Las net dit verhaal op nu.nl klik hier
En aangezien we net een V70N gekocht hebben zonder RTI is dit misschien wel interessant.
Aangezien de V70 voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruikt gaat worden is navigatie in deze auto niet enorm belangrijk. Vooralsnog zullen we als het nodig is de Mio C520T uit mijn C70 halen.
Ervaringen Garmin Nüvi?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
€ 699,-- zonder TMC maar incl. montage en btw, die TMC is pas medio juni beschikbaar en kost € 100,-- incl. montage (en btw)
-
- Starter
De Garmin wordt dan op het dashboard geplaatst. Dit is niet erg handig als je een bestemming in wilt voeren.... Je moet dan helemaal naar voren buigen. Is er geen andere oplossing?
V50 Edition I, Editon Plus, 17"; Spartacus velgen, Solid Black
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
nee, het is nu eenmaal touch screen, de eerderr VDO heeft een a.b. dat is ook niet alles.Mrtn schreef:De Garmin wordt dan op het dashboard geplaatst. Dit is niet erg handig als je een bestemming in wilt voeren.... Je moet dan helemaal naar voren buigen. Is er geen andere oplossing?
-
- 1st Gear member
Ik heb zelf zo'n garmin, bevalt erg goed. Je kunt hem natuurlijk programmeren voordat je hem in de houder zet. Heb net een V70 besteld en overweeg hem in te laten bouwen. Er moeten hiervoor wel gaten in het dashboard of rooster geboord worden en dat vind ik minder. Een brodit clip is eventueel ook een optie maar dan zit je wel met de kabels. De garmin heeft wel tmc, maar waarschijnlijk heeft de inbouwoplossing van volvo geen tmc antenne.
- Paul
- Geartronic member
Die van Volvo heeft TMC (dacht ik hoor!)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hmmm, wellicht toch een echt scherm en Nokia N95 (of andere navi) overwegen?
(prijstechnisch niet veel verschil met de garmin+tmc).
Inderdaad wel jammer zo'n ding weer op je dashboard.
(prijstechnisch niet veel verschil met de garmin+tmc).
Inderdaad wel jammer zo'n ding weer op je dashboard.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo's Garmin heeft 100% zeker geen TMC, dat is pas beschikbaar rond junimterlaak schreef:Ik heb zelf zo'n garmin, bevalt erg goed. Je kunt hem natuurlijk programmeren voordat je hem in de houder zet. Heb net een V70 besteld en overweeg hem in te laten bouwen. Er moeten hiervoor wel gaten in het dashboard of rooster geboord worden en dat vind ik minder. Een brodit clip is eventueel ook een optie maar dan zit je wel met de kabels. De garmin heeft wel tmc, maar waarschijnlijk heeft de inbouwoplossing van volvo geen tmc antenne.
-
- 1st Gear member
De garmin oplossing van volvo gebruikt de standaard nuvi760. Deze heeft TMC, ook in de volvo variant. Alleen is er voor de ontvangst van de TMC een antenne nodig. Deze zit niet aan de houder die volvo in eerste instantie op het dasboard installeert. Er zit dus TMC op de garmin alleen werkt deze (nog) niet met de dashboardmount van volvo. Vind ik persoonlijk een beetje knullig.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Vind het evenzeer onlogisch dat het er niet gewoon op zit, maar Volvo's dealerinfo vermeld toch expliciet dat die TMC er niet op zit en dat de meerprijs vanaf medio juni a.s € 100,-- is.
(maar dat doen ze natuurlijk uit strategische overwegingen..)
(maar dat doen ze natuurlijk uit strategische overwegingen..)
-
- 2nd Gear member
Ik heb dus een 750 TFM, dat is qua kastje identiek aan een 760.
REDEN voor aankoop 750 en niet 760; bluetooth was enige verschil en ik heb er nog geen ene gezien waar dat via een GPs goed werkt, koop een simple headsetje of oorplugje dat werkt beter.
De NUVI 7xx reeks heeft de TMC antenne NIET in de behuizing, dat is een externe kabel, in te pluggen op de meegeleverde Garmin voet.
Die TMC antenne is een dik metertje lang; aan de 12V stekker zit een typische dikke plug met 2 LED's; eentje zegt of er 12 V wordt getrokken, de andere duidt aan of de TMC iets ontvangt,
Aan de andere zijde (aan de zuignapvoet dus,) zit een platte stekker, 4 cm kabel, dan de TMC ontvanger zelf (ongeveer de grootte van 2 sigaretten naast mekaar) en dan de meter kabel.
