Pagina 1 van 1

temperatuurmeter op nul?

Geplaatst: 20.11.2007 - 21:52
door dutchbat2
Hoi,
Wie kan mij helpen met het volgende,tijdens het rijden valt de naald van de temperatuurmeter naar het nulpunt.
Voor de rest veranderd er niks zoals ecc en er is ook geen melding van een storing.
Was al bij dealer en die zegt dat er iets is met de meter zelf heeft iemand dit ook al eens gehad?
als de meter op nul staat en ik sta dan te wachten voor stoplicht dan komt hij wel weer omhoog .

Geplaatst: 20.11.2007 - 23:08
door TTT242
Ik vermoed een electrisch probleem achter het dashboard achter de metertjes, stof, slecht contact, massa of iets met de sensor of de bekabeling ernaartoe.
Het is toch niet dat je koelwater niet op temperatuur komt? Ik vermoed van niet want dan had je dit wel gepost. Komt de wijzer opeens dadelijk terug goed naar het midden of gaat dat geleidelijk aan?

Geplaatst: 27.11.2007 - 22:28
door dutchbat2
De meter komt tijdens het rijden in 1 keer weer naar het midden om na een tijdje weer terug te vallen.
En het koelwater komt en blijft inderdaad gewoon op temperatuur.

Geplaatst: 27.11.2007 - 23:11
door TTT242
Slecht contact/massa dus ergens. Zoeken maar, overal eens aan duwen tot het metertje weer omhoogschiet is een mogelijkheid. Anders even doormeten.

Geplaatst: 28.11.2007 - 11:58
door jarno
Heb ik ook last van, temperatuur van het water veranderd niet maar de meter schommelt van hoog naar laag.
Bij de garage de temp. gemeten om zeker te zijn dat de temperatuur van het water niet schommelt.
Dit was niet het geval de temp. bleeft constant dus conclusie de sensor is waarschijnlijk overleden.
Als ik de kabel bij de sensor iets beweeg heeft dit direct invloed op de uitslag van de meter.
Binnenkort maar eens een nieuwe in laten zetten.

Geplaatst: 28.11.2007 - 15:16
door Battlecruiser
In dat geval denk ik toch eerder aan een slechte kabel. Doordat de isolatie van het electrisch kabeltje van een sensor nogal heet wordt, komen er scheurtjes in en bladderen er stukjes van af. Daardoor ontstaan stukjes corrosie en dus slechte verbindingen, zodat je de ene keer wel en de andere keer net geen goed contact hebt.

Een sensor werkt eigenlijk altijd goed of juist helemaal niet.

Geplaatst: 24.12.2007 - 07:51
door dutchbat2
nou het euvel is opgelost nieuwe thermostaat en temeratuurvoeler,bij de dealer incl.150000km beurt een kostbaar grapje............... :evil3:

Geplaatst: 24.12.2007 - 12:39
door Gast
dutchbat2 schreef:nou het euvel is opgelost nieuwe thermostaat en temeratuurvoeler,bij de dealer incl.150000km beurt een kostbaar grapje............... :evil3:
Hebben ze het hele thermostaat huis vervangen? Volgens sommige dealers is dat namelijk de enige mogelijkheid.
Enkel een thermostaat is namelijk helemaal niet zo duur. Kan ook.

Geplaatst: 24.12.2007 - 14:13
door Battlecruiser
Misschien heb ik het niet bij het rechte eind, hoor, maar zowel het thermostaathuis als de temperatuurvoeler vervangen is wel veel van het goede. Het is toch onwaarschijnlijk dat ze beide de geest geven. Het zijn geheel gescheiden systemen.
Of valt dit bij een monteur onder "voorzorg"?

Geplaatst: 24.12.2007 - 15:39
door steven460
Ik denk dat iemand voor het eerst een thermostaat huis moest vervangen :P

Sensor is gewoon los te schroeven uit het thermostaat huis, dat de thermostaat zelf vervangen is heel logisch. Dat ding kost niets en gaat vanzelf kapot.

Heb de thermostaat zelf vervangen afgelopen zaterdag, ~ 10
minuten werk exclusief koelvloeistof aftappen en bijvullen.

Geplaatst: 02.01.2008 - 23:41
door FelixB
AlexV70 schreef:
dutchbat2 schreef:nou het euvel is opgelost nieuwe thermostaat en temeratuurvoeler,bij de dealer incl.150000km beurt een kostbaar grapje............... :evil3:
Hebben ze het hele thermostaat huis vervangen? Volgens sommige dealers is dat namelijk de enige mogelijkheid.
Enkel een thermostaat is namelijk helemaal niet zo duur. Kan ook.
Bij 150.000 moet de distributieriem ook worden vervangen :wink: