Dag allemaal,
Ik heb een Volvo s60 uit 2005 (momentum uitvoering) die in duitsland op kenteken is gekomen. In deze auto zit een bijna prachtig audio systeem. jammer dat hij net niet hard genoeg kan, bassen niet aan kan en een te dof geluid vanuit achter. (hoedenplank en achterdeuren). Zelfs als ik in het verborgen menu alle treble die er is inschakel. Ik mis de tweeters lijkt het wel.
Het enige wat ik weet is:
Radio: Hu-805
Speakers in voor- en achterdeuren, center speaker en hoedenplankspeakers. De Hoedenplankspeakers hebben het volgende nummer: 9472300.
Ik heb onder mijn rechter voorstoel een Pa-200 versterker van 4x50W. Vraag: Welke speakers heb ik? (base, premium of high performance).
Vraag: Kan ik beter mijn speakers up-graden of is een zwaardere versterker al voldoende?
Als laatste. Ik kan een setje ...... volvo spekers kopen met het volgende typenummer: 8633574. Dit zijn hoedenplankspeakers. Zijn deze beter dan het type dat ik nu bezit?
Ik hoor graag van iedereen. Gr Robert
Volvo S60 audio up-graden
- robertslaat
- 3rd Gear member
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Robert,
Ik heb een S60 2001 met een HU-1205.
De versterker in deze is 4x20w, of hooguit 4x25w. Ik heb er geen extra versterker tussen. Ik was niet tevreden over het geluid uit de performance speakers. Ik heb afgelopen voorjaar de Premium speakers icm hoge tonentweeters in de voorportieren gemonteerd. In eerste instantie niet erg veel verbetering naar mijn idee, totdat ik hier las over het verborgen menu (equalizer). Na hierin het e.e.a. te hebben bijgesteld ben ik helemaal tevreden over het geluid. Wat een verschil. Is echt aan te raden.
Een tussenversterker zou misschien nog meer verbetering geven in mijn auto, maar heb ik eigenlijk niet zo'n behoefte aan. Volume is zo al ok en bass/treble weergave ook. Bovendien zou dan ook weer een nieuwe kabel moeten aanschaffen voor het mutesysteem van mijn carkit.
Helaas heb ik geen idee welke speaker je hebt aan de hand van het typenummer wat je opgeeft. Als ik de speakers zie zou het zo kunnen zeggen. Als ik het goed heb, heeft de High Performance hoedenplank speaker een losse hoge tonen tweeter in het midden zitten. Die hangt dan in het midden boven de woofer in een soort plastic kruis. De Premium hoedenplank speaker heeft de hoge tonentweeter echt naast de woofer zitten.
Misschien moet je Arnoud eens een pm sturen of of zijn berichten hier ff bekijken. Hij heeft ook het e.e.a. gewijzigd aan zijn audio en heeft ook wat foto's geplaatst. Hij zal je het vast wel kunnen vertellen.
Groet,
Berry
Ik heb een S60 2001 met een HU-1205.
De versterker in deze is 4x20w, of hooguit 4x25w. Ik heb er geen extra versterker tussen. Ik was niet tevreden over het geluid uit de performance speakers. Ik heb afgelopen voorjaar de Premium speakers icm hoge tonentweeters in de voorportieren gemonteerd. In eerste instantie niet erg veel verbetering naar mijn idee, totdat ik hier las over het verborgen menu (equalizer). Na hierin het e.e.a. te hebben bijgesteld ben ik helemaal tevreden over het geluid. Wat een verschil. Is echt aan te raden.
Een tussenversterker zou misschien nog meer verbetering geven in mijn auto, maar heb ik eigenlijk niet zo'n behoefte aan. Volume is zo al ok en bass/treble weergave ook. Bovendien zou dan ook weer een nieuwe kabel moeten aanschaffen voor het mutesysteem van mijn carkit.
Helaas heb ik geen idee welke speaker je hebt aan de hand van het typenummer wat je opgeeft. Als ik de speakers zie zou het zo kunnen zeggen. Als ik het goed heb, heeft de High Performance hoedenplank speaker een losse hoge tonen tweeter in het midden zitten. Die hangt dan in het midden boven de woofer in een soort plastic kruis. De Premium hoedenplank speaker heeft de hoge tonentweeter echt naast de woofer zitten.
Misschien moet je Arnoud eens een pm sturen of of zijn berichten hier ff bekijken. Hij heeft ook het e.e.a. gewijzigd aan zijn audio en heeft ook wat foto's geplaatst. Hij zal je het vast wel kunnen vertellen.
Groet,
Berry
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]