Nadeel; die TMc ontvanger zit dus altijd net naast de NUVI te bengelen, effe handig ergens in de wagen weghangen lukt net niet;
ik heb hem links met de zuignap op het raam gehangen, was de handigste positie, bedienen moet je hem wel links, kabel redellijk netjes over stuurkolom achter centerconsole door,
of je hangt hem pal in het midden op de voorruit, dan kan je de TMC eigenlijk achter de NUVI wegmoffelen, alleen zijn dikke kabel loopt dan effe dwars over het dashboard, voordeel; rechts te bedienen, maar omdat het dash zo diep is moet je de arm wel effe strekken dus ook niet ideaal.
Die laatste positie is volgens mij ongeveer ook de plek waar ze die Volvo-Garmin voet zouden zetten.
Nu zeg je; een GPS moet je niet bedienen tijdens het rijden, fout dus, op een NUVI kan je bvb al vooruitkijken, of effe een muziekje opzetten... Ik weet toch dat ik af en toe zit te prullen op het schermpje.
Ideale positie was eigenlijk midden op de centrale luchtroostertjes, maar dan moet je een gat boren tussen die 2 roostertjes en effe wat thuiswerk verrichten.
Daarom denk ik dat de brodit houder, die je gewoon over de luchtroostertjes schuift, wel eens de properste oplossing zou zijn.(Is een gewoon gelakt en geplooid ijzeren plaatje)
De NUVI dan effe;
1 razendsnel
2 heeft sirf instantfix 2, dat is die mooie verkooptruuk van TomTom voor hun x301 reeks waar de GPs je laaste positie onthoudt en bij opstarten snel weg is, heeft de Nuvi al van half vorig jaar erin zitten, alleen effe vergeten te koppelen aan een geweldige verkoop, resultaat; zie punt 1 ; razendsnel, vangt echt in binnen de seconde,
3 herberekenen; zie punt 1 en 2; razendsnel, je draait een andere weg in en na 5 meter heeft ie een nieuwe route.
overige voordelen; POI zeer handig te organiseren, spijtig genoeg niet goed uitgelegd door Garmin, maar de fora helpen perfect,
tourguides, te gek item, nog slechter uitgelegd door Garmin, fora moeilijk zoeken maar als je het een keer doorhebt papsimpel,
nadeel; speelt geen video op die dooie momenten, geeft niet de snelheid aan als je een route volgt maar de eindtijd, via 1 x tikken op het scherm geeft ie dat dan weer wel.
Gebruik hem ook voor geocaching; zou tot op 2 a 3 meter juist moeten zijn, moet toegeven dat dat een meter of 5 is, maar door effe wat driehoekjes te lopen zet ie u pal op de plek neer. (geeft ook de altitude aan, maar of dat juist is heb ik nog niet gecontroleerd.)
Stemmen zelf te wijzigen, icoontjes zelf te wijzigen,route ingeven simpel, via's toevoegen nog simpelder.
Min besluit; mijn volgende GPS is een Garmin
REDEN voor aankoop 750 en niet 760; bluetooth was enige verschil en ik heb er nog geen ene gezien waar dat via een GPs goed werkt, koop een simple headsetje of oorplugje dat werkt beter.
De NUVI 7xx reeks heeft de TMC antenne NIET in de behuizing, dat is een externe kabel, in te pluggen op de meegeleverde Garmin voet.
Die TMC antenne is een dik metertje lang; aan de 12V stekker zit een typische dikke plug met 2 LED's; eentje zegt of er 12 V wordt getrokken, de andere duidt aan of de TMC iets ontvangt,
Aan de andere zijde (aan de zuignapvoet dus,) zit een platte stekker, 4 cm kabel, dan de TMC ontvanger zelf (ongeveer de grootte van 2 sigaretten naast mekaar) en dan de meter kabel.
Nadeel; die TMc ontvanger zit dus altijd net naast de NUVI te bengelen, effe handig ergens in de wagen weghangen lukt net niet;
ik heb hem links met de zuignap op het raam gehangen, was de handigste positie, bedienen moet je hem wel links, kabel redellijk netjes over stuurkolom achter centerconsole door,
of je hangt hem pal in het midden op de voorruit, dan kan je de TMC eigenlijk achter de NUVI wegmoffelen, alleen zijn dikke kabel loopt dan effe dwars over het dashboard, voordeel; rechts te bedienen, maar omdat het dash zo diep is moet je de arm wel effe strekken dus ook niet ideaal.
