Ik ben op zoek naar een Remklauw links achter voor een 142 uit 1973..
Heeft iemand zoiets liggen, liefst in de buurt van almelo? is dit makkelijk te vervangen?
Linksachter is de klauw afgebroken bij één van de borgpinnen voor de remblokken.
Thanxssss
Remklauw links achter 142
- Iroll
- 6th Gear member
Ik zou er een gereviseerde remklauw inzetten, weet je zeker dat ie goed is. Informeer eens bij nordicar of scandcar. Eerst even kijken welk type je hebt: Girling of Ate. Op de Girling staat een grote G ingegoten aan de buitenkant. Zijn rond de €60,00. Bij Scandcar kan je ze iig vinden:
http://volvoklassiekeronderdelen.nl/sho ... 1a&page=2V
Op zich is het vervangen niet zo moeilijk. Het lastigste is het ontluchten als je niet weet hoe dat moet. De remslangen moeten los, en deze zou ik gelijk aan beide zijden vervangen. Deze veroorzaken vaak problemen omdat ze van binnen dicht gaan zitten en er van buiten nog prima uit kunnen zien. En alle remvloeistof (DOT4) gelijk vervangen. Koop een Haynes manual, daarin wordt stap voor stap besproken hoe te werk te gaan, is onmisbaar als je zelf gaat sleutelen. Is wel Engelstalig, dus een beetje kennis van technisch Engels is wel nodig. Anders kan je een vraagbaak van Olyslager(NL) kopen, niet zo goed als een Haynes, maar daar kom je al een eind mee.
http://volvoklassiekeronderdelen.nl/sho ... 1a&page=2V
Op zich is het vervangen niet zo moeilijk. Het lastigste is het ontluchten als je niet weet hoe dat moet. De remslangen moeten los, en deze zou ik gelijk aan beide zijden vervangen. Deze veroorzaken vaak problemen omdat ze van binnen dicht gaan zitten en er van buiten nog prima uit kunnen zien. En alle remvloeistof (DOT4) gelijk vervangen. Koop een Haynes manual, daarin wordt stap voor stap besproken hoe te werk te gaan, is onmisbaar als je zelf gaat sleutelen. Is wel Engelstalig, dus een beetje kennis van technisch Engels is wel nodig. Anders kan je een vraagbaak van Olyslager(NL) kopen, niet zo goed als een Haynes, maar daar kom je al een eind mee.