Soms is mijn stationair even niet goed
Waneer ik na een lange rit moet afremmen voor een stoplicht wil de motor afslaan.
Bij veel gas geven kan ik hem nog draaiende houden,maar dan merk je dat die teveel benzine krijg.
De motor trekt dan ook niet meer maar houd in.
Het duurt maar heel even dan is het weg.
Stilstaand stationair is er geen probleem of onregelmatig lopen
Wat is er aan de hand?
motor wil af slaan
-
- 5th Gear member
Inlaat kanaal + alle sensoren die erin zitten schoonmaken.
Wim
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
Vanuit het luchtfilter (zwarte bak voorin) gaat een dikke slang weg, Vanuit daar alles demonteren totdat je aan het inlaat spruitstuk bent. Spullen schoonmaken (benzine, remmenreiniger oid) en dan weer monteren.
Wim
Wim
Wim
- Iroll
- 6th Gear member
Probeer eens de ECU te resetten. Koppel de accu een half uur los, sluit weer aan en ga een stuk rijden. Kijken of dat geholpen heeft, sommige problemen lossen zichzelf zo op. Als je een accu loskoppelt altijd eerst de minpool los en dan pas de pluspool. Bij weer monteren eerst de pluspool en dan de minpool aansluiten. Kan je nl nooit kortssluiting veroorzaken met je sleutel door contact te maken met pluspool en chassis als je uitschiet met de sleutel op de pluspool.
- roberto
- 2nd Gear member
Bedankt voor alle tips volvofans
Ik ga het proberen met de accu
ik heb nog een vraag,als ik het zwarte kapje van de carburateur afhaal en alles inspuit met wd 40 is dat voldoende,of moet de carburateur gedemonteerd worden van het spruitstuk?
En is een 460 uit te lezen bij een volvo dealer om de storing te localiseren?
Rob
Ik ga het proberen met de accu
ik heb nog een vraag,als ik het zwarte kapje van de carburateur afhaal en alles inspuit met wd 40 is dat voldoende,of moet de carburateur gedemonteerd worden van het spruitstuk?
En is een 460 uit te lezen bij een volvo dealer om de storing te localiseren?
Rob
- Iroll
- 6th Gear member
Bij de 480 zit er een zwarte uitleesbox naast de linker(bestuurderkant) schokbreker onder de motorkap. Volgens mij ook op de 460 van '94. Er zit een plastic kapje op met een probe eraan aan de buitenkant. Trek het kapje los en steek de probe in gat #2. Zet dan het contactslot op aan, NIET starten. Onder het kapje zit ook een klein zwart knopje en een ledje. Als je nu het knopje ong. 0,5sec. indrukt gaat het ledje knipperen. Het geeft een code die bestaat uit 3 cycli. Bijv 1flash, na 1 sec 1 flash en na 1sec 1flash. Dat is code 1-1-1. Dat is de code voor alles is OK. Kan ook bijv 1-1-3=kort na elkaar, geven dat betekent ECU storing. Elke keer als er een code gegeven is van 3 even opnieuw kort op het knopje drukken, net zo lang tot hij weer de eerste code geeft, dan heb je ze allemaal gehad. Probe er pas weer uittrekken als je het contact hebt uitgezet. Laat maar weten wat er is uitgekomen, ik heb hier een lijst met de meeste storing codes.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
De uitleesbox, ook wel diagnosestekker genoemd, zit daar inderdaad. Als je die niet direct vindt, blader dan even rond op dit forum, bij de helft van de topics hierover staat namelijk en foto met die stekker omcirkeld.
Wanneer je alle codes hebt opgeschreven, reset dan ajb de uitlezer (de codes kunnen namelijk ook oud zijn!) door iets van 30sec in te drukken (maar accu half uur loskoppelen is makkelijker als je dat toch al van plan bent). Nadat hij is gereset, stukje rijden totdat je het probleem zeker weten hebt gereproduceerd en dan nog eens uitlezen. Zo filter je oude problemen uit (bijv. melding dat je accu een jaar geleden eens een keertje leeg is geweest ofzo). Blijf de komende tijd ook die uitleesfunctie zo nu en dan nog eens gebruiken om te kijken of er iets aan foutmeldingen bijkomt.
Wanneer je alle codes hebt opgeschreven, reset dan ajb de uitlezer (de codes kunnen namelijk ook oud zijn!) door iets van 30sec in te drukken (maar accu half uur loskoppelen is makkelijker als je dat toch al van plan bent). Nadat hij is gereset, stukje rijden totdat je het probleem zeker weten hebt gereproduceerd en dan nog eens uitlezen. Zo filter je oude problemen uit (bijv. melding dat je accu een jaar geleden eens een keertje leeg is geweest ofzo). Blijf de komende tijd ook die uitleesfunctie zo nu en dan nog eens gebruiken om te kijken of er iets aan foutmeldingen bijkomt.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)