Hallo,
ik rij 'n volvo 440 1.8i CVT uit 1995,
sinds kort maakt de auto na of tijdens het achteruit rijden 'n flinke klap ergens voorin, 't voelt een beetje alsof de voorwielen niet goed vast zitten (zitten ze wel ik beschrijf alleen het gevoel)
Ik heb al een btje rondgeneust en zag dat de motorstabilisator stuk was, en heb hier ook een nieuwe gemonteerd. Verder zijn de motorsteunen goed ook bij het kantelen van de motor gaat het goed.
Wie kan mij verder helpen? De auto moet binnenkort weer op APK en ik wil niet voor grote kosten komen die ik zelf op had kunnen lossen?
Veerpoten? Ophanging? Versnellingsbak? iemand die hetzelfde probleem al eens heeft gehad??
Alvast erg bedankt! Max.
Klappende 440
- dr hilus
- 2nd Gear member
Een 'klappende' auto? Ik dacht eerst even dat hij voor je applaudiseerde...
Zonder gekheid, ik heb geen idee. Wellicht een probleem in de CVT-bak? Bijvoorbeeld de koppelomvormer om van rijrichting te wisselen defect? (als een CVT zoiets heeft, tenminste)
Zonder gekheid, ik heb geen idee. Wellicht een probleem in de CVT-bak? Bijvoorbeeld de koppelomvormer om van rijrichting te wisselen defect? (als een CVT zoiets heeft, tenminste)
-
- 1st Gear member
nou als 't in de CVT bak zou zitten dan laat maar haha want da ding is onbegrijpelijk.. dr is in heel zuid-oost brabant ook maar 1 iemand die in 'n CVT durft te kijken en die zit in deurne... dus ik weet niet of dat erin zit,
Maar dat is 't zowieso niet want hij doet 't ook wel 's als je gewoon achteruit rijdt..
toch bedankt voor je reactie...
Grtz
Maar dat is 't zowieso niet want hij doet 't ook wel 's als je gewoon achteruit rijdt..
toch bedankt voor je reactie...
Grtz
- The Real Master
- 3rd Gear member
Kijk eens of je uitlaat er goed onder hangt en of alle rubbertjes van je uitlaat er nog aan zitten.
Gr.TRM
Gr.TRM
-
- 5th Gear member
motorrubbers, motordempers? er wordt dan namelijk een verandering van richting gemaakt door de motor.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 1st Gear member
zijn er nog andere dan? Behalve de motorstabilisator aan de zijkant (die soort deurdranger) en de motordempers onderop?sjoerdb schreef:motorrubbers, motordempers? er wordt dan namelijk een verandering van richting gemaakt door de motor.
Ik heb 'van horen zeggen' dat het een homokineet zou kunnen zijn...... iemand die mij hier wijzer in kan maken?
- Iroll
- 6th Gear member
Doet mij toch sterk denken aan een kapotte CVT versnellingsbak steun. Daar komt veel druk optestaan als je 'm in zijn achteruit zet.
En controleer de rubbers van de aandrijfassen op scheurtjes en lekkage, als die lekken kan er idd een homokineet naar zijn mallemoer zijn.
En controleer de rubbers van de aandrijfassen op scheurtjes en lekkage, als die lekken kan er idd een homokineet naar zijn mallemoer zijn.
-
- 1st Gear member
Beste Iroll,
dat klinkt als iets aannemelijks, aangezien hij 't alleen doet als ik gas geef bij het achteruit rijden niet zozeer als ik 'm gewoon laat 'kruipen'
kun je me dr iets meer over vertellen want ik kan er niets over vinden..
bedankt alvast allemaal!
dat klinkt als iets aannemelijks, aangezien hij 't alleen doet als ik gas geef bij het achteruit rijden niet zozeer als ik 'm gewoon laat 'kruipen'
kun je me dr iets meer over vertellen want ik kan er niets over vinden..
bedankt alvast allemaal!