Hallo,
Ik weet dat het een wat vage vraag is maar, mijn auto (volvo 440 2.0i '94) wil niet meer op lpg rijden. (Ja, de tank is vol)
Heeft iemand een tip?
Ik heb al mijn zekeringen gecontroleerd, een losgegane stekker weer aangesloten onder de motorkap.
Een zelfdiagnose gedaan met het zwarte kastje met de led, reactie 1-1-1 dus niks mis.
En koelvloeistof heb ik ook genoeg.
Hij rijdt dan ook prima op benzine, maar de LPG haalt het niet tot in de motor.
Het begon op de snelweg met een 100km/h, toen viel de motor uit omdat er blijkbaar geen brandstof meer was, sindsdien valt de motor dood zodra ie omschakelt op LPG.
Is het misschien verstandig om direct naar de volvo garage te gaan of is het handiger een LPG-specialist te raadplegen.
Ik doe het liever zelf maar ik heb nu geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.
Alvast bedankt voor jullie ideen.
Hugo
LPG probleem
- acrobaat
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 16:23
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
zie andere topic, hoewel ik niet weet of wat ik daar geschreven heb ook op een 2 liter werkt, ik heb geen idee wat voor gassysteem je hebt (enkele injector in de luchtinlaat, 4 injectors, mixer in de luchtinlaat?)
Als je m weg brangt: LPG specialist, volvo dealer doet geen gas
Als je m weg brangt: LPG specialist, volvo dealer doet geen gas

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- acrobaat
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 16:23
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Hoi Yannick,
ik ga het vanmiddag proberen.
Ik heb zelf geen werkplaatshandboek, dus ik weet ook niet zeker wat ik heb.
In elk geval niet 4 injectors. Er hangt een afgeronde blok voor die de inlaat ingaat, dat zal die mixer wel zijn. klopt het dat daar een ontluchter op zit?
De tankafsluiter klikt wel, dus dat is het niet.
straks meer nieuws.
ik ga het vanmiddag proberen.
Ik heb zelf geen werkplaatshandboek, dus ik weet ook niet zeker wat ik heb.
In elk geval niet 4 injectors. Er hangt een afgeronde blok voor die de inlaat ingaat, dat zal die mixer wel zijn. klopt het dat daar een ontluchter op zit?
De tankafsluiter klikt wel, dus dat is het niet.
straks meer nieuws.
vr.gr.Hugo
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
je hebt een systeem met een verdamper,die zit in het linker binnenscherm,je moet meten of achter bij de tank de afsluiter opengaat als je het contact aan zet.dan hoor je een duidelijke klik ook.
en op de verdamper zit een afsluiter die aangestuurd wordt.
ruik je geen gas als je het contact aan zet onder de motorkap?zoja,dan is de verdamper lek.
succes.
en op de verdamper zit een afsluiter die aangestuurd wordt.
ruik je geen gas als je het contact aan zet onder de motorkap?zoja,dan is de verdamper lek.
succes.
- acrobaat
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 16:23
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ik heb nog eens een blik onder de motorkap gewordpen en kom tot de conclusie dat dat afgeronde blok niet op mijn inlaat is aangesloten.
Het heeft wel iets met gas te maken omdat er slangen in en uit gaan, maar wat het wel is weet ik niet. Eerder een filter ofzo. Het is ook dichtgeperst dus ik kan er verder niets mee.
Het enige lpg-achtige dat ik kan vinden is een grijze ronde pomp(aan de distributie kant helemaal onderin) en dunne vrij slappe slangen die aan de kop (aan de andere kant dan de bougies, zeg maar achterin) op een rail het blok ingaan.
Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat daar gas doorheen gaat, lijkt me eerder iets electrisch.
Ik ga nu naar de boekhandel want zo wordt ik ook niet wijzer.
Ik had hiervoor een peugeotje 205, zag er toch simpeler uit.
Het heeft wel iets met gas te maken omdat er slangen in en uit gaan, maar wat het wel is weet ik niet. Eerder een filter ofzo. Het is ook dichtgeperst dus ik kan er verder niets mee.
Het enige lpg-achtige dat ik kan vinden is een grijze ronde pomp(aan de distributie kant helemaal onderin) en dunne vrij slappe slangen die aan de kop (aan de andere kant dan de bougies, zeg maar achterin) op een rail het blok ingaan.
Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat daar gas doorheen gaat, lijkt me eerder iets electrisch.
Ik ga nu naar de boekhandel want zo wordt ik ook niet wijzer.
Ik had hiervoor een peugeotje 205, zag er toch simpeler uit.

- acrobaat
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 16:23
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ik heb de slang gevonden, losgemaakt voor de haaksebocht waar een soort van klep op zit. Als ik probeer te starten op lpg ruik ik heel vaag wel gas, niet veel. Maar ja hij start dan ook niet.
Is het misschien het klepje op deze slang?
En hoe weet ik of die mixer/stappenmotor het wel doet, vuil ziet ie er niet uit van binnen?
(kerst)groet,
Hugo :sign6:
Is het misschien het klepje op deze slang?
En hoe weet ik of die mixer/stappenmotor het wel doet, vuil ziet ie er niet uit van binnen?
(kerst)groet,
Hugo :sign6:
vr.gr.Hugo
- acrobaat
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 16:23
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
De auto gaat morgen naar de garage, kan het zelf niet vinden.
Ik heb intussen wel een werkplaatsboek voor de 440,460,480 benzinemodellen van 1987-1997. En ben best bereid een kopietje te maken voor de een of ander.
Ik heb intussen wel een werkplaatsboek voor de 440,460,480 benzinemodellen van 1987-1997. En ben best bereid een kopietje te maken voor de een of ander.
vr.gr.Hugo
- burnerchief
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 14.03.2005 - 22:32
- Locatie: It Heitelán
adverteer gratis op http://www.freetrader.nl
Volvo s40 1.8 vialle lpi 1998
Chrysler lebaron 2.2 turbo cabrio 1984
Lincoln Town Coupé V8 400 cu 1978

Volvo s40 1.8 vialle lpi 1998
Chrysler lebaron 2.2 turbo cabrio 1984
Lincoln Town Coupé V8 400 cu 1978

- acrobaat
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 16:23
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Bedankt, voorgaand bericht is zeker een topic waard om te lezen in verband hiermee.
Ik zal zelf morgen eens kijken bij die verdamper, ik kon de mijne ook niet vinden.
Het verschil is wel dat mijn auto helemaal geen kik meer geeft op gas.
Ook niet als ik volgas omschakel, slaat ie gewoon af.
Die in het andere topic loopt tenminste nog.
Overigens is de verdamper volgens de vorige eigenaar pas vervangen, maar ja, rekeningen had ie niet...
Overigens heb ik dus een 2.0i motortype B20F met een multipoint-injection en het gedeelte waar het gas wordt ingespoten is waarschinlijk ook buiten het directe zicht, want ik kan nog steeds niet ontdekken waar dat LPGgas de motor ingaat.
Ik zal zelf morgen eens kijken bij die verdamper, ik kon de mijne ook niet vinden.
Het verschil is wel dat mijn auto helemaal geen kik meer geeft op gas.
Ook niet als ik volgas omschakel, slaat ie gewoon af.
Die in het andere topic loopt tenminste nog.
Overigens is de verdamper volgens de vorige eigenaar pas vervangen, maar ja, rekeningen had ie niet...
Overigens heb ik dus een 2.0i motortype B20F met een multipoint-injection en het gedeelte waar het gas wordt ingespoten is waarschinlijk ook buiten het directe zicht, want ik kan nog steeds niet ontdekken waar dat LPGgas de motor ingaat.
vr.gr.Hugo
- acrobaat
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 16:23
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Uiteindelijk blijkt het een stekker te zijn die van ellende uit elkaar viel.
Maar dan natuurlijk eentje die ver uit het zicht en bereikbaarheid is weggemoffeld.
Helaas weer twee garage-uren voor betaald, maarja wat wil je zonder eigen werkplaats in januari.
@moderator, van mij mag deze topic dicht
Maar dan natuurlijk eentje die ver uit het zicht en bereikbaarheid is weggemoffeld.
Helaas weer twee garage-uren voor betaald, maarja wat wil je zonder eigen werkplaats in januari.
@moderator, van mij mag deze topic dicht
vr.gr.Hugo