Iedereen zal het er hier wel over eens zijn dat de Volvo S40/V40 een schitterende wagen is. Maar wat vinden jullie het 'minst' goed?
Persoonlijk vind ik de koppeling veel te zacht. Een wereld van verschil als je voordien met een Volvo 240DL gereden hebt.
Ik heb nog niet met een S40/V50 gereden maar de koppeling van een S60 vind ik stukken beter.
Wat is er negatief aan S40/V40?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Hmm het minst goed vind ik de bereikbaarheid van de kofferruimte (V40) en de ruimte in het algemeen bij beide types.
Design vind ik nog steeds mooi.
Design vind ik nog steeds mooi.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
ik vind de koppeling zeker niet zacht (diesel)
wat mij wel stoort is de ontwaseming ed
en soms een beetje dat beroerde weg gedrag
maar verders een top wagen!
wat mij wel stoort is de ontwaseming ed
en soms een beetje dat beroerde weg gedrag
maar verders een top wagen!
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 09:32
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Minpunten zijn voor mij het piepende stuur en soms het krakende/piepende dashboard. Ook is de ontwaseming zoals DeNNiS_ al aangeeft niet helemaal optimaal, maar dat schijnt een S/V40 kwaaltje te zijn.
Verder ben ik heeel erg teleurgesteld over de kwaliteit van de lak van mijn auto (niet metallic, donkerblauw). Daar kun je met je nagel zonder veel moeite een kras in maken. Vogelpoep laat binnen een dag al plekken achter.
Verder ben ik heeel erg teleurgesteld over de kwaliteit van de lak van mijn auto (niet metallic, donkerblauw). Daar kun je met je nagel zonder veel moeite een kras in maken. Vogelpoep laat binnen een dag al plekken achter.
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Min: lelijk.
Plus: ..... eh.....
Van een 240 naar een S/V40? Dat meen je niet!
Plus: ..... eh.....
Van een 240 naar een S/V40? Dat meen je niet!
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
geestschrijver schreef:Min: lelijk.
Plus: ..... eh.....
Van een 240 naar een S/V40? Dat meen je niet!

Mijn vriendin vind juist dat vierkante van een 240 weer niets. Ik vind het echt prachtig, een Volvo hoort juist lekker massief en vierkant te zijn.
Om even "on topic te blijven"
Plus:
-Gemaakt in Nederland (was goed voor de economie, en een auto waarvan je best trots op mocht zijn dat ie in Nederland werd gemaakt).
-Veiligheidsvoorzieningen.
-Fijne stoelen (tuurlijk...).
-Prima motor (1.8; genoeg vermogen, ook op lpg, en op cruise snelheid lekker stil).
-Comfort (alles wat je nodig hebt en meer).
-Vier wielen (drie gaat niet zo fijn door de bocht).
Min:
-Auto rijden kost geld (kan je ook andere dingen voor doen).
-Al die jaloerse blikken van de 240 rijders.
V40
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24.11.2007 - 00:59
Als je dit stukje zelf nog eens naleest zul je tot de ontdekking komen dat het een beetje vreemd is :roll:Graaf_van_Vlaanderen schreef:Iedereen zal het er hier wel over eens zijn dat de Volvo S40/V40 een schitterende wagen is. Maar wat vinden jullie het 'minst' goed?
Persoonlijk vind ik de koppeling veel te zacht. Een wereld van verschil als je voordien met een Volvo 240DL gereden hebt.
Ik heb nog niet met een S40/V50 gereden maar de koppeling van een S60 vind ik stukken beter.
Je vindt de koppeling van de V40 te zacht maar je hebt er nog niet mee gereden???? :oops: En je vindt de koppeling van de S60 stukken beter?
Zelf heb ik een 1.9TD V40 en ik vind zelf dat er niks mis is met de koppeling........
pv
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Ja inderdaad een raar verhaal wat die daar vertelt, heeft er nog niet in gereden en vindt de koppeling zacht.
Graaf..... verklaar je nader, hoe kan je dat nu weten?
Gr. Huub
Graaf..... verklaar je nader, hoe kan je dat nu weten?
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Nadeel 1.6 benzine is het vermogen. Alhoewel ik ook met caravan en vijf persoen door de Benelux ben gescheurd. Met 100 erin en vol op het gas in z'n drie met 80 eruit. Niet slecht, maar echt ontspannend is dat niet 
Verder is de opening van de (verder ruime) kofferbak van de S40 erg klein.

