Hallo iedereen,
Ik ben sinds kort in het bezit van een 440 1.7 turbo wat op zich goed bevalt, alleen sinds kort heb ik de zelfde storing als hier beschreven door mhjvs:
Beste allemaal,
Ik heb een Volvo 440 automaat bj 11-1992 met 156.000 op de klok.
Sinds kort houd hij in bij het optrekken. Hij slaat niet af.
Soms als ik heel rustig gas geef bij het optrekken heb ik er geen last van.
Eenmaal op snelheid kan ik stevig gas geven zonder dat hij in houd.
Ik heb net het brandstoffilter vervangen in de hoop dat dit het was.. helaas.
Wie weet wat k nog meer kan proberen / controleren.
Nou heeft hij dit ook opgelost lees hier:
De storing is er uit! Was de sensor die onder het gasklep huis zit. Deze doorgemeten en gaf geen reactie. Even naar de sloop en voor 7,50 euro een andere gehaald. Hij rijdt weer als een nieuwe.
Ik wil deze sensor ook vervangen of doormeten maar hoe heet deze sensor en hoe meet je hem door( heb niet veel verstand van electro techniek dus het mag in jip en janneke taal )
Verder heb ik een irritante brom die ik niet kan plaatsen als ik vol gas optrek deze brom blijft dan ook als ik eenmaal op snelheid ben.
Bij rustig optrekken heb ik hier geen last van
En als laatste heb ik het (bekende) probleem met de boordcomputer
Ik had al gelezen dat je deze opnieuw moet doorsolderen ( de printplaat dan ).
Maar wat is de makkelijkste manier om dit uit te bouwen. En is dit uberhaupt makkelijk.
Alvast bedankt voor de antwoorden
Groet,
Lennart
Aantal vragen 440 1.7turbo
- Iroll
- 6th Gear member
De gasklepsensor is het zwarte kastje onderaan het gasklep huis. met contact aan, motor uit, de gasklep heel langzaam openen. Als het goed is moet je dan een klikje horen. Dan werkt ie. Probeer ook eens de stekker los te halen en zo een stukje rijden. Als je inhouden dan weg is dan is ie stuk. Het enige verschil in rijden moet zijn langzaam accelereren, maar niet inhouden.
Ik heb zelf een 480, en heb alle pinnen, waar de stekkers op aan sluiten achterop de printplaat opnieuw gesoldeerd, is een vrij eeenvoudige klus als je een fijne soldeerbout en vaste hand hebt, en een vergrootglas kan ook geen kwaad. Ik heb alle soldeerpuntjes van deze pinnen opnieuw laten smelten, eentje zag er slecht uit, daar heb ik wat nieuw soldeertin aan toegevoegd. Gebruik alleen soldeertin en geen zuur middeltje, dat tast de printplaat aan! Was een simpele klus, met in en uitbouw was ik hooguit 1,5 uur bezig en alles werkt 2 maanden later nog steeds. Hoe het precies gaat met uitbouwen van een 440 dash, weet ik niet maar bij de 480 zit er een schroef achter de ventilator schakelaar en een achter het inbraak-ledje en 2 onder het dashboard. Dan kan je het hele dashboard erzo uittrekken nadat je de schakelaars van de msitlampen en achteruitverwarming eruit hebt getrokken.
Met die brom kan ik je helaas niet helpen.
Ik heb zelf een 480, en heb alle pinnen, waar de stekkers op aan sluiten achterop de printplaat opnieuw gesoldeerd, is een vrij eeenvoudige klus als je een fijne soldeerbout en vaste hand hebt, en een vergrootglas kan ook geen kwaad. Ik heb alle soldeerpuntjes van deze pinnen opnieuw laten smelten, eentje zag er slecht uit, daar heb ik wat nieuw soldeertin aan toegevoegd. Gebruik alleen soldeertin en geen zuur middeltje, dat tast de printplaat aan! Was een simpele klus, met in en uitbouw was ik hooguit 1,5 uur bezig en alles werkt 2 maanden later nog steeds. Hoe het precies gaat met uitbouwen van een 440 dash, weet ik niet maar bij de 480 zit er een schroef achter de ventilator schakelaar en een achter het inbraak-ledje en 2 onder het dashboard. Dan kan je het hele dashboard erzo uittrekken nadat je de schakelaars van de msitlampen en achteruitverwarming eruit hebt getrokken.
