nu ik mijn 460 bj 96 alweer een paar maanden hebt valt het me op dat deze toch wel meer verbruikt dan de 440 bj 95 die ik eerst had. Met de 440 zat ik op een gem.verbruik van 1:13.5, nu met de 460 1: 11.5 .
In beide auto's zit de zelfde moter,de B18 U. Mijn rijstijl is niet veranderd,en met de 460 is motorisch niets mis,heeft pas een onderhouds beurt gehad,hij rijdt heerlijk.Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?het verbruik is gemiddeld ,zowel stad als autosnelweg (120km p/u )gecombineerd.
verbruik
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:31
- Locatie: Elsloo
Het is winter...
Corolla 1.3DX 1985 - Volvo 340 Winner 1985 - Volvo 460GLE 2.0i 1993 - Volvo 360 1988 - Volvo 850GLT 20V 1993 - Toyota Corolla 1.6GT Twin Cam 1986 - Mazda 323 Formule 4 1985 - Volvo 360 GLS 1984 - Volvo 360 GL 1987 - Volvo 460 2.0i sportsline 1996 - Volvo 440 2.0i 1995 - en nu weer een Toyota Corolla 1994
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 18.12.2007 - 20:10
- Locatie: Veghel
In de winter is het normaal dat het brandstofverbruik hoger is.
Verlichting meer aan.
Achterruitverwarming meer aan.
Olie is dikker dus meer weerstand bij starten.
Meer mechanische wrijving.
Een Verbruik van minder als 1:10 bij normaal gebruik is zorgwekkend te noemen.
Verlichting meer aan.
Achterruitverwarming meer aan.
Olie is dikker dus meer weerstand bij starten.
Meer mechanische wrijving.
Een Verbruik van minder als 1:10 bij normaal gebruik is zorgwekkend te noemen.
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Hoger verbruik kan ook veroorzaakt worden door een vuil luchtfilter of een defecte termostaat zodat de bedrijfstemp te laag is of een kapotte watertemp. of luchttempsensor. 2l meer verbruik per 100km lijkt me wat veel verschil om te verklaren door het koude weer.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
De luchtfilter is nieuw,de fan werkt ook normaal,dus neem ik aan dat de thermostaat ook normaal werkt en hij op bedrijfstemperatuur komt,wijzertje staat mooi in het midden.blijft over de lucht temp sensor ,,hoe kan ik die controleren en waar vind ik die?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De luchttemp. sensor zit in de dikke slang van het luchtfilter naar het gasklephuis, zit een stekkertje op met 2 aansluitingen. Maak die schoon. Controleer eens hoe je bougies eruit zien. Zijn ze zwart dan krijgt hij te veel benzine, hij loopt dan te rijk. Zien ze er lichtbruin en schoon uit dan is het in orde. Kijk ook eens naar je bandenspanning, voor 2,3 bar achter 2,1 bar, scheelt ook behoorlijk in het verbruik. Verder geen start-of loop problemen? Dan zou ik het zo laten. Controleer het verbruik eens door je tank vol te gooien, als het nodig is weer tanken bij dezelfde benzinepomp en weer volgooien. Dan berekenen aan de hand van het aantal gereden km. wat je hebt verbruikt. Kan nl ook zijn dat je infocentre niet betrouwbaar is.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
De luchttemp.sensor zal ik eens schoonmaken,,de bougie's zien er mooi lichtbruin uit,,de bandenspanning is ook goed,,en ik gooi elke vrijdag de tank tot aan het randje vol met het een en het zelfde merk( Duitse Aral)als ik dan thuis kom reken ik het verbruik uit op de zak japanner.Ik heb geen infocentre.En zo kom ik aan het verbruik van 1:11.5 .
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
voor verbruik berekenen kan je je ook aanmelden bij de volgende site: www.autoverbruik.nl
ben er zelf met 1 auto begonnen en nu met mijn diesel 440 ook maar op doorgegaan. lekker overzichtelijk en je ziet verschil in loop van tijd. succes
ben er zelf met 1 auto begonnen en nu met mijn diesel 440 ook maar op doorgegaan. lekker overzichtelijk en je ziet verschil in loop van tijd. succes
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
goeie site is dat ,,ik heb me meteen ingeschreven.Ik heb nu ook gezien dat ik ietsjes onder het gemiddelde van andere 440/460 rijders zit qua verbruik.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Duitse aral, tank je RON95 of RON91??
