Ik weet dat de kabels voor speakerinbouw achter in eender welke 440 / 460 er al liggen.
Omdat mijn auto bij aanschaf alleen voor luidsprekers had, heb ik de achterbekleding losgehad, en ja ik heb de kabels gevonden.
Zoals gebruikelijk bij volvo, netjes aangesloten en alles.
Helaas rammelt en trilt mn hele kofferbak nadien.
Dat kan ik makkelijk zelf oplossen, maar heeft iemand het al eerder aan de hand gehad? En hoe opgelost?
P.S. ipv de 13 cm speakers die er nu in zitten en niet passen, komen er Sony 3-weg speakers van 10 CM die wel passen.
De rest van de kofferbak ga ik proberen te isoleren met whatever ik aan isolatiematerieaal tegenkom.
Nogmaals : Speaker inbouw achter.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:31
- Locatie: Elsloo
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Nu wil ik niet lullig overkomen, maar als je zegt a) ik heb het losgehaald en b) daarna (dus niet eerder) trilt alles heel erg -- heb je dan wel alles goed vastgeklikt en in de juiste volgorde (denk bijv. aan lipjes die aan de binnenkant horen te vallen maar buiten zijn, verstelbare ankertjes of weet ik wat)? Ik zou zeggen bekijk het nog een keertje goed, bepaal waar de tril vandaan komt, en kijk of je daar niet vergeten bent iets vast te klikken ofzo.
Wat je zegt klopt trouwens denk ik, als ik het goed heb is de opening achter altijd 10cm en in de voorportieren 10cm bij phase I en 13cm bij phase II.
Wat je zegt klopt trouwens denk ik, als ik het goed heb is de opening achter altijd 10cm en in de voorportieren 10cm bij phase I en 13cm bij phase II.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 13.09.2007 - 22:27
- Locatie: Velsen Zuid
- Contacteer:
Ik heb het toevallig vanmorgen nog gedaan. Je moet eerst de schroef losdraaien uit de hanger van de hoedenplank, vervolgens moet jeiets verder naar achter onder het rubberen dopje nog een schroef loshalen.R_t_W schreef:Hoe heb je dat kapje losgekregen waar je de achter speakers in monteert. Ik blijf namelijk hangen op het draagpunt van de hoedenplank voor de rest heb ik wel alle klipjes los (die aan de raam kant).
Als laatste moet je het losse stukje van je achterbank (hetgene dat dus niet mee naar voren klapt) met wat kracht schuin omhoog naar voren duwen. Deze zal dan losschieten en kan je het plaatje eruit pakken.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12.10.2007 - 09:01
- Locatie: twente
Bedankt voor je reactie, mijn hanger van de hoedenplank was zo vernageld dat ik er geen schroef kon zien. Dat dopje had ik ook gevonden echter bij mij zat er geen schroefje meer onder.
Dat van de achterbank daar was ik ook al achter.
Maar inieder geval bedankt voor de reactie.
Dat van de achterbank daar was ik ook al achter.
Maar inieder geval bedankt voor de reactie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Ik weet niet of je een beetje eisen stelt aan je geluidskwaliteit (is persoonlijk)
, maar waarom neem je geen 16 cm speakers, gaatjes in je hoederplank maken , speakertjes erin schroefen, aansluiten, klaar. Scheelt een stuk in vergelijking met 10cm kwa weergave. Maar ik begrijp het ook wel. Lekker makkelijk de orginele plek gebruiken, geen gezeur, daar geef ik je gelijk in.
En jah kwa isoleren kan je net zo ver gaan als je wilt. (bitumen)
Ik zal eerst even bepalen wat er trilt en het zonodig vastzetten of zorgen dat delen niet tegen elkaar aan kunnen trillen.
Ik heb aan de achterkant van mn zijplaaten in de kofferbak een soort tochtstrip aangebracht. Hierdoor maken de platen geen contact meer met het achterliggende metaal waardoor het niet meer trilt. Werkt goed.
, maar waarom neem je geen 16 cm speakers, gaatjes in je hoederplank maken , speakertjes erin schroefen, aansluiten, klaar. Scheelt een stuk in vergelijking met 10cm kwa weergave. Maar ik begrijp het ook wel. Lekker makkelijk de orginele plek gebruiken, geen gezeur, daar geef ik je gelijk in.
En jah kwa isoleren kan je net zo ver gaan als je wilt. (bitumen)
Ik zal eerst even bepalen wat er trilt en het zonodig vastzetten of zorgen dat delen niet tegen elkaar aan kunnen trillen.
Ik heb aan de achterkant van mn zijplaaten in de kofferbak een soort tochtstrip aangebracht. Hierdoor maken de platen geen contact meer met het achterliggende metaal waardoor het niet meer trilt. Werkt goed.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
de grote v/d speaker zegt niet zo veel.het gaat om het samen spel van speaker,het vermogen wat hij mag hebben,hoeveel vermogen je er in stuurt en nog wel een aantal zaken.het is net zoals hier boven staat hoe hoge eisen stel je en niet onbelangrijk wat heb je er voor over.ik heb ook speakers gehad van 10cm,die speelden het mooiste met 150w.maar die kosten ook toen in de gulden tijd 1 gulden per watt wat hij kon hebben,200 per stuk dus.het is dus wat wil je hoe horen en wat heb je er voor over.
susses.
susses.
groet'n uut grunn
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Maar ik zal niet alleen spelen met 10cm.