Met die brom kan ik je helaas niet helpen.
-
- 1st Gear member
Bedankt voor de info!
Ik heb de stekker schoongemaakt en wat contactspray erin gespoten hier werd het wel beter van. Maar vandaag hield de motor weer in, ik heb toen de stekker van de sensor los gemaakt en hoorde toen wel een klik. Na enig stotteren liep de motor weer regelmatig zei het met een hoger stationair toerental. Later de stekker weer aangesloten en geen problemen gehad.
Bij de volvo garage geinformeerd voor een nieuwe sensor moest dik 200 euro kosten. Als ik nu een van de sloop wil kopen moet deze dan van dezelfde motortype zijn of zijn er nog meer opties.
groet,
Lennart
Ik heb de stekker schoongemaakt en wat contactspray erin gespoten hier werd het wel beter van. Maar vandaag hield de motor weer in, ik heb toen de stekker van de sensor los gemaakt en hoorde toen wel een klik. Na enig stotteren liep de motor weer regelmatig zei het met een hoger stationair toerental. Later de stekker weer aangesloten en geen problemen gehad.
Bij de volvo garage geinformeerd voor een nieuwe sensor moest dik 200 euro kosten. Als ik nu een van de sloop wil kopen moet deze dan van dezelfde motortype zijn of zijn er nog meer opties.
groet,
Lennart
- Iroll
- 6th Gear member
Probeer het eens bij onderdeel nodig. De 440turbo heeft hetzelfde blok als de 480turbo. Hij heeft vast wel een goedkopere voor je liggen.
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Contacteer:
Als je de helft van dat bedrag overmaakt op mijn rekening stuur ik je een fonkelnieuwe, en heb ik nog een hele grote winst ook.Lennart440 schreef:... dik 200 euro ...

Ik heb een tijdje terug er een laten bestellen omdat ik dacht dat die van mijn 480 GT Turbo kapot was. Echter voordat de sensor geplaatst werdt, had ik het probleem zelf al opgelost. (Een slecht contact in de aansluiting van de luchtmassameter. En die symptomen lijken er bijna op.)
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
-
- 1st Gear member
Hallo Andorable,
Ik vond 200 euro ook al sterk overdreven. Maar als jij van de sensor af wil wil hem wel kopen -zonder die hele grote winst als het ff kan-.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat de storing is bij mij. De luchtmassameter
zit die in de buis na het luchtfilter? Deze stekker zat vol vet ik heb dit schoon gemaakt maar nog niet helemaal van de storing af.
Ik heb vandaag olie+filter ververst luchtfilter, bougies en distributieriem
vervangen. Op zich al een hele verbetering maar nog wel even last gehad van de storing.
Misschien moet ik beide sensoren gewoon vervangen en kijken of het dan over is.
Groet,
Lennart
Ik vond 200 euro ook al sterk overdreven. Maar als jij van de sensor af wil wil hem wel kopen -zonder die hele grote winst als het ff kan-.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat de storing is bij mij. De luchtmassameter
zit die in de buis na het luchtfilter? Deze stekker zat vol vet ik heb dit schoon gemaakt maar nog niet helemaal van de storing af.
Ik heb vandaag olie+filter ververst luchtfilter, bougies en distributieriem
vervangen. Op zich al een hele verbetering maar nog wel even last gehad van de storing.
Misschien moet ik beide sensoren gewoon vervangen en kijken of het dan over is.
Groet,
Lennart
-
- 1st Gear member
Oh ja Iroll nog bedankt voor de link altijd handig vooral omdat ik ook in Groningen woon!
- Iroll
- 6th Gear member
Op deze site staat een nieuwe Bosch gasklep sensor voor €36,10 bruto! Je kan via deze site niet bestellen, moet je of via de dealer doen of via Brezan e.d. Is wel voor een B20F, misschien dattie duurder is voor een turbo?
http://www.hbase.nl/
http://www.hbase.nl/