460 met startproblemen
Geplaatst: 26.12.2007 - 21:40
Een tijdje terug een 460 uit '95 met cvt en airco gekocht als vervanging voor mijn 440 uit '93.
Hij rijdt heerlijk, maar heeft dan ook pas 115.000 km gereden, waarvan de laatste 3000 in de afgelopen 2 maanden bij mij.
Maar hij krijgt kuren.
Hij had het al eerder dat als hij niet meteen startte, je een minuutje moest wachten om opnieuw te kunnen starten.
Een paar dagen geleden begon hij met uitvallen onder het rijden.
Ik dacht eerst dat het aan vuil in de tank zou kunnen liggen (tank was bijna leeg op dat moment), maar na het vullen bleef het terugkomen, al was het wel minder.
zaterdag naar een kerstmarkt geweest 100 km verderop.
Vlakbij de bestemming stotterde hij een keertje en deed het verder weer.
Bij het wegrijden startte hij meteen, maakte toeren op het gas en viel vervolgens uit. Iedere keer weer.
Alleen gas erop houden leek te helpen.
Iets later toch maar de ANWB gehaald, omdat het niet leuk meer was.
Bij het doormeten, bleek dat de pulsstroom naar de injector na een paar seconden wegviel of niet opkwam.
Vonken deed ie wel, maar gaf geen brandstof.
Mogelijk lag het aan een oude reparatie, zei hij.
Heb de volgende werkdag het deel kabelboom vervangen waar aan geklungeld was met een van de sloop en goede stekkers.
Heb alles aan elkaar gesoldeerd en met krimpkousjes geisoleerd.
Leek een avondje te werken
vanochtend probeerde ik weg te rijden naar de praxis.
Dat lukte, maar nu doet ie het weer niet, du sik kon teruglopen.
De ANWB'er had het over een regulator.
Ik lees hier over luchtmeters en resetten van de computer.
Wie heeft voor mij tips?
Waar zit de regulator, is ie makkelijk te vervangen en is het duur (2e hands)
De auto is verder prima.
Heeft 1 roestplek bij de wielkast rechtsachter, maar is nog niet doorgeroest daar.
Ik wil hem weer wegdoen omdat hij op benzine rijdt en me dat met dagelijks ruim 40 km woon-werkverkeer te duur is.
Maar als hij niet rijdt, krijg ik er ook niets voor.
Dus... wie helpt me?
Hij rijdt heerlijk, maar heeft dan ook pas 115.000 km gereden, waarvan de laatste 3000 in de afgelopen 2 maanden bij mij.
Maar hij krijgt kuren.
Hij had het al eerder dat als hij niet meteen startte, je een minuutje moest wachten om opnieuw te kunnen starten.
Een paar dagen geleden begon hij met uitvallen onder het rijden.
Ik dacht eerst dat het aan vuil in de tank zou kunnen liggen (tank was bijna leeg op dat moment), maar na het vullen bleef het terugkomen, al was het wel minder.
zaterdag naar een kerstmarkt geweest 100 km verderop.
Vlakbij de bestemming stotterde hij een keertje en deed het verder weer.
Bij het wegrijden startte hij meteen, maakte toeren op het gas en viel vervolgens uit. Iedere keer weer.
Alleen gas erop houden leek te helpen.
Iets later toch maar de ANWB gehaald, omdat het niet leuk meer was.
Bij het doormeten, bleek dat de pulsstroom naar de injector na een paar seconden wegviel of niet opkwam.
Vonken deed ie wel, maar gaf geen brandstof.
Mogelijk lag het aan een oude reparatie, zei hij.
Heb de volgende werkdag het deel kabelboom vervangen waar aan geklungeld was met een van de sloop en goede stekkers.
Heb alles aan elkaar gesoldeerd en met krimpkousjes geisoleerd.
Leek een avondje te werken
vanochtend probeerde ik weg te rijden naar de praxis.
Dat lukte, maar nu doet ie het weer niet, du sik kon teruglopen.
De ANWB'er had het over een regulator.
Ik lees hier over luchtmeters en resetten van de computer.
Wie heeft voor mij tips?
Waar zit de regulator, is ie makkelijk te vervangen en is het duur (2e hands)
De auto is verder prima.
Heeft 1 roestplek bij de wielkast rechtsachter, maar is nog niet doorgeroest daar.
Ik wil hem weer wegdoen omdat hij op benzine rijdt en me dat met dagelijks ruim 40 km woon-werkverkeer te duur is.
Maar als hij niet rijdt, krijg ik er ook niets voor.
Dus... wie helpt me?