Vervangen subframe 460

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
460_20gle
1st Gear member

Hoi allemaal,

Slecht nieuws, mijn 460 kan niet APK gekeurd worden :(
Met slecht weer heb ik een glijpartij gehad (onderstuur!) waarbij ik over een betonblok ben geschoten. Volgens mijn monteur komt ie niet door de keuring omdat het subframe krom is (verder niet te merken tijdens het rijden dus ik denk dat er niet veel meer dan dat uit zijn verband is).

Mijn vraag is [1] of ik deze zelf met wat handigheid zou kunnen vervangen (met behulp van bijvoorbeeld een motortakel) en [2] of ik daar een willekeurig subframe (andere motortypes) voor zou kunnen gebruiken. Het gaat om een 460 van maart 93 (fase 1), met een 2 liter (b20f) motor.

Is zo'n klus een kwestie van alles loshalen en in omgekeerde volgorde weer vastzetten of komt daar meer bij kijken?

Kortom, zou ik dit zelf kunnen of haal ik mezelf te veel werk op mijn hals en kan ik de auto beter in onderdelen verkopen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Groet,
Jacob
460 GLE 2.0 - Intrax - K&N
Ramon&Ramon
7th Gear member

een subframe is als je een beetje handig bent simpel te vervangen..
Iroll
6th Gear member

Je hebt 4 types subframe: automaat en manual voor '92 en automaat en manual van modeljaar '92 en jonger. Maakt niet uit of het een B18 of B20 is. De verschillen oud/jong zitten hem in een andere motorsteun.
Volvo rekent 3 uur arbeidsloon voor de vervanging van een sub frame, moet dus te doen zijn lijkt me.
460_20gle
1st Gear member

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal bij de Volvo dealer verifieren hoeveel tijd ze nodig denken te hebben. Uit een eerdere reactie heb ik al begrepen dat een subframe op de sloop zo rond de 75 euro kost dus het lijkt mij dat de totale kosten best mee kunnen vallen, en dat het de moeite waard lijkt om mijn auto nog een tweede kans te geven :P

Ik laat jullie nog weten hoe dit afloopt..
460 GLE 2.0 - Intrax - K&N
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”