Topsnelheid S80.

Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Hallo,

Heb in een van de topics gelezen over het verschil in snelheid dat wordt weergegeven op de snelheidsmeter t.o.v. de gemiddelde snelheid op de boardcomputer en v.v.

Gisteren heb ik dit op mijn vorige week aangeschafte aanwinst uitgeprobeerd.
Hier kon ik echter geen verschil constateren. 120 km/u op de teller is ook 120 km op de gemidd. snelheid van de boardcomputer.
Moet er wel bijzeggen dat ik de originele Regulus velgen met nieuwe Continental banden heb. Naarmate de banden slijten zal er wel enige afwijking ontstaan.

Mijn vraag:
Ben gisteren op de Duitse Autobahn geweest, Nijmegen - Krefeld.

Ik reed op een gegeven moment net iets over de 230 km/u en er was nog wel iets ruimte tot 240 km/u voor mijn gevoel.

Is deze snelheid normaal voor een 2,4 170 PK automaat?

Instructieboekje geeft nl. lagere waarden aan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten,
Frumpy.


P.s. Toch wel een heerlijk gevoel met zo'n snelheid over een nagenoeg lege weg te zoeven. :P
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Tellers wijken wel eens vaker af. Zeker bij hogere snelheden.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Ik ga 'm volgende week effe testen in Duitsland,zou toch dik 250 moeten halen neem ik aan.
gr peter
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

250 km/h
met een 170 pk auto van 1541 kg?

das niet mis..

Ik dacht dat een T6 245 haalde
ff zoeken
wat blijkt: 220! en voor de automaat 215
(ook niet gek hoor!)

http://nl.volvocars.be/NR/rdonlyres/DC5 ... S80NL1.pdf

en een T6 250
(en hij stond al op de shortlist van mijn vrouw)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Ik heb een T6 die "getuned" is(er ligt een inlegfilter van K&N in) :lol: :lol:
Maar 250 op de teller heb ik al eens gereden in nederland en toen moest ik afremmen voor de benzinepomp,dus ben wel benieuwd
gr peter
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Ik heb de 20 klepper 2.5 motor (170 pk) gehad in de 850. Die was lichter dan de S80 maar verder dan 210 kwam ik er niet mee. Met de S80 t-6 (meer dan 100 pk meer dan de 20 klepper 2.5) haalde ik op de autobahn ternauwernood 250. Dus die 230 lijkt me niet reëel.

Groet,

Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

ook ik heb de autobahn geprobeerd, maar kwam niet verder als 217 km/u op de gps, de kilometerteller gaf iets meer als 220 aan.... na een heel lange aanloop, met een 170pk automaat.
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Ja, een aanloopje tot deze snelheid had ik ook wel nodig. :D

Maar ik heb van iemand gehoord, dat de snelheden die in de instructieboekjes vermeld staan zeer conservatief zijn. M.a.w. de snelheden in de praktijk zullen eerder hoger liggen.
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

heb op de duitse bahn met de s80 2.5d wel eens 230 op de teller gehad had toen nog gas genoeg over maar zag in de verte een auto met een gele plaat die achter een vrachtwagen reed en ben toen maar gaan remmen. Dit bleek inderdaad mijn geluk te zijn. De automobilist had kennelijk nooit gehoord van spiegels en ging gewoon inhalen terwijl dit echt niet kon. Gelukkig waren de remmen van de volvo zo goed dat ik op tijd mijn snelheid verlaagd had. Helaas kon ik toen niet meer harder omdat de grens eraan kwam.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Heemskerk
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:04

Ik heb ook ruim 235 op de teller gehad in duitsland 8) met me s80 2.4 170 pk.
Wel met nieuwe banden erop.

