Tuning 2007 XC90 en terugschakelen bak

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
handigneefje
Starter

Ik ben op dit ogenblik bezig met de aanschaf van een nieuwe auto. De xc90 d5 scoort op functionaliteit hoog maar op rijden wat minder. Wat op valt is het snelle terug schakelen van de geartr bij bijv inhalen op snelweg. De bak schakelt voortdurend 1 of 2 versnellingen terug terwijl dit bij bijv een ML cdi helemaal niet gebeurt. Ik denk dat dit (deels) te maken heeft met het koppel maar ook de 'intelligentie' van de bak.

Stel nu dat ik de d5 laat tunen door bijv Rica, schakelt de bak dan minder snel terug door aanwezigheid van meer koppel? Iemand ervaringen mee?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hallo,

Inderdaad, na het updaten van de software van je motor management zal er meer vermogen beschikbaar zijn bij minder toeren. Terugschakelen is hierdoor minder snel noodzakelijk voor de bak.

Vergeet echter niet dat de bak bij volvo "auto lerend" is en zich aanpast aan je schakelgedrag, om de 500Km.
Het kan zijn dat je in een "luie" auto hebt proefgereden, iemand die niet veel rijd zoals jij dat zou doen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”