Sinds een maand heb ik winterbanden geplaatst op mijn V70 III.
Vind het weggedrag enorm gewijzigd (en jammer genoeg niet verbeterd)
In vele tests lees je over de vage besturing van de V70 III. Vond dit helemaal niet zo met zomerbanden Michelin HP Primacy 225/50 17 V
Sinds ik met de Michelin Pilot Alpin PA 3 rij (in dezelfde maat ook V index) vind ik dit echt wel het geval. Nochtans 2,7 bar druk.
Wagen is ook duidelijk minder koersvast bij wat hogere snelheden.
Hoop dat het snel lente wordt, want mijn rijplezier is enorm verminderd
Mods edit
Hoofdletters verwijderd uit de titel
Winterbanden op V70 III
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb de Michelin Primacy Alpin eronder staan in maat 205/60/16 en dat rijdt echt prima. Is natuurlijk wel een maat kleiner dan de jouwe, wat mij door de garage ook uitdrukkelijk werd aanbevolen voor winterbanden. Deze waren goedkoper, zowel de velg als de banden, dus ze hadden er zelf geen belang bij om mij dit aan te bevelen.
Volgens mij is 2,7 bar druk veel te veel, 2,3 vooraan en 2,10 achter volstaat voor normaal gebruik en 2,5 voor sneller rijden en/of volle belading.
2,7 is voor maximale belading en snelheden boven 160 km/h.
Je vindt de waarden an aanbevelingen terug in het instructieboekje.
Volgens mij is 2,7 bar druk veel te veel, 2,3 vooraan en 2,10 achter volstaat voor normaal gebruik en 2,5 voor sneller rijden en/of volle belading.
2,7 is voor maximale belading en snelheden boven 160 km/h.
Je vindt de waarden an aanbevelingen terug in het instructieboekje.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 22:00
Vertrek morgen met 5 man aan boord en veel bagage naar Oostenrijk via de Deutsche autobahnen en ik denk dat 2.7 zeker niet teveel zal zijn...
Zou wel eens willen vernemen waarom je beter af bent met banden die een maatje kleiner zijn en minder performant.
Heeft iemand daar een uitleg voor ?
Moet eerlijk toegeven dat ik een V70 met 16 inch wielen er echt niet vindt uit te zien. 17 inch is maar net genoeg voor een redelijke look.
Zou wel eens willen vernemen waarom je beter af bent met banden die een maatje kleiner zijn en minder performant.
Heeft iemand daar een uitleg voor ?
Moet eerlijk toegeven dat ik een V70 met 16 inch wielen er echt niet vindt uit te zien. 17 inch is maar net genoeg voor een redelijke look.
- Bigfoot
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17.11.2007 - 13:02
- Locatie: Zoetermeer
Om hogere wangen te verkrijgen. Hier zit ook veel schok absortie in.KOENTJES schreef:Moet eerlijk toegeven dat ik een V70 met 16 inch wielen er echt niet vindt uit te zien. 17 inch is maar net genoeg voor een redelijke look.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 22:00
Er is hoegenaamd geen probleem dat de banden te stijf zouden zijn, wel integendeel. het is juist dat wat makke/lome/soepele karakter dat de stabiliteit doorkruist.
Met hogere wangen moet dit toch nog erger zijn, niet ?
Met hogere wangen moet dit toch nog erger zijn, niet ?
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Da's inderdaad volgeladen. Uiteraard oogt de auto mooier met grotere wielen, dat betwist ik zeker niet.
Je hoeft me ook niet te geloven, je kan het gewoon eens proberen. En dan ben ik ook erg benieuwd naar je bevindingen.vertrek met 2,7 bar, en laat onderweg eens 0,2 bar af. Bevalt het niet, dan kan je aan de volgende Raststätte weer bijpompen. Wel even opletten : bij warme banden zal de uitlezing van de luchtdruk hoger zijn, dus niet voortgaan op de absolute waarde, maar gewoon 0,2 eraf en erbij.
Nu ik al wat gewend ben aan m'n auto vind ik de 16" wielen niet storend. Misschien heeft dit ook te maken met de kleur van mijn auto. Op een donkere auto steken de wielen meer af en trekken dus meer de aandacht. Net zo goed weet ik nu al dat het leuk zal zijn om na de winter de 17" wielen er terug onder te zetten.
