Na een uitvoerige test rit is mijn keuze gevallen om een S60 te bestellen voor de lease.
Mijn testrit heb ik gedaan met een D5 automaat. Voordat ik hem ga bestellen heb ik echter nog wat vragen waar mensen met meer rij-ervaring aantwoord op kunnen geven.
1 ding staat vast; het wordt een automaat, echter:
het pakket dat ik ga bestellen is het Drivers Edition pakket met season-line en high performance audio pakket. Zijn er nog nuttige zaken om bij te bestellen. Volgens mijn zit zo'n beetje alles er wel op.
Fijne feest dagen alvast, ik ga lekker spelen met de configurator van Volvo...
De restwaarde van een D5 is voor een leasemaatschappij ook wat hoger, ik geloof nooit dat je die € 1.000,-- daadwerkelijk in je leaseprijs terugvind (daarmee niet zeggend dat een 2.4D verkeerd is).
Adaptieve xenon is absoluut geinig.
zit er veel verschil in de 2.4D (163pk) en de D5(185pk). het prijsverschil is "maar" € 1000,-. Dit kan ik natuurlijk ook aan opties kwijt
Ik adviseer je zeker om een D5 te nemen, tenzij je gaat chiptunen, dan kom je op hetzelfde uit namelijk...
het pakket dat ik ga bestellen is het Drivers Edition pakket met season-line en high performance audio pakket. Zijn er nog nuttige zaken om bij te bestellen. Volgens mijn zit zo'n beetje alles er wel op.
Heb je ook de RTI erbij? en als het kan, kies dan de premium, die klinkt perfect!
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Ja er zit verschil in de D5 en de 2.4D,
Met name bij optrekken en bij topsnelheid.
Daar merk je het verschil in koppel en vermogen het meest.
Tevens is de 185 pk nog weer wat makkelijker als je een caravan hebt. (maar ook daar is de 163pk geen zielepiet.)
Als je gewoon in Nederland blijft. En af en toe naar het buitenland en een lichte caravan hebt dan is de 163pk gewoon een goede auto.
Ga je voor stoplichtsprints en rij je veel in Duitsland en maal je niet op verbruik dan ga je voor de 185pk versie.
Eigenlijk zij beide versies gewoon overdone. Maar wel leuk.
Ik rijd een 'oude' D5 = dus nieuwe 2.4D, maar als je de keus hebt: ik zou ook nu zeker weer voor een D5 gaan. Het extra koppel is gewoon heerlijk. Je motor rijdt supersoepel. En eerlijk gezegd: opties en gadgets zijn leuk, maar de motor, daar draait het toch uiteindelijk om. Leuk, trouwens, om zo de feestdagen in te gaan, spelend met de Volvoconfigurator! Goede dagen toegewenst!
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
De kleur die je hebt gekozen is ook een hele mooie kleur.
Zilver zie je tegenwoordig steeds vaker, stond net in de rij voor het stoplicht... 8 zilvergrijze auto's achter elkaar en de rij daarnaast stonden ook 3 auto's met deze kleur :shock:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D