Pagina 1 van 1
Welke S60 moet ik bestellen
Geplaatst: 22.12.2007 - 19:33
door SanderV50
Na een uitvoerige test rit is mijn keuze gevallen om een S60 te bestellen voor de lease.
Mijn testrit heb ik gedaan met een D5 automaat. Voordat ik hem ga bestellen heb ik echter nog wat vragen waar mensen met meer rij-ervaring aantwoord op kunnen geven.
1 ding staat vast; het wordt een automaat, echter:
- het pakket dat ik ga bestellen is het Drivers Edition pakket met season-line en high performance audio pakket. Zijn er nog nuttige zaken om bij te bestellen. Volgens mijn zit zo'n beetje alles er wel op.
Fijne feest dagen alvast, ik ga lekker spelen met de configurator van Volvo...
Geplaatst: 22.12.2007 - 19:39
door bart simpson
De restwaarde van een D5 is voor een leasemaatschappij ook wat hoger, ik geloof nooit dat je die € 1.000,-- daadwerkelijk in je leaseprijs terugvind (daarmee niet zeggend dat een 2.4D verkeerd is).
Adaptieve xenon is absoluut geinig.
Geplaatst: 22.12.2007 - 21:16
door Lambert
zit er veel verschil in de 2.4D (163pk) en de D5(185pk). het prijsverschil is "maar" € 1000,-. Dit kan ik natuurlijk ook aan opties kwijt
Ik adviseer je zeker om een D5 te nemen, tenzij je gaat chiptunen, dan kom je op hetzelfde uit namelijk...
het pakket dat ik ga bestellen is het Drivers Edition pakket met season-line en high performance audio pakket. Zijn er nog nuttige zaken om bij te bestellen. Volgens mijn zit zo'n beetje alles er wel op.
Heb je ook de RTI erbij? en als het kan, kies dan de premium, die klinkt perfect!
Geplaatst: 22.12.2007 - 21:18
door bart simpson
een eventuele RTI achteraf laten monteren, zit hij niet in de bijtelling en is hij € 250,-- goedkoper
Geplaatst: 22.12.2007 - 21:54
door steven460
heeft de D5 geen grotere remschijven dan de 2.4D?
Geplaatst: 22.12.2007 - 21:57
door Paul
Nee volgens mij niet, beide 16inch, 2.4D is eigenlijk toch de oude D5 (163pk)
Geplaatst: 23.12.2007 - 08:50
door SanderV50
Het RTI systeem laat ik achterwege. Ik rij vrijwel altijd zonder navigatie en als ik het een keer nodig heb dan neem ik mijn TomTom wel mee.
Het high performance systeem neem ik absoluut zeker, maar zit er daad werkelijk merkbaar verschil tussen de 185PK en de 163PK?
Geplaatst: 23.12.2007 - 09:40
door V480-S60
Ja er zit verschil in de D5 en de 2.4D,
Met name bij optrekken en bij topsnelheid.
Daar merk je het verschil in koppel en vermogen het meest.
Tevens is de 185 pk nog weer wat makkelijker als je een caravan hebt. (maar ook daar is de 163pk geen zielepiet.)
Als je gewoon in Nederland blijft. En af en toe naar het buitenland en een lichte caravan hebt dan is de 163pk gewoon een goede auto.
Ga je voor stoplichtsprints en rij je veel in Duitsland en maal je niet op verbruik dan ga je voor de 185pk versie.
Eigenlijk zij beide versies gewoon overdone. Maar wel leuk.
Geplaatst: 23.12.2007 - 09:49
door gevanje
Ik zou de D5 nemen. Chippen is hierbij zeker volstrekte onzin. Is snel zat.
Geplaatst: 23.12.2007 - 10:15
door Fredhead
Ik vind mijn "oude" D5 met 163 Pk ook niet echt kinderachtig langzaam om eerlijk te zijn.
Maar meet Pk's is altijd leuk.
Geplaatst: 23.12.2007 - 10:40
door BlackSapphire
Ik rijd een 'oude' D5 = dus nieuwe 2.4D, maar als je de keus hebt: ik zou ook nu zeker weer voor een D5 gaan. Het extra koppel is gewoon heerlijk. Je motor rijdt supersoepel. En eerlijk gezegd: opties en gadgets zijn leuk, maar de motor, daar draait het toch uiteindelijk om. Leuk, trouwens, om zo de feestdagen in te gaan, spelend met de Volvoconfigurator! Goede dagen toegewenst!
Geplaatst: 23.12.2007 - 14:49
door Fredhead
De kleur die je hebt gekozen is ook een hele mooie kleur.
Zilver zie je tegenwoordig steeds vaker, stond net in de rij voor het stoplicht... 8 zilvergrijze auto's achter elkaar en de rij daarnaast stonden ook 3 auto's met deze kleur :shock: