Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de remleidingen van een Volvo 440 het beste kan ontluchten?
Als ik rem kan ik het pedaal helemaal tot op het eind intrappen en net op het eind remt hij pas. Als ik dan hard doortrap blokkeren gelijk de voorwielen. Niet echt een veilig gevoel. Ik ben bang dat als ik een noodstop moet maken dat ik nooit op tijd stil sta of dat de wielen gelijk blokkeren.
Ontluchten remleidingen volvo 440
- The Real Master
- 3rd Gear member
Nou ik weet niet of dit wat met ontluchting te maken heeft maar ik zou dit zeer zeker binnen korte tijd laten checken als ik jou was.
Onluchten bij de dealer hebben ze daar een heel mooi apparaat voor.
Ik heb het al diverse malen mogen gebruiken en heel simpel te doen en binnen 15 klaar.
Gr.TRM
Onluchten bij de dealer hebben ze daar een heel mooi apparaat voor.
Ik heb het al diverse malen mogen gebruiken en heel simpel te doen en binnen 15 klaar.
Gr.TRM
-
- 4th Gear member
sowieso eerst eens het vloeistofnivo checken, krijg niet het idee dat er nog veel remvloeistof in zit...
als dat zo is, voordat je gaat ontluchen: los het lek op! Remvloeistof verdampt niet zomaar
Ontluchten, bij dealer/garage laten doen of met zn tweeen, wiel er af, slangetje op het ontluchtingsnippeltje, nippeltje los draaien, en tweede persoon op de rem trappen totdat er geen belletjes meer in het slangetje te zien zijn. Er is een bepaalde volgorde aan te houden, volgensmij linksvoor, rechts achter, rechts voor, links achter, maar ik kan me vergissen...
als dat zo is, voordat je gaat ontluchen: los het lek op! Remvloeistof verdampt niet zomaar

Ontluchten, bij dealer/garage laten doen of met zn tweeen, wiel er af, slangetje op het ontluchtingsnippeltje, nippeltje los draaien, en tweede persoon op de rem trappen totdat er geen belletjes meer in het slangetje te zien zijn. Er is een bepaalde volgorde aan te houden, volgensmij linksvoor, rechts achter, rechts voor, links achter, maar ik kan me vergissen...
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 3rd Gear member
Ligt dit aan het ontluchten van je remleiding? Volgens mij moet je ook het pedaal ook kunnen verstellen. Maar wacht niet te lang want de je remen zijn enorm belangrijk.
-
- 5th Gear member
Als je niets aan de remmen hebt gedaan en je krijgt ineens dit probleem dan kun je een nieuwe hoofdremcilinder gaan monteren, die zal wel lek/defect zijn.
Heb je remleidingen los gehad, dan kan dit gebeuren en moet je ontluchten.
Neem het zekere voor het onzekere anders wil ik je helemaal niet tegenkomen op de weg.
Gr Wim
Heb je remleidingen los gehad, dan kan dit gebeuren en moet je ontluchten.
Neem het zekere voor het onzekere anders wil ik je helemaal niet tegenkomen op de weg.
Gr Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,