temperatuurmeter op nul?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
dutchbat2
1st Gear member

Hoi,
Wie kan mij helpen met het volgende,tijdens het rijden valt de naald van de temperatuurmeter naar het nulpunt.
Voor de rest veranderd er niks zoals ecc en er is ook geen melding van een storing.
Was al bij dealer en die zegt dat er iets is met de meter zelf heeft iemand dit ook al eens gehad?
als de meter op nul staat en ik sta dan te wachten voor stoplicht dan komt hij wel weer omhoog .
V70 2.4T 2001,black-sapphire
HU-803 Dolby-Surround
mobility-line,winter-line,family-line
xenon,18inch R-velgen
TTT242
2nd Gear member

Ik vermoed een electrisch probleem achter het dashboard achter de metertjes, stof, slecht contact, massa of iets met de sensor of de bekabeling ernaartoe.
Het is toch niet dat je koelwater niet op temperatuur komt? Ik vermoed van niet want dan had je dit wel gepost. Komt de wijzer opeens dadelijk terug goed naar het midden of gaat dat geleidelijk aan?
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
dutchbat2
1st Gear member

De meter komt tijdens het rijden in 1 keer weer naar het midden om na een tijdje weer terug te vallen.
En het koelwater komt en blijft inderdaad gewoon op temperatuur.
HU-803 Dolby-Surround
xenon,18inch R-velgen
TTT242
2nd Gear member

Slecht contact/massa dus ergens. Zoeken maar, overal eens aan duwen tot het metertje weer omhoogschiet is een mogelijkheid. Anders even doormeten.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
jarno
2nd Gear member

Heb ik ook last van, temperatuur van het water veranderd niet maar de meter schommelt van hoog naar laag.
Bij de garage de temp. gemeten om zeker te zijn dat de temperatuur van het water niet schommelt.
Dit was niet het geval de temp. bleeft constant dus conclusie de sensor is waarschijnlijk overleden.
Als ik de kabel bij de sensor iets beweeg heeft dit direct invloed op de uitslag van de meter.
Binnenkort maar eens een nieuwe in laten zetten.
Battlecruiser
8th Gear member

In dat geval denk ik toch eerder aan een slechte kabel. Doordat de isolatie van het electrisch kabeltje van een sensor nogal heet wordt, komen er scheurtjes in en bladderen er stukjes van af. Daardoor ontstaan stukjes corrosie en dus slechte verbindingen, zodat je de ene keer wel en de andere keer net geen goed contact hebt.

Een sensor werkt eigenlijk altijd goed of juist helemaal niet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
dutchbat2
1st Gear member

nou het euvel is opgelost nieuwe thermostaat en temeratuurvoeler,bij de dealer incl.150000km beurt een kostbaar grapje............... :evil3:
HU-803 Dolby-Surround
xenon,18inch R-velgen
Gast

dutchbat2 schreef:nou het euvel is opgelost nieuwe thermostaat en temeratuurvoeler,bij de dealer incl.150000km beurt een kostbaar grapje............... :evil3:
Hebben ze het hele thermostaat huis vervangen? Volgens sommige dealers is dat namelijk de enige mogelijkheid.
Enkel een thermostaat is namelijk helemaal niet zo duur. Kan ook.
Battlecruiser
8th Gear member

Misschien heb ik het niet bij het rechte eind, hoor, maar zowel het thermostaathuis als de temperatuurvoeler vervangen is wel veel van het goede. Het is toch onwaarschijnlijk dat ze beide de geest geven. Het zijn geheel gescheiden systemen.
Of valt dit bij een monteur onder "voorzorg"?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
steven460
5th Gear member
Contacteer:

Ik denk dat iemand voor het eerst een thermostaat huis moest vervangen :P

Sensor is gewoon los te schroeven uit het thermostaat huis, dat de thermostaat zelf vervangen is heel logisch. Dat ding kost niets en gaat vanzelf kapot.

Heb de thermostaat zelf vervangen afgelopen zaterdag, ~ 10
minuten werk exclusief koelvloeistof aftappen en bijvullen.
FelixB
2nd Gear member

AlexV70 schreef:
dutchbat2 schreef:nou het euvel is opgelost nieuwe thermostaat en temeratuurvoeler,bij de dealer incl.150000km beurt een kostbaar grapje............... :evil3:
Hebben ze het hele thermostaat huis vervangen? Volgens sommige dealers is dat namelijk de enige mogelijkheid.
Enkel een thermostaat is namelijk helemaal niet zo duur. Kan ook.
Bij 150.000 moet de distributieriem ook worden vervangen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”