Ik wil graag de phase 2 bumpers op mijn phase 1 v40 zetten.
Voor is dat geen probleem alleen kom ik achter in de problemen.
De stootrand die over het spatbord loopt wil ik eigenlijk behouden, heeft iemand hier een goed idee over ?????
groetjes
Ombouw naar Phase 2
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Voor sluit het al niet aan, de zijkant van de bumper wijkt zo'n 5 cm met de schermrand
-
- 4th Gear member
De enige manier om dit op te lossen is ook phase 2 spatborden monteren, dus ook de bijbehorende plastic kuipen.bart simpson schreef:Voor sluit het al niet aan, de zijkant van de bumper wijkt zo'n 5 cm met de schermrand
Dat betekent dat je ook een andere bodemplaat moet gaan halen, als je die er onder wilt houden, anders vliegt ie een keer weg bij een stoplichtsprintje :oops:
Andere spatborden betekent dus ook dat je je spatbordranden voor kwijt bent, want die randen zijn ruimer, dus feitelijk kun je kiezen:
-spatbordranden
of
-phase 2 look
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je wilt iets zeggen geloof ik maar ik mis even wat...Marinus schreef:De enige manier om dit op te lossen is ook phase 2 spatborden monteren, dus ook de bijbehorende plastic kuipen.bart simpson schreef:Voor sluit het al niet aan, de zijkant van de bumper wijkt zo'n 5 cm met de schermrand
Dat betekent dat je ook een andere bodemplaat moet gaan halen, als je die er onder wilt houden, anders vliegt ie een keer weg bij een stoplichtsprintje :oops:
Andere spatborden betekent dus ook dat je je spatbordranden voor kwijt bent, want die randen zijn ruimer, dus feitelijk kun je kiezen:
-spatbordranden
of
-phase 2 look
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Voor mij hoef je het niet te verduidelijken ik loop niet met zulk soort plannen, maar ik kan me voorstellen dat de tekst waaraan ik refereer niet voor iedereen even duidelijk is.Marinus schreef:?
Volgens mij is het wel duidelijk hoor.
-
- 4th Gear member
Bodemplaatverhaal?
De phase 2 bodemplaat is ook anders. Dat betekent dat je je oude bodemplaat niet meer met 10 boutjes vast kunt zetten aan de bodem, maar slechts met 6 plugjes.
Dat resulteerde in mijn geval na een stoplichtsprintje in een zwevende bodemplaat......maar het is gelukkig goed gegaan.
De phase 2 bodemplaat is ook anders. Dat betekent dat je je oude bodemplaat niet meer met 10 boutjes vast kunt zetten aan de bodem, maar slechts met 6 plugjes.
Dat resulteerde in mijn geval na een stoplichtsprintje in een zwevende bodemplaat......maar het is gelukkig goed gegaan.
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
Okee,.................iets is bart dus niet duidelijk......(denk ik :scratch: )........maar begrijp ik het goed dat hij het niet uitgelegd hoeft te krijgen omdat hij denkt dat anderen het niet snappen!? :crazyeyes:
Wie snapt het nog??? En wie snapt wat niet meer???? :?
Ik snap in ieder geval dat je je goed moet bezinnen over de voors en tegens bij het ombouwen van fase 1 naar fase 2.
Dank voor de uitleg Marinus
Wie snapt het nog??? En wie snapt wat niet meer???? :?
Ik snap in ieder geval dat je je goed moet bezinnen over de voors en tegens bij het ombouwen van fase 1 naar fase 2.

Dank voor de uitleg Marinus
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
Helaas niet (in ieder geval niet zonder het betere en gevaarlijke snij en freeswerk
)
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
waarom zou jij dat willen. Voor de phase 1 zijn toch ook witte sidemarkers tekoop.EricT4 schreef:Tja ik dacht dat het zeker voor een simpel klusje was, valt dat even tegen.
Is het dan wel mogelijk om de zijmarkeringen van een phase 2 in een phase 1 bumper te zetten ??
-
- 4th Gear member
sidemarkers overzetten? NOPE.EricT4 schreef:Tja ik dacht dat het zeker voor een simpel klusje was, valt dat even tegen.
Is het dan wel mogelijk om de zijmarkeringen van een phase 2 in een phase 1 bumper te zetten ??
Op zich is het een simpel klusje, maar je hebt iets meer nodig dan je had verwacht. Met de bumpers alleen red je het niet.
Je hebt nodig:
*complete voorbumper inclusief alles (t/m stalen binnenbumper)
*complete achterbumper inclusief alles (t/m stalen binnenbumper)
*andere bodemplaat indien je die wilt houden (ik heb erg geen meer)
*andere plastic voorkuipen
*andere plastic achterkuipen
*andere spatborden
*andere knipperlichten (stekkers passen niet, list bedenken)
Dat was hem wel ongeveer.
- CeeBee
- 5th Gear member
Verander die bodemplaat in motorbeschermplaat , is best een verschil..........
En dit is geen zeuren, dat kan ik namelijk niet.
Er staan nog genoeg nieuwe Phases III hier bij de dealer , misschien krijg je nu een goede korting.
Neem aan dat ze er wel vanaf willen

En dit is geen zeuren, dat kan ik namelijk niet.

Er staan nog genoeg nieuwe Phases III hier bij de dealer , misschien krijg je nu een goede korting.
Neem aan dat ze er wel vanaf willen
XC40 B3 Plus Dark

-
- 2nd Gear member
Witte sidemarkers zijn denk ik niet mooi bij mijn rode v40
Ik ben de auto nog lang niet zat, en ik gebruik hem als 2de auto. Het leek mij wel leuk om er een phase 2 van te maken. Ik vind hem echter als phase 2 zonder de spatbordverbreders wat minder dik uitzien.
En als ik op zoek moet naar een phase 2/3 T4 is de keuze niet bepaald reuze.
Ik ben de auto nog lang niet zat, en ik gebruik hem als 2de auto. Het leek mij wel leuk om er een phase 2 van te maken. Ik vind hem echter als phase 2 zonder de spatbordverbreders wat minder dik uitzien.
En als ik op zoek moet naar een phase 2/3 T4 is de keuze niet bepaald reuze.