Onlangs is RTI volvo navigatie ingebouwd en een trekhaak geplaatst.
De software in mijn V70 D5 bouwjaar 2005 2e edition Geartronic is aangepast voor deze zaken. De V70 loopt sindsdien beroerd. Schakelt veel, rauw en de hele auto trilt tijdens het rijden en stationair draaien.
Vandaag de dealer gebeld en die verzekerde mij dat het niet aan de software kan liggen. Toch vreemd dat na deze aanpassingen de auto ronduit beroerd loopt. Ook heb ik het gevoel dat hij trekkracht kwijt is.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Geartronic
Ik heb dat hier eerder voorbij zien komen dat na een update de automaat raar ging doen.
Vind het hier maar eens. :? Wie?
Wat is trouwens de km-stand?
Vind het hier maar eens. :? Wie?
Wat is trouwens de km-stand?
- jozic
- 2nd Gear member
Misschien was je auto hiervoor getuned en is die er nu af?HKO schreef:Onlangs is RTI volvo navigatie ingebouwd en een trekhaak geplaatst.
De software in mijn V70 D5 bouwjaar 2005 2e edition Geartronic is aangepast voor deze zaken. De V70 loopt sindsdien beroerd. Schakelt veel, rauw en de hele auto trilt tijdens het rijden en stationair draaien.
Vandaag de dealer gebeld en die verzekerde mij dat het niet aan de software kan liggen. Toch vreemd dat na deze aanpassingen de auto ronduit beroerd loopt. Ook heb ik het gevoel dat hij trekkracht kwijt is.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Getuned zou kunnen maar als de originele software draait moet hij niet trillen en schudden. Hooguit is er minder vermogen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
km. stand is ca. 123.000
Inmiddels een aantal km's gereden en het lijkt of de geartronis iets rustiger wordt. De motor draait ca. 700-800 toeren als deze stationait loopt. Ook een andere volvo dealer gebeld maar deze raadde mij aan toch naar de inbouwer terug te gaan.
Motor loopt nog steeds erg onrustig. ook bij hogere snelheden resoneert de motor in het interieur.
Ik weet niet of de vorige eigenaar een tuning heeft laten verrichten maar erg waarschijnlijk lijkt mij dit niet.
Wie weet meer?
Inmiddels een aantal km's gereden en het lijkt of de geartronis iets rustiger wordt. De motor draait ca. 700-800 toeren als deze stationait loopt. Ook een andere volvo dealer gebeld maar deze raadde mij aan toch naar de inbouwer terug te gaan.
Motor loopt nog steeds erg onrustig. ook bij hogere snelheden resoneert de motor in het interieur.
Ik weet niet of de vorige eigenaar een tuning heeft laten verrichten maar erg waarschijnlijk lijkt mij dit niet.
Wie weet meer?
-
- Starter
Een goede dealer nodigt je uit om even langs te komen... en checkt of de werkzaamheden goed zijn uitgevoerd. Wellicht is bij het uitlezen van de systemen, het euvel zo gevonden.
Mij is één keer overkomen dat de (nieuwe) software niet goed was geïnstalleerd. En anders kan alles voor de zekerheid nog een keer ge-reset worden.
De geartronic moet zich overigens opnieuw inleren (en past zich aan aan je rijstijl); dat duurt circa 1.000 km. Overigens zou die vanaf het begin al niet beroerd moeten schakelen...
Mocht het niet helpen, dan kun je eens de olie van de automaat (laten) vervangen (doorspoelen!), zeker als die niet meer mooi schoon is. Het resultaat kan verbluffend zijn!
Motorresonanties kunnen ook nog met het vliegwiel te maken hebben. Hierover lopen al topics.
Succes ermee.
Mij is één keer overkomen dat de (nieuwe) software niet goed was geïnstalleerd. En anders kan alles voor de zekerheid nog een keer ge-reset worden.
De geartronic moet zich overigens opnieuw inleren (en past zich aan aan je rijstijl); dat duurt circa 1.000 km. Overigens zou die vanaf het begin al niet beroerd moeten schakelen...
Mocht het niet helpen, dan kun je eens de olie van de automaat (laten) vervangen (doorspoelen!), zeker als die niet meer mooi schoon is. Het resultaat kan verbluffend zijn!
Motorresonanties kunnen ook nog met het vliegwiel te maken hebben. Hierover lopen al topics.
Succes ermee.
- edraket
- 7th Gear member
Olie verversen van een automaat kan nooit kwaad, maar ik geloof niet dat door het inbouwen van de RTI de olie plots is vervuild!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15