wat missen we in het onderhoudsschema V70

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14821
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Bij herhaling wordt argument gebruikt op forum dat onderhouds schema niet aangeeft dat je "iets" moet doen.

Voorbeeld: Automaat olie is levenslang......

Ondanks onderhoudsvrij program ververs ik elke 75.000km. :)

Zijn er nog meer aanbevelingen aanpassing onderhoud?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
PJR
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
Locatie: Alphen a/d Rijn

De jaarlijkse alarmkeuring vanaf de eerste apk-datum wordt lang niet altijd automatisch verzorgd en veel mensen denken hier zelf ook niet aan. De kosten zijn het niet...
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14821
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

airco staat niet in onderschema
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

PJR schreef:De jaarlijkse alarmkeuring vanaf de eerste apk-datum wordt lang niet altijd automatisch verzorgd en veel mensen denken hier zelf ook niet aan. De kosten zijn het niet...
dat hoort ook niet in het voorgeschreven onderhoud (maar wel zo handig om het wel te vragen)
Gast

Klepspeling controleren (zeker op gas) zit niet in onderhoudschema!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14821
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Klepspeling wordt toch gecontroleerd elke 15000km.
Teminste ...
toen ik op gas reed in de vorige eeuw :lol:

Mogelijk nu automatische klepstelling
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

nou Bover dus niet meer automatische klepstelling, dat kan niet meer door de milieuregeltjes, dit is met ingang van modeljaar 2000 afgeschaft....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14821
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

oei, mijn laatste 960 op LPI ingeruild voor diesel in februari 2000
( had wel wat de 900 serie ) :)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

(sorry voor de oftopic)
Een 960 inruilen op een diesel?!
Een van de meest fantastische Volvo's inruilen op een voorwielaangedreven halve ford met naar alle waarschijnlijkheid een vw diesel aanboord. Sorry schiet mij maar lek ik snap em niet....
enuhm btw als ze de klepspeling gingen controleren op de 960 dan hebben ze je getild, deze was uitgerust met hydrolische klepstoters en stellen zich dus zelf.

Het schijnt dus dat vooral de non bifuel's die op lpg gezet zijn van MY2000 en later zeker behoefte hebben aan klepspelings controles af en toe. Al schuint het uiteindelijk stellen een dure business te zijn.
Wat ik mij dan afvraag, zou het niet mogelijk zijn als je aan een revisiekop toe bent deze uit te rusten met hydrolische stoters....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14821
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja met 660.000kmop de teller was er geen ontkomen meer aan in combi met mijn toenmalig financieel plan.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Keesjan36
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
Locatie: Amsterdam

Fat Rat schreef:(sorry voor de oftopic)
Een 960 inruilen op een diesel?!
Een van de meest fantastische Volvo's inruilen op een voorwielaangedreven halve ford met naar alle waarschijnlijkheid een vw diesel aanboord. Sorry schiet mij maar lek ik snap em niet....
...
Nee, je snapt het inderdaad niet. Schoppen tegen de "moderne" volvo's is tè makkelijk.
De V70 van voor 2000 is gewoon een vernieuwde 850 en heeft helemaal niks met Ford te doen. De tdi-motor van vw is echt wel een topmotor en heeft z'n sporen ruim verdiend.
De V70 van 2000-2007 is ontwikkeld eind 90-er jaren en gezien het feit dat Ford pas in 1999 eigenaar van Volvo is geworden, was de auto toen echt wel gereed voor productie. Ook geen halve Ford dus.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40993
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zullen we maar weer ON TOPIC gaan svp
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Keesjan36
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
Locatie: Amsterdam

Ja mijnheer. Sorry moest even m'n moderne volvo verdedigen ;-)

Airco staat bij mijn onderhoudsoverzichten overigens wel op de lijst.
Broekhuis heeft bij elke beurt een apart airco controleformulier bijgevoegd.

Werking handrem staat wel in het schema, maar het openmaken van het geheel niet. Mijns inziens onterecht omdat mijn volvospecialist nogal wat onregelmatigheden aantreft bij de modernere types.
Hij maakt ze nu dus bij iedere grote beurt standaard open.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Nou ik schop niet perse tegen de moderne (Ford)Volvo. Ik ben alleen nogal fan van de 7 en 9 serie. En ik rij liever een volvo met een Volvo motor, maar ook dit stamt misschien weer uit mijn 7/9 serie liefde omdat beide "vreemde" motoren duielijk minder zijn dan Volvo's eigen motoren. Daarom heb ik ook weinig of niks met een 300 en 400 serie S/V40
Maar als een auto 6.6 ton gelopen heeft dan kan deze een heel eind heen zijn en niet economisch levensvatbaar meer zijn. Dan is het logisch dat je em weg doet voor wat anders.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

geef toe dat toendertijd giga was de 700,900 en 200 serie, maar de nwe serie`s vanaf de 850 zijn verder gegaan echt waar probeer het maar! de motor zowel benzine als diesel, 5cil zijn ook echt volvo, waarvan de diesel als oorsprong de basis audi/vw 5cil had en volvo deze zelf heeft door ontwikkeld tot wat het nu is.
neem maar van mij aan dat waar de oudjes niet meer verder konden van de 850 het nog beter is geworden. waarschijnlijk vind je dit niet leuk om te horen maar ja...., ik geef wel toe dat meer moeite heb met de nwe s40/50 en zeker met de Ford dieseltjes
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

euerw schreef: ik geef wel toe dat meer moeite heb met de nwe s40/50 en zeker met de Ford dieseltjes
Troost je, dat zijn PSA dieseltjes, de 2.7 liter V6 is de Ford diesel in die serie.... :evil:
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Quota schreef:
euerw schreef: ik geef wel toe dat meer moeite heb met de nwe s40/50 en zeker met de Ford dieseltjes
Troost je, dat zijn PSA dieseltjes, de 2.7 liter V6 is de Ford diesel in die serie.... :evil:
vind je dat een troost dan? :?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

euerw schreef:
Quota schreef:
euerw schreef: ik geef wel toe dat meer moeite heb met de nwe s40/50 en zeker met de Ford dieseltjes
Troost je, dat zijn PSA dieseltjes, de 2.7 liter V6 is de Ford diesel in die serie.... :evil:
vind je dat een troost dan? :?
Jazeker! Als het op dieselmotoren aankomt (no offence) dan staat PSA toch wel erg hoog bij mij in het vaandel, zeker qua loopcultuur e.d. Dat de rest v/d auto het mechaniek niet bijhoudt (en dat is gelijk een van de grootste verschillen tussen Volvo en Franse auto's) ontken ik niet.

Maar in mijn eerdere 306 TD, zat een 1,9 liter turbodiesel die 90 pk leverde. PSA heeft deze motor al geleverd vanaf 1988. Heel wat eerder dan de eerste TDI van VAG. Ik heb probleemloos 310K gereden met die auto. het is dat ik hem plat heb gereden, anders had ik hem twee jaar geleden met zo'n 4 ton op de teller moeten verkopen vanwege een auto van de zaak.

Het zijn geen mooi klinkende motoren, en ze voelen ook niet sportief aan, maar het loopt bijzonder mooi.

Niet dat ik nu niet geniet van de roffel...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Keesjan36
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
Locatie: Amsterdam

En daarnaast rijden de peugeot diesels na hun werkzame leven in Europa, nog honderdduizenden kilometers door de woestijn na export naar Afrika.
Mercedes en peugeot zijn kennelijk de favoriete diesels van veelrijders in dat werelddeel. Ik ben er een aardig aantal keren geweest en heb er weinig volvo's zien rijden...
Die zie je meer in de emiraten en bahrein enzo.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14821
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ha ha inde woestijn met een XC70 D5 AWD dan kom je niet ver.. :D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”