Die laatste positie is volgens mij ongeveer ook de plek waar ze die Volvo-Garmin voet zouden zetten.
Nu zeg je; een GPS moet je niet bedienen tijdens het rijden, fout dus, op een NUVI kan je bvb al vooruitkijken, of effe een muziekje opzetten... Ik weet toch dat ik af en toe zit te prullen op het schermpje.
Ideale positie was eigenlijk midden op de centrale luchtroostertjes, maar dan moet je een gat boren tussen die 2 roostertjes en effe wat thuiswerk verrichten.
Daarom denk ik dat de brodit houder, die je gewoon over de luchtroostertjes schuift, wel eens de properste oplossing zou zijn.(Is een gewoon gelakt en geplooid ijzeren plaatje)
De NUVI dan effe;
1 razendsnel
2 heeft sirf instantfix 2, dat is die mooie verkooptruuk van TomTom voor hun x301 reeks waar de GPs je laaste positie onthoudt en bij opstarten snel weg is, heeft de Nuvi al van half vorig jaar erin zitten, alleen effe vergeten te koppelen aan een geweldige verkoop, resultaat; zie punt 1 ; razendsnel, vangt echt in binnen de seconde,
3 herberekenen; zie punt 1 en 2; razendsnel, je draait een andere weg in en na 5 meter heeft ie een nieuwe route.
overige voordelen; POI zeer handig te organiseren, spijtig genoeg niet goed uitgelegd door Garmin, maar de fora helpen perfect,
tourguides, te gek item, nog slechter uitgelegd door Garmin, fora moeilijk zoeken maar als je het een keer doorhebt papsimpel,
nadeel; speelt geen video op die dooie momenten, geeft niet de snelheid aan als je een route volgt maar de eindtijd, via 1 x tikken op het scherm geeft ie dat dan weer wel.
Gebruik hem ook voor geocaching; zou tot op 2 a 3 meter juist moeten zijn, moet toegeven dat dat een meter of 5 is, maar door effe wat driehoekjes te lopen zet ie u pal op de plek neer. (geeft ook de altitude aan, maar of dat juist is heb ik nog niet gecontroleerd.)
Stemmen zelf te wijzigen, icoontjes zelf te wijzigen,route ingeven simpel, via's toevoegen nog simpelder.
Min besluit; mijn volgende GPS is een Garmin
- mga1600
- 6th Gear member
Ook ik heb sinds begin van het jaar een Volvo Garmin. Het Garmin apparaat : prima- snel accuraat en heel gemakkelijk te bedienen. Een klein beetje zeuren: de stem geeft m.i. wat onnodige informatie door. Zoals ... herberekenen ...als je een afwijkende route kiest. Dat zou in stilte mogen van mij. Of op re rotonde de derde afslag rechts. Volgens mij ga je (op het vast land altijd rechts va neen rotonde af) Maar anders dan dat : perfect. Ook in Belgie en Frankrijk ben ik tot nu toe steeds goed terecht gekomen!
Iets minder ben ik over het houdertje te spreken. Door de plaatsing verweg op het dashboard (van een v70) is het in -en uitklikken (zeker als je net als mijn vrouw klein bent) niet heel erg makkelijk. Tot overmaat van ramp is er vorige week "iets" in het houdertje kapot gegaan waardoor het opladen van de Garmin niet meer werkt. Het probleem zal wel exemplarisch zijn en het houdertje wordt volgende week (onder garantie) vervangen, dus daar zeur ik niet over, maar op mijn vraag of dan meteen de TMC-antenne ingebouwd kon worden kreeg ik te horen dat de levering daarvan is UITGESTELD TOT HET VIERDE KWARTAAL! En da's slordig. Weet iemand hier iets meer van te vertellen?
groet
Huib
Iets minder ben ik over het houdertje te spreken. Door de plaatsing verweg op het dashboard (van een v70) is het in -en uitklikken (zeker als je net als mijn vrouw klein bent) niet heel erg makkelijk. Tot overmaat van ramp is er vorige week "iets" in het houdertje kapot gegaan waardoor het opladen van de Garmin niet meer werkt. Het probleem zal wel exemplarisch zijn en het houdertje wordt volgende week (onder garantie) vervangen, dus daar zeur ik niet over, maar op mijn vraag of dan meteen de TMC-antenne ingebouwd kon worden kreeg ik te horen dat de levering daarvan is UITGESTELD TOT HET VIERDE KWARTAAL! En da's slordig. Weet iemand hier iets meer van te vertellen?
groet
Huib