Interieurventilator draait altijd door...

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Marcus
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.12.2006 - 14:34

Hallo,

Ik rij een S60 D5 van 2004 met ECC.
Sinds deze week draait mijn ventilator dag en nacht door!
Hij is ook niet meer te regelen. Als ik de auto start en hij gaat in standje 5 aan dan blijft hij er ook in staan ondanks dat je de ventilator uitdoet of de hele auto van contact zet.
Voor alle andere standen geldt hetzelfde.
De overige functies van de ECC werken prima!

Ik heb nu éénmaal met een lege accu gestaan door dit euvel. Op dit moment trek ik de zekering eruit als ik uitstap.

Weet iemand wat er aan de hand is?? Ik vermoed een weerstand... maar waar zit deze?

groet,

Marcus
Gebruikersavatar
T!M
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 25.11.2004 - 09:03
Locatie: Nijmegen

Ik heb dit ook twee keer gehad, maar na het opnieuw starten en uitzetten van de auto sloeg de ventilator alsnog af...
MY2021 Volvo V60 T6 Recharge Inscription
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Waarschijnlijk moet de ECC-unit even gereset worden bij de dealer.

Je zou eerst zelf nog eens kunnen kijken of er nog meer zekeringen zijn voor de ECC. Als je die allemaal eruithaalt, zou het kunnen dat je op die manier zelf de ECC reset. Maar dat weet ik niet zeker.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
arieribbens
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 21.10.2007 - 20:10

Waarom draait in de zomer de fan nog een tijd door als je de auto allang uit bent en motor uit gezet hebt? (echt de interieurventilatie he)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20771
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

@arieribbens,
Dat is om de airco droog te blazen. Anders heb je/krijg je binnen de kortst mogelijke tijd vervelende luchtjes in je auto.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
arieribbens
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 21.10.2007 - 20:10

V480-S60 schreef:@arieribbens,
Dat is om de airco droog te blazen. Anders heb je/krijg je binnen de kortst mogelijke tijd vervelende luchtjes in je auto.
Ok :) Andere mensen staan altijd zo raar te kijken als je auto nog flink staat te blazen.
Maar soms is het ook echt heel erg lang, dan kan ik ergens een uur binnengeweest zijn en als ik terugkom blaast ie nog steeds :P
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

De droogblaasfunctie hoort ca 15-20 minuten na afschakelen contact in te schakelen. Droogblazen moet dan 10-15 minuten zijn.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Marcus
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.12.2006 - 14:34

Hallo allemaal,

Dank voor jullie antwoorden.
Het betreft echt de interieurventilator, en niet de droogblaasfunctie.

De ventilator is ook niet meer te regelen met het knopje. Vaak draait hij volgas maar soms ook op halve kracht. Je kan er niets van zeggen. Tevens is hij niet meer te regelen met het knopje en gaat hij nooit meer uit. Vandaar dat ik de zekering van de ventilator eruit moet trekken.

Voor de Volvo's S40 en V40 lees ik op dit forum veel van dezelfde klachten. Het betreft hier vaak een weerstand van de ventilator.
kan dit bij mijn S60 ook het geval zijn? Waar zit deze weerstand bij een S60?


Wie heeft het verlossende antwoord?
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Volgens mij blaast de ventilator niet constant als de auto stilstaat, hij ververst de lucht af en toe... ik heb weleens gehoord dat de dealer dat kan instellen
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”