Gisteren op de ring rond Brussel vloog er blijkbaar een stuk ijs tegen de voorruit van mijn wagen. Mijn eerste gedacht was dat komt van die truck zijn dak afgewaaid maar een paar km verder nog een tweede stuk tegen de voorruit. Vlak voor de Vilvoorde brug me even op de pechstrook gezet en eens rond de wagen gelopen. Pech natuurlijk: linker glas van koplicht was stuk. Vorig jaar, tijdens ons verlof in Spanje, was langs dezelfde kant een steen tegen dat glas gerold??? toen mijn wagen op een parking stond van een super markt. Dezelfde dag nog naar een Volvo Dealer gereden in Almeria-stad met de vraag of ze even een nieuw glas konden monteren. Ja wat dacht je, kom mañana maar eens terug. Vermits we daar een hondertal km verder verbleven besloot ik het "cristal" dan maar mee te nemen en zelf te monteren. € 87 was de prijs y gracia por tu visita. Enfin ik had net niet alle sleutels en schroevendraaiers mee maar na wat uren gesukkel stak het glas op zijn plaats (min of meer toch)
Gisteren had ik dan meer een nieuwe koplamp besteld (kompleet) omdat de de spiegel toch al wat afwijkingen vertoonde en heb deze dan vandaag gemonteerd. In vergelijk met de originele lamp en die van de onderdelen boer lijken toch wat verschillen te zitten. Buiten de vormgeving van het glas kwam de stroomstekker niet voor de volle 100% overeen en na wat peuter werk heb ik nu een mooie linker en een wat minder mooi rechter koplicht. Voor de montage was het net omgekeerd. :onfire:
Prijs kaartje €125; zal er geen koffietje minder om drinken en ben toch weer blij dat ik rij!!!
IJs of glas
- Paul
- Geartronic member
Ik zou dan ook je andere koplamp vernieuwen, blijft een auto met een blauw oog op deze manier.
Heb ik ook keer gehad met mijn auto en toen meteen maar de andere ook vernieuwd en dat was na 2 jaar, zag gewoon heel duidelijk verschil
Heb ik ook keer gehad met mijn auto en toen meteen maar de andere ook vernieuwd en dat was na 2 jaar, zag gewoon heel duidelijk verschil
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- marcvr
- 2nd Gear member
Heb er ook al aan gedacht om de andere koplamp te vernieuwen. Vermits de wagen nog maar 5 jaar oud is en slechts een kleine 120.000 km gelopen heeft lijkt hij na een grondige poetsbeurt mét het grondig in de wax zetten toch nog een vrij nieuwe wagen. Misschien een nieuwjaarstip voor de kinderen.
Groetjes aan alle forummers
Groetjes aan alle forummers