Dan zal je de 10 cm als mid moeten gebruiken en een extra 16cm voor de kickbas en subwoofer voor het lage.
Maar het is maar net waar je tevreden mee bent.
Ieder zn eigen ding.
Dan zal je de 10 cm als mid moeten gebruiken en een extra 16cm voor de kickbas en subwoofer voor het lage.
Maar het is maar net waar je tevreden mee bent.
Ieder zn eigen ding.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
- The Real Master
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
- Locatie: Salland
Hm ik zie hier mensen met verstand van speakers.
Ik heb JVC tjes 3 weg 4 ohm 200 watt.
Dit word direct aangestuurd door een JVC mp3 radio speler die een uitgang heeft van 4x45.
Voorin zitten ook JVC tjes van ik meende 100 watt.
Ik moet zeggen het klinkt goed als ik het hard zet en ook wel geruime tijd niet ff de eerste minuut ofzo.
Eerder goedkope boksen gehad van 350 watt de stuk in combinatie met een boombox en versterker nou deze JVC tjes klinken beter als al het spul wat ik er eerst in had (vorige auto)
De originele boxen achterin zitten nog op hun plekje heb alleen de kabels gebruikt tot en met de hoedenplank
Groeten,
Berkant
Ik heb JVC tjes 3 weg 4 ohm 200 watt.
Dit word direct aangestuurd door een JVC mp3 radio speler die een uitgang heeft van 4x45.
Voorin zitten ook JVC tjes van ik meende 100 watt.
Ik moet zeggen het klinkt goed als ik het hard zet en ook wel geruime tijd niet ff de eerste minuut ofzo.
Eerder goedkope boksen gehad van 350 watt de stuk in combinatie met een boombox en versterker nou deze JVC tjes klinken beter als al het spul wat ik er eerst in had (vorige auto)
De originele boxen achterin zitten nog op hun plekje heb alleen de kabels gebruikt tot en met de hoedenplank

Groeten,
Berkant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:31
- Locatie: Elsloo
Nou, ik heb alles goed vastgezet, in de juiste volgorde, alleen ik heb geen klemmen om het kunststof mee vast te zetten op de ijzeren delen.
Een paar van die plastic dopjes om de zijplaten mee vast te zetten zijn ook foetsie.
Inmiddels heb ik de 13 cm's vervangen door 3-weg 10 cm speakers van Sony, en tis voldoende.
Verder heb ik overal waar het ging isolatieschuim tussen gemoffeld, en inmiddels is het meeste gerammel weg.
Een paar van die plastic dopjes om de zijplaten mee vast te zetten zijn ook foetsie.
Inmiddels heb ik de 13 cm's vervangen door 3-weg 10 cm speakers van Sony, en tis voldoende.
Verder heb ik overal waar het ging isolatieschuim tussen gemoffeld, en inmiddels is het meeste gerammel weg.
Corolla 1.3DX 1985 - Volvo 340 Winner 1985 - Volvo 460GLE 2.0i 1993 - Volvo 360 1988 - Volvo 850GLT 20V 1993 - Toyota Corolla 1.6GT Twin Cam 1986 - Mazda 323 Formule 4 1985 - Volvo 360 GLS 1984 - Volvo 360 GL 1987 - Volvo 460 2.0i sportsline 1996 - Volvo 440 2.0i 1995 - en nu weer een Toyota Corolla 1994
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
morgen jbl speakers instaleren achter in mijn 440. waar kan ik het speakerdraad vinden? origineel zat er namelijk niks.
en over de twieters voor de A-style gesproken. ik heb me laten vertellen dat er wel aansluitingen zitten. maar weet niet of er al een frequentiesplitter zit.
kan iemand andwoord geven op deze vragen
gr
en over de twieters voor de A-style gesproken. ik heb me laten vertellen dat er wel aansluitingen zitten. maar weet niet of er al een frequentiesplitter zit.
kan iemand andwoord geven op deze vragen
gr
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Bij mn 460 liepen de speakerdraden + 3e remlichtdraad langs de linker achtergordel. Ze zaten met een klipje aan het metaal onder de hoederplank.
Maarja jij hebt een 440 dus moet je maar even kijken of je er wat aan hebt.
En waar de crossover voor de tweeter moet zitten??? Geen idee.
Misschien zitten ze aan de deurspeaker vast.
Anders draadjes volgen tot je wat tegenkomt.
Succes!
Maarja jij hebt een 440 dus moet je maar even kijken of je er wat aan hebt.
En waar de crossover voor de tweeter moet zitten??? Geen idee.
Misschien zitten ze aan de deurspeaker vast.
Anders draadjes volgen tot je wat tegenkomt.
Succes!
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
het is vandaag dus niet gelukt,
lees de nieuwe topic maar in 440-460
lees de nieuwe topic maar in 440-460
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
bij mij pas de 10cm speaker niet:( ik moet 13 cm plaatsen:'(
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
ps zojuist een "adaptor gekocht"om 10 te kunne plaatsen.
gr
gr
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld