Pagina 1 van 1

wat missen we in het onderhoudsschema V70

Geplaatst: 23.11.2007 - 16:32
door Bover
Bij herhaling wordt argument gebruikt op forum dat onderhouds schema niet aangeeft dat je "iets" moet doen.

Voorbeeld: Automaat olie is levenslang......

Ondanks onderhoudsvrij program ververs ik elke 75.000km. :)

Zijn er nog meer aanbevelingen aanpassing onderhoud?

Geplaatst: 23.11.2007 - 21:08
door PJR
De jaarlijkse alarmkeuring vanaf de eerste apk-datum wordt lang niet altijd automatisch verzorgd en veel mensen denken hier zelf ook niet aan. De kosten zijn het niet...

Geplaatst: 24.11.2007 - 10:41
door Bover
airco staat niet in onderschema

Geplaatst: 24.11.2007 - 11:33
door bart simpson
PJR schreef:De jaarlijkse alarmkeuring vanaf de eerste apk-datum wordt lang niet altijd automatisch verzorgd en veel mensen denken hier zelf ook niet aan. De kosten zijn het niet...
dat hoort ook niet in het voorgeschreven onderhoud (maar wel zo handig om het wel te vragen)

Geplaatst: 24.11.2007 - 17:05
door Gast
Klepspeling controleren (zeker op gas) zit niet in onderhoudschema!

Geplaatst: 24.11.2007 - 17:19
door Bover
Klepspeling wordt toch gecontroleerd elke 15000km.
Teminste ...
toen ik op gas reed in de vorige eeuw :lol:

Mogelijk nu automatische klepstelling

Geplaatst: 24.11.2007 - 17:25
door Fat Rat
nou Bover dus niet meer automatische klepstelling, dat kan niet meer door de milieuregeltjes, dit is met ingang van modeljaar 2000 afgeschaft....

Geplaatst: 24.11.2007 - 20:33
door Bover
oei, mijn laatste 960 op LPI ingeruild voor diesel in februari 2000
( had wel wat de 900 serie ) :)

Geplaatst: 25.11.2007 - 00:01
door Fat Rat
(sorry voor de oftopic)
Een 960 inruilen op een diesel?!
Een van de meest fantastische Volvo's inruilen op een voorwielaangedreven halve ford met naar alle waarschijnlijkheid een vw diesel aanboord. Sorry schiet mij maar lek ik snap em niet....
enuhm btw als ze de klepspeling gingen controleren op de 960 dan hebben ze je getild, deze was uitgerust met hydrolische klepstoters en stellen zich dus zelf.

Het schijnt dus dat vooral de non bifuel's die op lpg gezet zijn van MY2000 en later zeker behoefte hebben aan klepspelings controles af en toe. Al schuint het uiteindelijk stellen een dure business te zijn.
Wat ik mij dan afvraag, zou het niet mogelijk zijn als je aan een revisiekop toe bent deze uit te rusten met hydrolische stoters....

Geplaatst: 25.11.2007 - 10:02
door Bover
Tja met 660.000kmop de teller was er geen ontkomen meer aan in combi met mijn toenmalig financieel plan.

Geplaatst: 25.11.2007 - 11:04
door Keesjan36
Fat Rat schreef:(sorry voor de oftopic)
Een 960 inruilen op een diesel?!
Een van de meest fantastische Volvo's inruilen op een voorwielaangedreven halve ford met naar alle waarschijnlijkheid een vw diesel aanboord. Sorry schiet mij maar lek ik snap em niet....
...
Nee, je snapt het inderdaad niet. Schoppen tegen de "moderne" volvo's is tè makkelijk.
De V70 van voor 2000 is gewoon een vernieuwde 850 en heeft helemaal niks met Ford te doen. De tdi-motor van vw is echt wel een topmotor en heeft z'n sporen ruim verdiend.
De V70 van 2000-2007 is ontwikkeld eind 90-er jaren en gezien het feit dat Ford pas in 1999 eigenaar van Volvo is geworden, was de auto toen echt wel gereed voor productie. Ook geen halve Ford dus.

Geplaatst: 25.11.2007 - 11:06
door Ben
Zullen we maar weer ON TOPIC gaan svp

Geplaatst: 25.11.2007 - 11:12
door Keesjan36
Ja mijnheer. Sorry moest even m'n moderne volvo verdedigen ;-)

Airco staat bij mijn onderhoudsoverzichten overigens wel op de lijst.
Broekhuis heeft bij elke beurt een apart airco controleformulier bijgevoegd.

