Ola!
Mijn volvo 440 '96 is vandaag afgekeurd voor de APK! :evil: De reden hiervoor was dat de rand van de wielkast rechts achter aan het wegrotten is...
Je kan toch alleen op APK afgekeurd worden als er dragende onderdelen aan het wegrotten zijn?! Toch niet als de rand van de wielkast een beetje aan het wegrotten is?
Het is echt het uiteinde van de wielkast, het laatste stukje wat naar binnen gebogen is.
Heeft mijn keurmeester gelijk of kan ik beter een second opinion gaan vragen bij een andere keurmeester?
afgekeurd op roest wielkast
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Volvo 440 1.8i 1996 

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
precies weet ik het niet maar een beetje roets mag best. Mijn 343 had roest op de drempel, tot 25% mocht gewoon. Dus hangt af van de plaats en de hoeveelheid.
Kun je een fotootje plaatsen?
Kun je een fotootje plaatsen?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Oceanracer
- Geartronic member
Even los van het technische aspect waar jij op doelt (dragende delen) mag roest ook geen letsel (kunnen) veroorzaken bij voetgangers of fietser igv een aanrijding. Scherpe delen aan de auto zijn dan reden tot afkeur.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ok, ik heb nog even met de keurmeester gesproken en ik weet nu wat er precies mis is. Het plaatwerk is losgelaten van het chassis, de handrem heeft niet genoeg kracht en de voorbanden zijn op. Nou zijn de laatste 2 punten wel zo te repareren maar het eerste punt gaat een probleem worden.
Mijn automonteur zei dat het laswerk, plamuren, schuren en spuiten ver over de 300 euro gaat kosten. Dat is een beetje te gek aangezien ik niet denk er nog lang mee rond te rijden (koppeling is ook bijna op).
Ik ga samen met een vriend van mij naar het laswerk kijken en het eventueel zelf doen. Weet iemand waar ik plaatwerk vandaan kan halen?
Mijn automonteur zei dat het laswerk, plamuren, schuren en spuiten ver over de 300 euro gaat kosten. Dat is een beetje te gek aangezien ik niet denk er nog lang mee rond te rijden (koppeling is ook bijna op).
Ik ga samen met een vriend van mij naar het laswerk kijken en het eventueel zelf doen. Weet iemand waar ik plaatwerk vandaan kan halen?
Volvo 440 1.8i 1996 

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
heb voor de 343 mooi plaatwerk bij een automaterialentoko vandaan
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Brain, ik zal morgen een foto voor je maken.
Volvo 440 1.8i 1996 

-
- 4th Gear member
ik ben ook wel benieuwd, de 440 96 van me broer staat nu ook bij de garage voor een apk-tje. en heeft ook flink wat roest:(
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
- arieribbens
- 1st Gear member
Ik blijf dit toch een raar verhaal vinden. Het is idd niet dragend en het is onzin om zo'n roestplek gevaarlijk of scherp te noemen voor fietsers.
- The Real Master
- 3rd Gear member
Het maakt niet uit of het dragend is of niet.
Een deel mag tot 1/3 deel roest hebben voordat het afgekeurd word.
Het verhaal dat het deel onderdeel van afkeur is ivm dat het plaatwerk is losgelaten daar klopt iets niet.
Als het is losgelaten schroef je het vast, dit heeft naar mijn inzicht niks met roest te maken.
Als ik het mis heb met mijn vorige oordeel dan klopt er niks van de prijs van 300 euro, aangezien ze het over plamuren hebben en niet over een nieuw stuk erin zetten hebben.
Ik heb ooit van mijn 440 beide kanten laten doen met nieuwe stukken erin voor 240 euro all in.
Ik zou als ik jou was toch ff een second opinion vragen bij een ander.
Maarja dit allemaal uit verhalen gehaald wellicht word het eea duidelijker als je fotos zou plaatsen van je wielkast.
Gr.TRM
PS:houd er rekening mee dat niet elke apk keurmeester alles weet (eigen ervaring waarin ik tot 4 maal gelijk heb gehad en de keurmeester niet)
Een deel mag tot 1/3 deel roest hebben voordat het afgekeurd word.
Het verhaal dat het deel onderdeel van afkeur is ivm dat het plaatwerk is losgelaten daar klopt iets niet.
Als het is losgelaten schroef je het vast, dit heeft naar mijn inzicht niks met roest te maken.
Als ik het mis heb met mijn vorige oordeel dan klopt er niks van de prijs van 300 euro, aangezien ze het over plamuren hebben en niet over een nieuw stuk erin zetten hebben.
Ik heb ooit van mijn 440 beide kanten laten doen met nieuwe stukken erin voor 240 euro all in.
Ik zou als ik jou was toch ff een second opinion vragen bij een ander.
Maarja dit allemaal uit verhalen gehaald wellicht word het eea duidelijker als je fotos zou plaatsen van je wielkast.
Gr.TRM
PS:houd er rekening mee dat niet elke apk keurmeester alles weet (eigen ervaring waarin ik tot 4 maal gelijk heb gehad en de keurmeester niet)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik heb het ook gehad: de kwikfit keurde hem af bij de vorige eigenaar (o.a. op dat punt) en een andere keurmeester noemde het als twijfelpunt maar ik heb het met enkel plamuur en een spuitbus verf opgelost voor in totaal twee tientjes. Toegegeven het is geen blijvende oplossing maar het scherpe delen-argument vervalt hiermee direct waardoor je op percentage gaat werken en dat valt nog flink te maskeren dus ik zou zeggen: wil je het structureel en goed oplossen ga dan lassen en spuiten, wil je hem gewoon snel goedgekeurd hebben en daarna beslissen wat je verder doet smeer hem dan even vol met plamuur, schuur in de juiste vorm en haal een spuitbusje met lak in de juiste kleur.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hierbij de foto:

Volvo 440 1.8i 1996 

- acrobaat
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik zou het gewoon afslijpen en rondkloppen, is er ook niks scherps meer aan.
Of een paar vellen polyester om het mooi te houden.
Kan geen afkeur meer zijn daarna.
Het is mij duidelijk dat dit afkeur is vanwege scherpe delen.
Of een paar vellen polyester om het mooi te houden.
Kan geen afkeur meer zijn daarna.
Het is mij duidelijk dat dit afkeur is vanwege scherpe delen.
vr.gr.Hugo
-
- 4th Gear member
en hoe ziet het er uit bij de dorpel? dit is maar 1/3 van de rand
zo te zien zijn de 2 delen trouwens inderdaad los van elkaar, puntlasje bij de beun op de hoek en het is weer prima
zo te zien zijn de 2 delen trouwens inderdaad los van elkaar, puntlasje bij de beun op de hoek en het is weer prima
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
McGyver (duck) tapeje erover en weg zijn de scherpe hoeken. als dit alles is lijkt het mij overdreven
Bij de 343 was een hele hoek weggerot in het binnenscherm, bij de veerpoot. Die hing nog maar 80% vast. Dat leek mij gevaarlijker dan dit en werd wel goedgekeurd. Maar heb het wel laten repareren.
Bij de 343 was een hele hoek weggerot in het binnenscherm, bij de veerpoot. Die hing nog maar 80% vast. Dat leek mij gevaarlijker dan dit en werd wel goedgekeurd. Maar heb het wel laten repareren.
Mijn blog
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heb ik gehad bij een 460
Wat ik gedaan heb is, worsten 2 componenten staal gekocht bij www.louis.de en daarmee gewoon dicht gesmeerd, en geschuurd en gespoten, en als je het niet wist, zag je het niet
Wat ik gedaan heb is, worsten 2 componenten staal gekocht bij www.louis.de en daarmee gewoon dicht gesmeerd, en geschuurd en gespoten, en als je het niet wist, zag je het niet
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bij mijn weten alleen in Duitsland te koop.

Zo ziet de verpakking eruit

Zo ziet de verpakking eruit

- acrobaat
- 1st Gear member
- Contacteer:
dat spul is er ook van bison in de bouwmarkten hier, maar het lijkt me een wat dure oplossing.
En hoe duurzaam is het? Het wordt hard als staal, maar hecht het ook?
En hoe duurzaam is het? Het wordt hard als staal, maar hecht het ook?
vr.gr.Hugo
-
- 7th Gear member
je had beter de rdw keurmeester er bij kunnen halen lijkt mij!
dit is naar mijn mening geen afkeurpunt.
geen dragend deel en geen uitstekende onderdelen.
procentueel gezien had hij dit nooit af mogen keuren.
maar ok,als je je auto bij 5 verschillende keurings instanties laat keuren ,krijg je 5 verschillende uitslagen.
dit is naar mijn mening geen afkeurpunt.
geen dragend deel en geen uitstekende onderdelen.
procentueel gezien had hij dit nooit af mogen keuren.
maar ok,als je je auto bij 5 verschillende keurings instanties laat keuren ,krijg je 5 verschillende uitslagen.
- The Real Master
- 3rd Gear member
Is dat alles aan roest ??
Jeminee dat lijkt me wel een beetje overdreven van die keurmeester.
Vraag het eens bij een andere keurstation.
Naar mijn idee kan die er met dat beetje roest wel door en als het om dat hoekje gaat wat uitsteekt pak je toch ff de slijptol en maak je het stomp ipv scherp.
Gr.TRM
Jeminee dat lijkt me wel een beetje overdreven van die keurmeester.
Vraag het eens bij een andere keurstation.
Naar mijn idee kan die er met dat beetje roest wel door en als het om dat hoekje gaat wat uitsteekt pak je toch ff de slijptol en maak je het stomp ipv scherp.
Gr.TRM