460 cruise control fixen, hoe? En de radio, hoe zit dat...
Geplaatst: 23.12.2007 - 06:53
Hallo lieden,
Ik kon voor een bedrag binnen mijn budget een volvo 460 met G3-installatie kopen bij een garage. Heerlijk, stuurbekrachtiging, airco, armsteun, elektrische spiegels, dat soort fratsen... lekker luxe na een tijd afzien in een gare tochtige lawaaiige zwaar sturende slecht startende bestelbus... en ze hebben er nog van alles aan gefikst voor ik m meenam, oa nieuwe distributieriem (kmstand is 325.000 dus t was wel nodig), 2 nieuwe banden, wat laswerk aan deurvanger, achterasrubbers, nieuwe apk etc.
Helaas deed de cruisecontrol het niet en hoewel ze het geprobeerd hebben hebben ze m niet aan de praat gekregen. Ze gaven ook toe niet echt verstand te hebben van cruisecontrols... Het is overigens een standaard Volvo cruisecontrol met bediening op de grootlichthendel. Geen van de 2 knopjes doet iets merkbaars (en ik weet hoe het zou moeten werken, is dus geen bedieningsfout)
Bij de rit naar huis, de eerste rit in het donker met deze auto, viel het me op dat het grootlicht ook niet blijft branden als je de hendel naar je toe haalt: het brandt zolang je de hendel vasthoudt, maar blijft niet branden.
Lichtschakelaar staat hierbij overigens in stand 0, bedenk ik me net. Het licht gaat dan automatisch mee aan met het contact.
Is die hendel gewoon stuk, zit er ergens een draad los of is er een zekering stuk of zou het iets ingewikkelders zijn? Hoe stel je een diagnose met zoiets, met een stilstaande auto? Waar moet ik beginnen?
Werkt dat grootlicht anders met de lichtschakelaar op stand 2?
Ik wil trouwens de standaard CR-905 cassetteradio vervangen door een exemplaar met CD-speler en meer watts wat ik nog heb. Heeft een 460 standaard iso stekkers voor de radio of heb ik verloopjes nodig? En hoe demonteer ik de CR-905 zonder schade, en is de code er van uit te lezen? (dan kan die radio nog in de bus voor verkoop)
Ik vond wel een tooltje op internet waarmee je de code kunt berekenen aan de hand van de aanwezigheid van diodes in de radio oid, iemand hier ervaring mee?
Ik kon voor een bedrag binnen mijn budget een volvo 460 met G3-installatie kopen bij een garage. Heerlijk, stuurbekrachtiging, airco, armsteun, elektrische spiegels, dat soort fratsen... lekker luxe na een tijd afzien in een gare tochtige lawaaiige zwaar sturende slecht startende bestelbus... en ze hebben er nog van alles aan gefikst voor ik m meenam, oa nieuwe distributieriem (kmstand is 325.000 dus t was wel nodig), 2 nieuwe banden, wat laswerk aan deurvanger, achterasrubbers, nieuwe apk etc.
Helaas deed de cruisecontrol het niet en hoewel ze het geprobeerd hebben hebben ze m niet aan de praat gekregen. Ze gaven ook toe niet echt verstand te hebben van cruisecontrols... Het is overigens een standaard Volvo cruisecontrol met bediening op de grootlichthendel. Geen van de 2 knopjes doet iets merkbaars (en ik weet hoe het zou moeten werken, is dus geen bedieningsfout)
Bij de rit naar huis, de eerste rit in het donker met deze auto, viel het me op dat het grootlicht ook niet blijft branden als je de hendel naar je toe haalt: het brandt zolang je de hendel vasthoudt, maar blijft niet branden.
Lichtschakelaar staat hierbij overigens in stand 0, bedenk ik me net. Het licht gaat dan automatisch mee aan met het contact.
Is die hendel gewoon stuk, zit er ergens een draad los of is er een zekering stuk of zou het iets ingewikkelders zijn? Hoe stel je een diagnose met zoiets, met een stilstaande auto? Waar moet ik beginnen?
Werkt dat grootlicht anders met de lichtschakelaar op stand 2?
Ik wil trouwens de standaard CR-905 cassetteradio vervangen door een exemplaar met CD-speler en meer watts wat ik nog heb. Heeft een 460 standaard iso stekkers voor de radio of heb ik verloopjes nodig? En hoe demonteer ik de CR-905 zonder schade, en is de code er van uit te lezen? (dan kan die radio nog in de bus voor verkoop)
Ik vond wel een tooltje op internet waarmee je de code kunt berekenen aan de hand van de aanwezigheid van diodes in de radio oid, iemand hier ervaring mee?