Je hoeft me ook niet te geloven, je kan het gewoon eens proberen. En dan ben ik ook erg benieuwd naar je bevindingen.vertrek met 2,7 bar, en laat onderweg eens 0,2 bar af. Bevalt het niet, dan kan je aan de volgende Raststätte weer bijpompen. Wel even opletten : bij warme banden zal de uitlezing van de luchtdruk hoger zijn, dus niet voortgaan op de absolute waarde, maar gewoon 0,2 eraf en erbij.
Nu ik al wat gewend ben aan m'n auto vind ik de 16" wielen niet storend. Misschien heeft dit ook te maken met de kleur van mijn auto. Op een donkere auto steken de wielen meer af en trekken dus meer de aandacht. Net zo goed weet ik nu al dat het leuk zal zijn om na de winter de 17" wielen er terug onder te zetten.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Voor zover ik weet is op zich de diameter van de velg niet zo interessant, maar met grotere velgmaat wordt je ook getracteerd op BREDERE velgen. Dus ook bredere banden = minder druk op het wegdek = eerder aquaplanning en minder grip op glad wegdek.
Heb zelf op komende V70 18" Odysseus (245/40 R18 = 24,5 cm breed) voor de zomer en 16" Naos met winterbanden (225/55 R16 = 22,5cm breed) genomen voor als de auto in februari overhandigd wordt.
Door het zachtere rubber en de grote hoeveelheid kleine lamellen of blokje van winterbanden stuurt de auto wat "elastischer" en "zwabbert" altijd ook wat meer.
Op mijn huidige Laguna 17" 225/45 R17 met Continental Sportcontact II verdwijnt de grip vanaf ca. +10 graden als sneeuw voor de zon
. Onder de ca. 5 graden zijn die banden echt zo hard als beton en is alle grip zoek. Mijn 16" 205/55 R16 Conti winterbanden zijn niet zo koersvast, maar daarvoor geven ze bij kou bakken met grip en aquaplanning kennen ze niet.
Elk voordeel hep z'n nadeel en zo..
Heb zelf op komende V70 18" Odysseus (245/40 R18 = 24,5 cm breed) voor de zomer en 16" Naos met winterbanden (225/55 R16 = 22,5cm breed) genomen voor als de auto in februari overhandigd wordt.
Door het zachtere rubber en de grote hoeveelheid kleine lamellen of blokje van winterbanden stuurt de auto wat "elastischer" en "zwabbert" altijd ook wat meer.
Op mijn huidige Laguna 17" 225/45 R17 met Continental Sportcontact II verdwijnt de grip vanaf ca. +10 graden als sneeuw voor de zon
Elk voordeel hep z'n nadeel en zo..
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Vreemd dat ze jou voor winterbanden 225/55/16 aanraden en mij 205/60/16. Asl ik je uitleg volg ben ik dus in principe beter af met die twee maten smaller ?Alchemist schreef:Heb zelf op komende V70 18" Odysseus (245/40 R18 = 24,5 cm breed) voor de zomer en 16" Naos met winterbanden (225/55 R16 = 22,5cm breed) genomen voor als de auto in februari overhandigd wordt.
Ik heb er nu zo'n 1200 km mee gereden, de laatste dagen ook met wat lichte sneeuwval op de kleine weggetjes en gisteren met ijsregen en de auto blijft prima bestuurbaar. Ook al een stuke 160-170 gereden op de autostrade uit nieuwsgierigheid, en ik was wel wat "ontgoocheld" : buiten de sneller voorbij komende wegwijzers is er geen snelheidsgevoel, de auto blijft stil, 't is net hetzelfde alsof je 80 rijdt. De V70 III is een stuk stiller dan de II, zowel qua banden/windgeruis als motorgeluid. Ik heb wel de gelaagde ruiten rondom.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Ja,
in principe ben jij beter af.
Binnen redelijke grenzen is Smaller = Beter.
Toch zul je ook weer niet te smal moeten nemen. Smaller heeft ook technische nadelen: band wordt warmer (topsnelheid), band kan minder gewicht dragen, etc.
Waar het omslagpunt ligt?: is voor iedere auto denk ik anders ahankelijk van gewicht, vermogen, topsnelheid, etc. weet ik ook niet precies......
Mijn 225/55/16 is het "officiele" aanbod voor de V70 III van mijn dealer (Assecoire lijst winterbanden).
in principe ben jij beter af.
Binnen redelijke grenzen is Smaller = Beter.
Toch zul je ook weer niet te smal moeten nemen. Smaller heeft ook technische nadelen: band wordt warmer (topsnelheid), band kan minder gewicht dragen, etc.
Waar het omslagpunt ligt?: is voor iedere auto denk ik anders ahankelijk van gewicht, vermogen, topsnelheid, etc. weet ik ook niet precies......
