Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik mij hier gemeld heb.......
Maar inmiddels ben ik een zeer tevrede 440 rijder.
Het is volgens mij de meest simpele uitvoering ooit........niets extra's.....maar wat er niet in zit gaat ook niet stuk.
Tot nu toe heeft ie mij nog niet laten staan en rijd hij perfect.
Toch reed ik laatst door België ( wat een rot wegen hebben ze daar toch, mijn verontschuldigingen voor de Belgen op dit Forum) maar na het zo veelste gat in de snelweg viel mijn snelheidsmeter ineens dood.
Bij het volgende gat kwam er weer even leven in.
Na wat gerommel aan de kabel bij de versnellingsbak deed hij het weer......even.... want ik moest weer door België terug naar Nederland.
Nou lijkt er mij te veel speling in de kabel te zijn ontstaan.
Gek eigenlijk hoevaak je onbewust naar die teller kijkt, maar hier vlak bij de ring A'dam west met zijn traject controle is zo'n ding toch verrekte handig, van mijn part mag de beste man/vrouw (?) die dat ding bedacht heeft alsnog een onderscheiding krijgen.
Nou komt mijn eigenlijke vraag:
Is deze kabel makkelijk te vervangen en zo ja weet iemand een "partnumber".
Het gaat om een 440 uit '95, handgeschakeld en zonder computer.
terug vallende snelheidsmeter
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Hoi,
Het zelfde probleem hebben we laast bij de twingo van mijn vrouw gehad. Stekkers goed schoonmaken nen hij deed het weer. Hoe het bij de 440 zit weet ik niet echt.
Het zelfde probleem hebben we laast bij de twingo van mijn vrouw gehad. Stekkers goed schoonmaken nen hij deed het weer. Hoe het bij de 440 zit weet ik niet echt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
440 is dacht ik mechanisch in alle versies.
Dus de kabel op de bak losmaken (veerpen eruit trekken)
Kabel acher dachtboard losmaken, dit kan door alleen aan de voeten de schermkap eraf te halen en dan lang en goed kijken en voelen. Lukt je dit neit dan moet je dachboard meters losmaken. Da's meer werk! maar ook te doen.
Wim
Dus de kabel op de bak losmaken (veerpen eruit trekken)
Kabel acher dachtboard losmaken, dit kan door alleen aan de voeten de schermkap eraf te halen en dan lang en goed kijken en voelen. Lukt je dit neit dan moet je dachboard meters losmaken. Da's meer werk! maar ook te doen.
Wim
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Niet helemaal correct.wpee schreef:440 is dacht ik mechanisch in alle versies.
Dus de kabel op de bak losmaken (veerpen eruit trekken)
Kabel acher dachtboard losmaken, dit kan door alleen aan de voeten de schermkap eraf te halen en dan lang en goed kijken en voelen. Lukt je dit neit dan moet je dachboard meters losmaken. Da's meer werk! maar ook te doen.
Wim
In de 440 Turbo met BC is dat elektronisch.
Maar verder heb je gelijk.
Als je handig bent kan je het inderdaad zelf doen. Maar ik zou eerst het advies van gertvanderspek uitproberen. Eventueel is ook je snelheidsmeter naar z'n grootje (maar dat denk ik niet)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
- Locatie: Landgraaf
V480-S60 schreef:Niet helemaal correct.wpee schreef:440 is dacht ik mechanisch in alle versies.
Dus de kabel op de bak losmaken (veerpen eruit trekken)
Kabel acher dachtboard losmaken, dit kan door alleen aan de voeten de schermkap eraf te halen en dan lang en goed kijken en voelen. Lukt je dit neit dan moet je dachboard meters losmaken. Da's meer werk! maar ook te doen.
Wim
In de 440 Turbo met BC is dat elektronisch.
Maar verder heb je gelijk.
Als je handig bent kan je het inderdaad zelf doen. Maar ik zou eerst het advies van gertvanderspek uitproberen. Eventueel is ook je snelheidsmeter naar z'n grootje (maar dat denk ik niet)
Mag ik vragen waar dat BC voor staat, want ik heb ook zo'n elektronische teller.(en die is ook gaar benzinemeter doet het voor de helft en de toerenteller is dood)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
BC staat voor: Board Computer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
- Locatie: Landgraaf
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja,
De aansturing van de analoge dagteller of km-teller gebeurt bij de modellen met BC (ook wel elektronisch servicecentrum genoemd) ook elektronisch.
analoog en digitaal moet je niet door elkaar halen. als dat analoog nooit elektronisch kan zijn. (kijk maar naar uurwerken/horloges)
Je snelheidsmeter (dus die heen en weer gaande wijzer
) wordt eveneens volledig elektronisch bedient.
De aansturing van de analoge dagteller of km-teller gebeurt bij de modellen met BC (ook wel elektronisch servicecentrum genoemd) ook elektronisch.
analoog en digitaal moet je niet door elkaar halen. als dat analoog nooit elektronisch kan zijn. (kijk maar naar uurwerken/horloges)
Je snelheidsmeter (dus die heen en weer gaande wijzer

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Heb je het probleem nu opgelost dan?
Of is het nog steeds?
Of is het nog steeds?