Verzoek aan de techneuten onder ons:
Hoe is de carburateur af te stellen?
Carburateur 175 CD op Volvo 244 GL B21A motor 1980
Ik zie drie mogelijkheden :
1) een instelschroef verzonken direct voor de carburateur in het inlaatspruitstuk vlaknaast de electrische afsluitklep.
2) een instelschroef vlakbij het inlaatspruitstuk aan de bovenzijde can de carburateur naast het deksel van de carburateur.
3) een instelschroef aan de zijkant vlak boven de Bimetaalwarmtecompensatieklep ( dit zijn veel punten met scrabble !)
De wagen houd af en toe een beetje in / licht bokken bij langzame rijsnelheid , dat wil zeggen bij matig gas. ( de wagen rijdt natuurlijk op benzine)
De rest klopt, ontsteking, bougies, tijdstip puntjes enz.
De stroomverdeler heeft een vacuumpot met TWEE slangaansluitingen waarvan er een naar het inlaatspruistuk loopt en een slang naar de carburateur met een terugslagklepje er tussen
foto's kan ik sturen na een belangstllende, ik weet niet precies nog hoe foto's te laden)
afstellen carburateur Zenith 175CD
-
- Starter
Hallo,
De eerste twee zijn volgens mij geen afstelschroeven. de derde doet iets met het stationair luchtmengsel.
De voornaamste afstelling gebeurd door de naald hoger of lager te stellen. als je daar niet het gereedschap voor hebt wordt dat lastig. Het ligt ook een beetje welk type carb.
Belangrijkste is om te controleren of er voldoende olie in de demper zit. Zwarte dopje bovenop moet aut.bakolie in. Deze zorgt ervoor dat de naald niet te snel heen en weer beweegt. Deze zouden je klachten kunnen verklaren.
Succes,
Oscar
De eerste twee zijn volgens mij geen afstelschroeven. de derde doet iets met het stationair luchtmengsel.
De voornaamste afstelling gebeurd door de naald hoger of lager te stellen. als je daar niet het gereedschap voor hebt wordt dat lastig. Het ligt ook een beetje welk type carb.
Belangrijkste is om te controleren of er voldoende olie in de demper zit. Zwarte dopje bovenop moet aut.bakolie in. Deze zorgt ervoor dat de naald niet te snel heen en weer beweegt. Deze zouden je klachten kunnen verklaren.
Succes,
Oscar