Bromgeluid na uitschakelen motor V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
denivan
2nd Gear member

Hoi allen,

Ben lange tijd 'lezer' van dit forum en heb me nu geregistreerd om een vraagje te stellen.

'k Heb een V50 van 2005. Tot nu toe geen klachten gehad, maar sinds enkele maanden zit ik met iets raar : als ik de motor van mijn V50 uitschakel, hoor ik na ongeveer 15 seconden een laag brom geluid van onder de motorkap komen. Dit geluid duurt een paar seconden.

Eerst dacht ik dat het aan de airco lag, dus heb een tijd zonder airco gereden, maar "het geluid" bleef.

Ben eens langs de garage gereden, daar hebben ze vluchtig onder de motorkap gekeken en geluisterd, maar ze vonden het niet onmiddellijk.

Binnen +- 3000 Km. moet ik binnen voor onderhoud en dan gingen ze er meer werk van maken, maar wou eens horen bij jullie of dit gekend is ?

Groetjes,

Ivan
GFTbak
2nd Gear member

Mijn vader zijn s40 1.6d doet dit ook (van in het begin)
Mijn identieke s40 1.6d doet dit niet

beide zijn intussen bijna 3 jaar. Dit heeft blijkbaar geen ernstige oorzaak of gevolgen!
Volvo C30 | Kinetic | 1.6d | R-design | passion red
besteld: V40 | R-design | D2 | motion pack | titanium grey metalic
barchetta
1st Gear member

heb dit ook op mijn eigen 1.6d (oud model)

eigenlijk nooit geweten dat dit abnormaal is/was tot ik de nieuwe van de zaak kreeg. Voorlopig is er bij mij ook niets aan gedaan.
denivan
2nd Gear member

Bij mij heeft hij het ook nooit gedaan tot enkele maanden geleden. Ik rijd er nu op die manier bijna een half jaar zo met rond, ook blijkbaar zonder verdere gevolgen.

Op zich niet echt storend, alleen kunnen mensen op een parking soms raar kijken aangezien het geluid redelijk luid is.

Als ik hem binnen doe voor onderhoud zou ik toch graag hebben dat ze 't weg krijgen, een geluid dat plots ontstaan is, moet ook plots kunnen ophouden ;)
Volvo Jacob
2nd Gear member

Heb dat ook bij mijn V50 van 4 dagen oud. Denk dat het van de airco komt. Lijkt mij vrij normaal, niet?
eXite
4th Gear member

Ik heb dit ook op mijn 1.6d gehad, op mijn T5 heb ik het niet.

Klonk alsof de auto even een flinke ruft losliet :D
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
GFTbak
2nd Gear member

ja is echt een licht brullend geluid wanneer het eigenlijk al een tijdje volledig stil is en de motor en ventilatoren helemaal stilstaan en ook geen geluid meer maken!
Volvo C30 | Kinetic | 1.6d | R-design | passion red
besteld: V40 | R-design | D2 | motion pack | titanium grey metalic
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”