Ik heb hier voor een 850 glt 2.5 20 klepper gehad en die haalde net de 220. :?
Moet daarbij wel zeggen dat de 850 sneller was met optrekken.
Zal dus aan wel aan de tandwiel verhouding leggen dat een 850 iets langzamer is dan een s80.
T6
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15.09.2005 - 13:42
Locatie: arnhem

Ik heb een T6,van 180 tot 220 trekt ie harder dan van 140 naar 180 dat vind ik raar.Bij 220 schakelt ie naar de hoogste versnelling,rustig tot 240 dan begint ie weer wat te trekken en bij 250 gaat ie stotteren,toen gas losgelaten en weer naar de 250 weer stotteren maar voor de derde keer liet de computer de vrije hand door de 260 naar ca. 270.
Bij 250 maakt de motor nog maar 4800 toeren.
Ik heb met een getunede Golf een keer 230 gereden maar dat leek veel harder. :twisted:
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

T6 schreef:Ik heb een T6,van 180 tot 220 trekt ie harder dan van 140 naar 180 dat vind ik raar.Bij 220 schakelt ie naar de hoogste versnelling,rustig tot 240 dan begint ie weer wat te trekken en bij 250 gaat ie stotteren,toen gas losgelaten en weer naar de 250 weer stotteren maar voor de derde keer liet de computer de vrije hand door de 260 naar ca. 270.
Bij 250 maakt de motor nog maar 4800 toeren.
Ik heb met een getunede Golf een keer 230 gereden maar dat leek veel harder. :twisted:
Dan moet jouw auto wel getuned zijn want ik kom ternauwernood aan de 250 met mijn T6.
Heb met mijn vorige auto ook 250 gereden in Duitsland(Subaru Impreza turbo)maar stuiterde helemaal door elkaar in de auto terwijl ik in de S80 nog heerlijk op mijn gemak zit met deze snelheden.
gr peter
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

uhh !!!!

met een 2,5 olie slurper op de duitse autobahn ca. 225 op de teller.


Maar als we het dan ook met vorige auto's gaan vergelijken :P

Subaru impreza Bj 2002 2.0 Turbo 340 pk (280 km/h op navigatie)
orginele km teller gaf aan tot ca. 270.
en rondom voorzien van BREMBO's

ja dat waren inderdaad tijden met een verbruik van 1 op 4 :onfire:
Afbeelding
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

in nederland kan je het ook uit testen hoor, als je 200 km rijd in anderhalf uur met toppen van 220 km op de teller s80 140pk uit 1999.
schiet lekker op hoor, maar vooral ver voor je kijken.
Pim
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.10.2005 - 15:06
Locatie: Heemskerk

Met een S80 D5 (163pk) automaat haal je ongeveer 230 op de teller. Toch wel leuk om te zien dat de diesels niet zo ver van de benzinemotoren af zitten.
Gebruikersavatar
Niels 940
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:31
Locatie: boxtel/oosterhout

bij t bedrijf waar ik in de weekenden mn bijbaan had, kochten ze net voordat ik naar de concurrent vertrok 3 s80 D5's; 1 automaat rechtstreeks uit de showroom van de dealer (leer, dikke lm velgen, stoelverwarming etc) en 2 handbakken (nieuw). nou, dat blaast prima hoor, leuk speelgoed! en geen kraakje of piepje te horen. en inderdaad fantastische stoelen. Daar kunnen de benzen niet tegenop hoor!
Niels
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Pim schreef:Met een S80 D5 (163pk) automaat haal je ongeveer 230 op de teller. Toch wel leuk om te zien dat de diesels niet zo ver van de benzinemotoren af zitten.
Serieus? Ik rijd wekelijks met een v70 d5 van mijn vader en trap deze dan ook wekelijks helemaal in. Verder dan 210 plus nog een beetje kom ik toch echt niet! Ik heb dan ook gelezen dat dit de normale waarde is voor de v70 d5 163 pk.
Dit verschil kan hem toch niet aan de betere stroomlijning liggen. Of toch? Dat dit 20 km scheelt, lijkt mij heel raar.
Of waar wordt dit verschil aan gerekend? Wat doe ik verkeerd waardoor ik niet verder kom?
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

En even ter info

EEN D5 is begrenst op 230 zowel in een s60 als s80 v70. :headbang:
Volvo is het wordt het en blijft het
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

Jullie zijn allemaal idioten met snelheden boven de, zeg 180. km Er bestaat geen normale auto (behalve de F-1 op de afgeschermde circuits) waar je dan nog zeker ben van je leven. Of dat nu is een Mercedes, BMW, Volvo of noem maar op!! Ik heb een vrouw en een kind, dat wil ik houden zo!
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Rij rij wel in een Volvo?...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “S80”