mij:
-hoe krijg ik een directer stuurgevoel? (oa nu conti contact 2 205/55/16 banden);
-m.n. de rechterbuitenspiegel lijkt vuil/mat/bekrast ('schoonblijvende spiegels'). heeft iemand hier tips voor?
-officieel moet ik bij 140k een kleine beurt en ca 20k verder een grote beurt laten doen (oa distributieriem). Wat kan de toegevoegde waarde van de volvodealer zijn tov multibranche garage? (extra €'s voor 'detzelfde werkzaamheden'?)
-hoe maak en houd ik mijn lm'Electric' velgen schoon; is er ervaning met beschermingsprodukten?
-hoe kan ik kraken en rammels in/van A-stijl, middenconsole en stoel voorkomen?
-tenslotte:graag ervaringen/tips over TT of Garmin navigatie op Brodit houder. (kwaliteit, wegwerken kabels, FM ontvangst HU650 etc.)

Graag je reactie!

Grutte Pier
trax
2nd Gear member

welkom Pier,

lekker zuinig he ;-)

directer stuurgevoel :
ik zelf heb Bridgestone 225x45x17" banden en hierdoor gaat hij wel wat directer weggedrag vertonen echter gaat dit ook een beetje ten koste van het comfort mbt hobbels, maar dat is altijd zo.
mijn s60 is vrij direct dat viel mij op, in vergelijking met sportwagens die ik ook rij.

LM velgen schoon houden,
Ik koop in duitsland altij multi reiniger bij een motorzaak, de multi reiniger wordt gebruikt om ketting vet van je spatbord,kettingkast te verwijderen en is dus een vetoplosser op water basis dus niet agresief.
Volgens mij kun je dit spul ook in nl bestellen bij www.motozoom.nl
Ik verdun dit spul altijd met water in een emmer om de velgen vervolgens met een gewoon sponsje schoon te maken.
gebruik ook vaat een wc-borstel by mijn Tethys velgen ;-)

gr
Life is measured in achievements not in years alone
trax
2nd Gear member

oeps her en der iets mis met mijn toetsenbord ;-)
Life is measured in achievements not in years alone
tommytommy
4th Gear member

D-riem bij 150k doen, gelijk een andere waterpomp erin. (onderdeel kost 90e ofzo) Hij zal nog wel goed zijn...maar als je naar de 3 ton wilt gaan kan je het beter nu doen..

Ik was bij een universele garage 320e kwijt (d-riem, span-looprollen en waterpomp). Had ik wel wat korting..dacht 20%

Weet niet wat dit bij de dealer kost..denk x2.5 ofzo

MVG Tommy
avanderendeS80
2nd Gear member

Die lm velgen kun je reinigen met het merk turtle ook bekend van de poetsmiddelen voor auto`s en dan de wheelcleaner echt super spul kost wel wat maar het werkt dan ook wel. (geen chrome velgen) maar is echt super spul eventjes sprayen op de velgen ff over de velg heen gaan met spons minuut in laten werken en tuinslang pakken en je hebt een zgan velg :P :thumbleft:

linkje http://www.halfords.com/wcsstore/Halfor ... 003062.jpg :wink:
Volvo S80 2.5TD *Verkocht* , My other hobby : bmw r1200c
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”