Mijn 225/55/16 is het "officiele" aanbod voor de V70 III van mijn dealer (Assecoire lijst winterbanden).
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Mijn 205/60/16 ook... begrijpe wie kan. Mij maakt het verder niet uit hoor, de auto rijdt geweldig. Die 16" wielen tonen wel klein hé. Ik zal blij zijn als ik er in maart de 17" kan opzetten.Alchemist schreef:Mijn 225/55/16 is het "officiele" aanbod voor de V70 III van mijn dealer (Assecoire lijst winterbanden).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Big Blue
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
- Locatie: West Vlaanderen
Deze testen even gepost ter vergelijk;
Auto Motor und Sport 2007, maat 205/55R16 (max. 300 punten)
Goodyear Ultra Grip 7, 275 punten
Continental Winter Contact TS810, 271 punten
Michelin Alpin A3, 262 punten
Pirelli SottoZero Winter 210, 262 punten
Dunlop Winter Sport 3D, 261 punten
Bridgestone Blizzak LM-25, 235 punten
Toyo Snowprox S952, 231 punten
Auto Motor und Sport 2006, maat 205/55R16 (max. 300pt)
Dunlop SP Winter Sport 3D, 285 punten
Goodyear Ultra Grip 7, 281 punten
Pirelli Winter 210 SottoZero, 276 punten
Continental Winter Contact TS810, 263 punten
Bridgestone Blizzak LM-25, 258 punten
Vredestein Snowtrac 2, 257 punten
Nokian WR, 256 punten
Kléber Krisalp HP, 253 punten
Matador Nordicca, 249 punten
Fulda Kristall Supremo, 242 punten
Marangoni Meteo HP, 234 punten
Auto Review 2007, maat 195/65R15 (max. 450 punten)
Vredestein Snowtrac 2, 352 punten
Pirelli Snowcontrol 190, 338 punten
Goodyear Ultra Grip 7+, 330 punten
Continental Winter Contact TS810, 327 punten
Dunlop SP Winter Sport 3D, 316 punten
Fulda Kristall Montero 2, 302 punten
Michelin Alpin 3, 289 punten
Pneumant PN 150 Wintec, 287 punten
Bridgestone Blizzak LM-25, 281 punten
Marangoni Meteo HP, 258 punten
Barum Polaris 2, 249 punten
Firestone Winterhawk, 249 punten
Kleber Krisalp HP, 245 punten
Falken Eurowinter HS437, 205 punten
Auto Motor und Sport 2007, maat 205/55R16 (max. 300 punten)
Goodyear Ultra Grip 7, 275 punten
Continental Winter Contact TS810, 271 punten
Michelin Alpin A3, 262 punten
Pirelli SottoZero Winter 210, 262 punten
Dunlop Winter Sport 3D, 261 punten
Bridgestone Blizzak LM-25, 235 punten
Toyo Snowprox S952, 231 punten
Auto Motor und Sport 2006, maat 205/55R16 (max. 300pt)
Dunlop SP Winter Sport 3D, 285 punten
Goodyear Ultra Grip 7, 281 punten
Pirelli Winter 210 SottoZero, 276 punten
Continental Winter Contact TS810, 263 punten
Bridgestone Blizzak LM-25, 258 punten
Vredestein Snowtrac 2, 257 punten
Nokian WR, 256 punten
Kléber Krisalp HP, 253 punten
Matador Nordicca, 249 punten
Fulda Kristall Supremo, 242 punten
Marangoni Meteo HP, 234 punten
Auto Review 2007, maat 195/65R15 (max. 450 punten)
Vredestein Snowtrac 2, 352 punten
Pirelli Snowcontrol 190, 338 punten
Goodyear Ultra Grip 7+, 330 punten
Continental Winter Contact TS810, 327 punten
Dunlop SP Winter Sport 3D, 316 punten
Fulda Kristall Montero 2, 302 punten
Michelin Alpin 3, 289 punten
Pneumant PN 150 Wintec, 287 punten
Bridgestone Blizzak LM-25, 281 punten
Marangoni Meteo HP, 258 punten
Barum Polaris 2, 249 punten
Firestone Winterhawk, 249 punten
Kleber Krisalp HP, 245 punten
Falken Eurowinter HS437, 205 punten
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Hmmm
1 vraag:
waarom scoren dezelfde banden in 2006 & 2007 niet dezelfde volgorde?
Zijn ze onder een andere auto getest of zijn de banden veranderd en hebben ze de naam behouden o zo? Enig idee?
1 vraag:
waarom scoren dezelfde banden in 2006 & 2007 niet dezelfde volgorde?
Zijn ze onder een andere auto getest of zijn de banden veranderd en hebben ze de naam behouden o zo? Enig idee?
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Raar dat ze een van de beste Winterband op de markt niet getest hebben?
Nokian WR zou waarschijnlijk erg hoog scooren in dit lijstje. Ik kan hem iedereen aanraden.
Nokian WR zou waarschijnlijk erg hoog scooren in dit lijstje. Ik kan hem iedereen aanraden.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Was Nokian niet een goedkoop Z-merk? Je weet wel : remweg van 60 meter, geen grip op nat&glad?xc-men schreef: Nokian WR zou waarschijnlijk erg hoog scooren in dit lijstje.
ANWB test ook elk jaar (misschien dezelde test, geen idee): http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 05.nl.html
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Hi Alchemist sorry maar je zit er naast.
De Nokian WR SUV band word veel verkocht in USA en Canada verder was ik in December in Noorwegen en zag dat zeker 80% van alle autos die daar rond reden Nokian WR er onder hadden.
Google gewoon eens TEST NOKIAN WR en ja zal zien dat dit een van de beste banden zijn voor snow en Ijs. Heb zelf een setje gehad en het is een super band ook als je offroad ga. Nee Nokian is zeker geen Z-merk.
http://www.nokiantyres.com/products
De Nokian WR SUV band word veel verkocht in USA en Canada verder was ik in December in Noorwegen en zag dat zeker 80% van alle autos die daar rond reden Nokian WR er onder hadden.
Google gewoon eens TEST NOKIAN WR en ja zal zien dat dit een van de beste banden zijn voor snow en Ijs. Heb zelf een setje gehad en het is een super band ook als je offroad ga. Nee Nokian is zeker geen Z-merk.
http://www.nokiantyres.com/products
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Hi XC-men
De Nokian komt uit de test van "Stiftung Warentest" als "Goed" (en goedkoop!).
Er zijn echter wel betere banden te koop volgens de test.
Je hebt het nog over de Nokian WR SUV; is dit een aparte band voor SUV's of 4WD auto's? (Bestaan die dan?)
De Nokians in de test zijn die voor "gewone" personen auto's.
Links:
Stiftung Warentest:
http://www.test.de/themen/auto-verkehr/ ... 3/1206445/
ADAC (geen Nokian in de test):
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Wi ... eID=195661
Groet Alchemist
De Nokian komt uit de test van "Stiftung Warentest" als "Goed" (en goedkoop!).
Er zijn echter wel betere banden te koop volgens de test.
Je hebt het nog over de Nokian WR SUV; is dit een aparte band voor SUV's of 4WD auto's? (Bestaan die dan?)
De Nokians in de test zijn die voor "gewone" personen auto's.
Links:
Stiftung Warentest:
http://www.test.de/themen/auto-verkehr/ ... 3/1206445/
ADAC (geen Nokian in de test):
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Wi ... eID=195661
Groet Alchemist
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Hi Alchemist
Mag ik even vragen, waarom moet je zo lang op je nieuwe Volvo wachten.
Ik zie dat ie al by je dealer staat, ik zou niet zo lang kunnen wachten hoor.
Je heb wel de mooiste kleur genomen helaas kon ik die niet in de XC uitvoering krijgen.
Ik ben verder geen banden specialist maar ik geloof dat de WR een SUV band is het zelfde als de Scorpions ST enz. Deze banden worden speciaal gemaakt voor de lichte SUV and 4WD. De testen zeggen me niet zo veel maar ik ben wel erg veel keer de Nokians tegen gekomen op verschillende Forums en de meeste gebruiker waren erg onder de indruk van de performance ( net als ik). Maar goed het maak ook niet zo veel uit wat je er onder zet als het maar een Winterband is. Je zie vaak maar erg kleine verschillen in de resultaten van de tests.
Mag ik even vragen, waarom moet je zo lang op je nieuwe Volvo wachten.
Ik zie dat ie al by je dealer staat, ik zou niet zo lang kunnen wachten hoor.
Je heb wel de mooiste kleur genomen helaas kon ik die niet in de XC uitvoering krijgen.
Ik ben verder geen banden specialist maar ik geloof dat de WR een SUV band is het zelfde als de Scorpions ST enz. Deze banden worden speciaal gemaakt voor de lichte SUV and 4WD. De testen zeggen me niet zo veel maar ik ben wel erg veel keer de Nokians tegen gekomen op verschillende Forums en de meeste gebruiker waren erg onder de indruk van de performance ( net als ik). Maar goed het maak ook niet zo veel uit wat je er onder zet als het maar een Winterband is. Je zie vaak maar erg kleine verschillen in de resultaten van de tests.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Hi XC-men
Tuurlijk mag je dat vragen!
Net voor Kerst (2007
) is mijn V70 aangekomen. De dag na Kerst natuurlijk ff kijken...
Financieel komt het mij beter uit de auto in 2008 te betalen, en vanaf februari gaat hier de belasting veranderen:
- BPM gaat omlaag (ongeveer € 1000,- geeft ook lagere bijtelling e.d.)
- Milieulabel wordt een beetje duurder (ongeveer € 300,- geloof ik voor de 2.5T)
- Slurptax wordt ingevoerd (aanschafbelasting op gemiddelde uistoot kost € 100,- per gram CO2 boven 240g/km. Heeft de 2.5T geen last van. Een XC70 3.2 Aut wordt hierdoor ongeveer € 3000,- duurder)
Daarnaast is er iets gewijzigd aan alle V70III waardoor ze een nieuwe Europese Typegoedkeuring hebben aangevraagd en gekregen. De Nederlandse RDW moet hier weer een nieuwe Nederlandse typegoedkeuring voor uitgeven. Helaas hadden zij vrij met Kerst en hebben ze het zo druk (ambtenaren....
) dat de Nederlandse typegoedkeuring op zijn vroegst 3e week januari 2008 vrijgegeven wordt.
Op dit moment KAN je dus niet eens een kenteken krijgen voor een V70III als zou je willen......
Over de testresultaten: mee eens hoor de verschillen zijn niet enorm, elke band presteert ergens wel beter/minder. Ik kan me goed voorstellen, dat de prijs ook een argument is! De Conti's kosten het dubbele en slijten overigens wel vlot is mijn ervaring (maar ja als je met 50 haaks de hoek omgaat op ESP kost dat natuurlijk geld)
Groet Alchemist
Tuurlijk mag je dat vragen!
Net voor Kerst (2007
Financieel komt het mij beter uit de auto in 2008 te betalen, en vanaf februari gaat hier de belasting veranderen:
- BPM gaat omlaag (ongeveer € 1000,- geeft ook lagere bijtelling e.d.)
- Milieulabel wordt een beetje duurder (ongeveer € 300,- geloof ik voor de 2.5T)
- Slurptax wordt ingevoerd (aanschafbelasting op gemiddelde uistoot kost € 100,- per gram CO2 boven 240g/km. Heeft de 2.5T geen last van. Een XC70 3.2 Aut wordt hierdoor ongeveer € 3000,- duurder)
Daarnaast is er iets gewijzigd aan alle V70III waardoor ze een nieuwe Europese Typegoedkeuring hebben aangevraagd en gekregen. De Nederlandse RDW moet hier weer een nieuwe Nederlandse typegoedkeuring voor uitgeven. Helaas hadden zij vrij met Kerst en hebben ze het zo druk (ambtenaren....
Op dit moment KAN je dus niet eens een kenteken krijgen voor een V70III als zou je willen......
Over de testresultaten: mee eens hoor de verschillen zijn niet enorm, elke band presteert ergens wel beter/minder. Ik kan me goed voorstellen, dat de prijs ook een argument is! De Conti's kosten het dubbele en slijten overigens wel vlot is mijn ervaring (maar ja als je met 50 haaks de hoek omgaat op ESP kost dat natuurlijk geld)
Groet Alchemist
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Bedankt voor de toelichting, maar alvast erg veel plezier met de nieuwe bak en we kijken uit naar de fotos.
Maar wat een gedoe in NLD met al die BPM Slurptax en milieulabels zal ook wel binnen kort bij ons in Spanje komen maar die lopen altijd een paar jaar na.
Maar wat een gedoe in NLD met al die BPM Slurptax en milieulabels zal ook wel binnen kort bij ons in Spanje komen maar die lopen altijd een paar jaar na.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 21:49
Als ik dit zo lees dan kan er tussen nieuwjaar en de 3e week van januari geen V70III afgeleverd worden ????? ](*,) ](*,)Alchemist schreef: op zijn vroegst 3e week januari 2008 vrijgegeven wordt.
Op dit moment KAN je dus niet eens een kenteken krijgen voor een V70III als zou je willen......
Volgens mij zijn er bij ons dit jaar al verschillende V70III afgeleverd MET KENTEKENPLATEN !!!!


Meten is weten, als je weet wat je meet !!