Verder is de opening van de (verder ruime) kofferbak van de S40 erg klein.
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Lalalala......zjelko schreef:Als je dit stukje zelf nog eens naleest zul je tot de ontdekking komen dat het een beetje vreemd is :roll:Graaf_van_Vlaanderen schreef:Iedereen zal het er hier wel over eens zijn dat de Volvo S40/V40 een schitterende wagen is. Maar wat vinden jullie het 'minst' goed?
Persoonlijk vind ik de koppeling veel te zacht. Een wereld van verschil als je voordien met een Volvo 240DL gereden hebt.
Ik heb nog niet met een S40/V50 gereden maar de koppeling van een S60 vind ik stukken beter.
Je vindt de koppeling van de V40 te zacht maar je hebt er nog niet mee gereden???? :oops: En je vindt de koppeling van de S60 stukken beter?
Zelf heb ik een 1.9TD V40 en ik vind zelf dat er niks mis is met de koppeling........
pv
S40/V40 of S40/V50......
Je kan gewone burgers niets verwijten als volvo er zo'n zootje van maakt met de nummering. :?
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20787
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Heel goed trompetje.
Dat is waar Zjelko en Laheije niet even bij nadenken.
En Zjelko, de koppeling van een V40 Diesel is heel wat anders dan de koppeling van een V40 benzine.
Dat is waar Zjelko en Laheije niet even bij nadenken.
En Zjelko, de koppeling van een V40 Diesel is heel wat anders dan de koppeling van een V40 benzine.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Tja, wat is er negatief aan... niet veel in elk geval. Vaak allerlei lampjes vervangen, verder kan ik niet veel bedenken. Beetje lawaaiiger dan bijvoorbeeld de V50/S40 en hij heeft vrij veel last van zijwind.
Ik ben er eigenlijk wel zo tevreden mee dat ik waarschijnlijk gewoon weer een V40 ga kopen.
Ik ben er eigenlijk wel zo tevreden mee dat ik waarschijnlijk gewoon weer een V40 ga kopen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
negatief vind ik eigenlijk niets aan de auto, is me tweede s40 en nooit zo'n fijne auto gehad , dacht eerder altijd : volvo .saaie ouwelullenbak totdat ik op een dag eens in een 850 moest sturen en toen........
heerlijke betrouwbare auto en mooi ook. volgende auto word zeer zeker een volvo
heerlijke betrouwbare auto en mooi ook. volgende auto word zeer zeker een volvo
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 11:39
- Locatie: Genk
ik weet anders toch echt wel zeker dat m'n schoonvaders v50 véél meer last heeft van zijwind dan m'n v40 (hij had vroeger 'n v40 en heeft al diverse keren gevraagd om te ruilen... helaas voor hem zijn het zowat dezelfde punten die mij aan de v50 tegen steken als hem)menjo schreef:Tja, wat is er negatief aan... niet veel in elk geval. Vaak allerlei lampjes vervangen, verder kan ik niet veel bedenken. Beetje lawaaiiger dan bijvoorbeeld de V50/S40 en hij heeft vrij veel last van zijwind.
ok, hij zal mss minder bezorgd zijn om de ingebouwde autoradio in de v50 dan ik (wat 'n afschuwelijk ding!), maar het zijn de andere argumenten die net overeen komen
die v50 heeft 15" wielTJES opliggen en is verdomme veel harder om in te rijden als m'n v40 met 17" met laagprofiel... kan je nagaan.
de 40 is idd wel lawaaiieriger, maar imho zitten de zetels een pak beter (zeker als je de ingebouwde ruggensteun erin hebt zitten, zoals ik

- Rode T4
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
- Locatie: Zuid-Holland
De T4 rijdt super, de LPI rijdt zuinig en comfortabel. Enige minpunt is het onderstel maar met betere dempers en betere veren krijg je een top auto. Ik vergelijk de V40 dan wel met de betere auto qua wegligging. Een X40 heeft ook al standaard een veel betee wegligging dan een 240. Maar niet iedereen vindt dat belangrijk.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- Spacelord
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 28.09.2007 - 14:17
- Locatie: Kersbeek-Miskom
Het dahboard is idd a pain in the ass ... kraakt bij elk bultje in de weg ... om gek te worden.
En hou ook maar steeds genoeg lampjes in voorraad. Zowel interieur- als exterieurmodellen. Is precies een Volvo-ziekte, mijn vorige (850) had er ook geweldig veel last van. Misshien heeft de constante verlichting er iets mee te maken.
En hou ook maar steeds genoeg lampjes in voorraad. Zowel interieur- als exterieurmodellen. Is precies een Volvo-ziekte, mijn vorige (850) had er ook geweldig veel last van. Misshien heeft de constante verlichting er iets mee te maken.
850 GLE 2.0 20V '94
V40 1.9d 115pk PhII '03 Sportpack
V40 1.9d 115pk PhII '03 Sportpack
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Het enige nadeel vind ik de ruimte op de achterbank.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl