Lees hier al een tijdje mee, maar had nu zelf volgende vraag (had deze vraag ook al bij V50 gepost, maar is misschien eerder een technische aangelegenheid) :
Sedert enkele maanden (na een onderhoud, misschien toeval) vind ik dat mijn auto geweldig stinkt als hij stationair draait met een koude motor. De geur lijkt me niet gewoon de geur van uitlaatgassen, maar ik kan het niet beter omschrijven als een 'chemische' geur. Ook heb ik last van roetneerslag op de grond (waar de auto gestart wordt).
Ben hiervoor binnen geweest : kapotte EGR-klep. Geen melding gehad. Geen vermogensverlies. Auto reed als voorheen. Hadden ze nog niet voorgehad bij een 1.6D (wel typisch 2.0D probleem). Oef opgelost dacht ik. Klep vervangen, doch probleem is niet opgelost. Heeft iemand een idee?
Dank voor uw gewaardeerd antwoord.
Stinkende uitlaat 1.6D
-
- 5th Gear member
bij heel koude motor wordt de inspuiting vervroegd, dat wil nog wel eens een vreemde geur geven bij de uitlaat gecombineerd met laag stationar lopen. mijn 440 1.9 td heeft dat wel.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 1st Gear member
In de garage zeiden ze me ook dat het kon te maken hebben met het feit dat de brandstof (diesel) bij een koude motor nog niet optimaal verbrand wordt.
Het vreemde is dat ik dit tot 3 maand geleden nooit eerder gemerkt heb (tenzij mijn reukzin plots spectaculair verbeterd is natuurlijk...). Ook bij mijn vorige auto's (allemaal diesels) heb ik nooit een dergelijke stank waargenomen.
Het vreemde is dat ik dit tot 3 maand geleden nooit eerder gemerkt heb (tenzij mijn reukzin plots spectaculair verbeterd is natuurlijk...). Ook bij mijn vorige auto's (allemaal diesels) heb ik nooit een dergelijke stank waargenomen.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
@Mozzer,
nooit een dubbelpost maken.
Als je iets in een andere rubriek wilt hebben stuur je de beheerder even een PB
nooit een dubbelpost maken.
Als je iets in een andere rubriek wilt hebben stuur je de beheerder even een PB
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70