Ik kijk al een tijdje mee op het Volvo-forum, omdat ik een (jawel) een Volvo wilde kopen. Afgelopen oktober was het zo ver, ik heb toen een S60 gekocht. Ik moet zeggen, ik ben erg tevreden en onwijs blij met m'n aankoop! (had ook niet andes verwacht eigenlijk..) Het betreft een S60 2.4T uit 2001. Titanium grey metallic, handgeschakeld, beige leder... Een genot om te rijden. Gekocht met +/- 187 dkm, inmiddels ruim 190 dkm.
Maar nu... Een vraagje over de ETM. Ik heb al veel gelezen over (en gezocht naar) het euvel van de 2000/2001 modellen. Ikzelf heb gelukkig (!) nergens last van, maar ik ben benieuwd of de ETM in mijn auto ooit al vervangen is. Ik had al gelezen dat de ETM in de 2.4T motor moeilijker te vinden is dan in de 2.4 (zonder turbo), en dat kan ik beamen

Kan iemand mij hierbij helpen? Waar moet ik kijken? Tips? Ik had al een inspectie-spiegeltje gekocht (spiegeltje op een telescopisch stokje) maar daar schiet ik niks mee op. Ik kan natuurlijk ook gewoon mijn dealer bellen (de heeft de onderhoudshistorie) maar ik wil het zelf ook graag zien, gewoon uit interesse.
In ieder geval alvast bedankt voor reacties, en natuurlijk allemaal alvast fijne jaarwisseling gewenst.
Groeten Ive