Werking handrem staat wel in het schema, maar het openmaken van het geheel niet. Mijns inziens onterecht omdat mijn volvospecialist nogal wat onregelmatigheden aantreft bij de modernere types.
Hij maakt ze nu dus bij iedere grote beurt standaard open.

Geplaatst: 26.11.2007 - 20:55
door Fat Rat
Nou ik schop niet perse tegen de moderne (Ford)Volvo. Ik ben alleen nogal fan van de 7 en 9 serie. En ik rij liever een volvo met een Volvo motor, maar ook dit stamt misschien weer uit mijn 7/9 serie liefde omdat beide "vreemde" motoren duielijk minder zijn dan Volvo's eigen motoren. Daarom heb ik ook weinig of niks met een 300 en 400 serie S/V40
Maar als een auto 6.6 ton gelopen heeft dan kan deze een heel eind heen zijn en niet economisch levensvatbaar meer zijn. Dan is het logisch dat je em weg doet voor wat anders.

Geplaatst: 03.12.2007 - 16:15
door euerw
geef toe dat toendertijd giga was de 700,900 en 200 serie, maar de nwe serie`s vanaf de 850 zijn verder gegaan echt waar probeer het maar! de motor zowel benzine als diesel, 5cil zijn ook echt volvo, waarvan de diesel als oorsprong de basis audi/vw 5cil had en volvo deze zelf heeft door ontwikkeld tot wat het nu is.
neem maar van mij aan dat waar de oudjes niet meer verder konden van de 850 het nog beter is geworden. waarschijnlijk vind je dit niet leuk om te horen maar ja...., ik geef wel toe dat meer moeite heb met de nwe s40/50 en zeker met de Ford dieseltjes

Geplaatst: 03.12.2007 - 17:57
door Quota
euerw schreef: ik geef wel toe dat meer moeite heb met de nwe s40/50 en zeker met de Ford dieseltjes
Troost je, dat zijn PSA dieseltjes, de 2.7 liter V6 is de Ford diesel in die serie.... :evil:

Geplaatst: 04.12.2007 - 14:44
door euerw
Quota schreef:
euerw schreef: ik geef wel toe dat meer moeite heb met de nwe s40/50 en zeker met de Ford dieseltjes
Troost je, dat zijn PSA dieseltjes, de 2.7 liter V6 is de Ford diesel in die serie.... :evil:
vind je dat een troost dan? :?

Geplaatst: 04.12.2007 - 17:31
door Quota
euerw schreef:
Quota schreef:
euerw schreef: ik geef wel toe dat meer moeite heb met de nwe s40/50 en zeker met de Ford dieseltjes
Troost je, dat zijn PSA dieseltjes, de 2.7 liter V6 is de Ford diesel in die serie.... :evil:
vind je dat een troost dan? :?
Jazeker! Als het op dieselmotoren aankomt (no offence) dan staat PSA toch wel erg hoog bij mij in het vaandel, zeker qua loopcultuur e.d. Dat de rest v/d auto het mechaniek niet bijhoudt (en dat is gelijk een van de grootste verschillen tussen Volvo en Franse auto's) ontken ik niet.

Maar in mijn eerdere 306 TD, zat een 1,9 liter turbodiesel die 90 pk leverde. PSA heeft deze motor al geleverd vanaf 1988. Heel wat eerder dan de eerste TDI van VAG. Ik heb probleemloos 310K gereden met die auto. het is dat ik hem plat heb gereden, anders had ik hem twee jaar geleden met zo'n 4 ton op de teller moeten verkopen vanwege een auto van de zaak.

Het zijn geen mooi klinkende motoren, en ze voelen ook niet sportief aan, maar het loopt bijzonder mooi.

Niet dat ik nu niet geniet van de roffel...

Geplaatst: 04.12.2007 - 20:12
door Keesjan36
En daarnaast rijden de peugeot diesels na hun werkzame leven in Europa, nog honderdduizenden kilometers door de woestijn na export naar Afrika.
Mercedes en peugeot zijn kennelijk de favoriete diesels van veelrijders in dat werelddeel. Ik ben er een aardig aantal keren geweest en heb er weinig volvo's zien rijden...
Die zie je meer in de emiraten en bahrein enzo.

Geplaatst: 04.12.2007 - 20:29
door Bover
Ha ha inde woestijn met een XC70 D5 AWD dan kom je niet ver.. :D