Wim
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Ik heb 1keer met mijn oude 440 ron 91 getankt om uit te proberen,maar dat was niet zo'n succes,hij liep niet helemaal lekker.dus daarna en nu nog met de 460 gewoon ron 95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
bij mij staat de verlichting ook altijd aan,,je moet tenslotte gezien worden met je VOLVO.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.12.2007 - 18:19
over die temperatuur van de motor, bij mij hangt de meter altijd op 1 kwart omhoog als hij warm wordt, het midden haalt hij niet. Is dit een probleem?
Dat autoverbruik.nl is een leuke site, ga ik ook proberen.
Dat autoverbruik.nl is een leuke site, ga ik ook proberen.
-Volvo 440 1.8 GLE '94
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 16:54
Ik heb precies hetzelfde, de meter blijft erg laag staan.
- dr hilus
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 19:48
Dan is het waarschijnlijk tijd om de thermostaat te vervangen. Had dezelfde klacht: temperatuurmeter loopt niet op (en de interieurkachel wordt niet heel warm).
Thermostaat vervangen, meter staat weer prima net iets onder halverwege.
Of het verbruik hiermee verbeterd, kan pas over een paar tankjes benzine zeggen, maar ik ga er van uit dat het voor het verbruik ook gunstig is.
Thermostaat vervangen, meter staat weer prima net iets onder halverwege.
Of het verbruik hiermee verbeterd, kan pas over een paar tankjes benzine zeggen, maar ik ga er van uit dat het voor het verbruik ook gunstig is.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
hoeft niet altijd aan de thermostaat te liggen,,bij mijn oude 440 kwam het metertje ook niet hoger dan hooguit een kwart,met nieuwe thermostaat. en het verbruik was toch mooi 1:13.5,en een heerlijke warme kachel.
- dr hilus
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 19:48
Ik ben het met je eens dat het niet de oorzaak hoeft te zijn.
Daarom zeg ik ook (vanuit mijn eigen, beperkte ervaring) "waarschijnlijk": maar als je temperatuurmeter de laatste nauwelijks opkomt, en het verbruik is sinds die tijd wat hoger, dan is het denk ik voor de hand liggend om de thermostaat te vervangen.
Het is geen werk en het kost je 10-15 euro.
@iroll:
je beschrijft een luchttemperatuursensor in de luchtinlaatbuis. Bij welke motortype zit dat zo? Ik heb een 1.8i, waar zit dan de luchttemperatuursensor? Ik zie tenminste geen stekkers of sensoren ergens in de luchtinlaatbuis.
Daarom zeg ik ook (vanuit mijn eigen, beperkte ervaring) "waarschijnlijk": maar als je temperatuurmeter de laatste nauwelijks opkomt, en het verbruik is sinds die tijd wat hoger, dan is het denk ik voor de hand liggend om de thermostaat te vervangen.
Het is geen werk en het kost je 10-15 euro.
@iroll:
je beschrijft een luchttemperatuursensor in de luchtinlaatbuis. Bij welke motortype zit dat zo? Ik heb een 1.8i, waar zit dan de luchttemperatuursensor? Ik zie tenminste geen stekkers of sensoren ergens in de luchtinlaatbuis.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 08:14
goedemorgen allemaal
ik heb 2 weken geleden een volvo 46o gekocht het is echt een wereld auto
1.7 automaat maar als die in de d stand staat en ik sta te wachten voor het stoplicht dan trilt die heel erg weet iemand wat het kan zijn is het misschien bij andere volvo's ook en ik heb witte aanslaag aan de binnen kant van me uitlaat weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn
bij voorbaat dank
ik heb 2 weken geleden een volvo 46o gekocht het is echt een wereld auto
1.7 automaat maar als die in de d stand staat en ik sta te wachten voor het stoplicht dan trilt die heel erg weet iemand wat het kan zijn is het misschien bij andere volvo's ook en ik heb witte aanslaag aan de binnen kant van me uitlaat weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn
bij voorbaat dank