technische betrouwbaarheid?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Tallspice
Starter

Hoi!
Sta op het punt een S40 te kopen. Keuze voor de s40 is met name de veiligheid en hoeveelheid kwaliteit voor z'n klasse. De iets hogere wegenbelasting neem ik voor lief, voor de keuze boven een Golf of iets dergelijks. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de technische kosten.. zag een S40 online van +/- 150k km, maar waar bijna alles aan vervangen was!
- stuurkolom
- stuurkogels
-remschijven
- koppeling
- remklauwen etc etc.

Een nieuwe distributieriem en remschijven vind ik nog logisch bij die leeftijd. Zijn er mensen die iets kunnen zeggen over "typisch s40" mankementjes?? Alvast bedankt, hopelijk ben ik over een paar weken een trotse bezitter van een (betrouwbare) vette s40 :D
KoenK 480T
2nd Gear member

vind het een beetje raar dat op 150.000 km de stuurkolom en de koppeling al vervangen is ... van welk jaar is die trouwens?
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
Tallspice
Starter

Dit is de auto die ik zag, met de lijst vervangen onderdelen. de 3-cilinder klacht heb ik trouwens ook een paar keer gelezen..

Merk: Volvo
Model: S40
Bouwjaar: 11-1996
Carrosserie: Sedan 4-deurs
Brandstof: LPG - G3
Gewicht: 1.242 kg
Kleur: Zwart Metalic
Vermogen: 85kW - 115Pk
Cylinderinhoud: 1731cc

Vervaldatum APK: 30-11-2008

Km Stand op de teller: 212.000

Motorrijtuigenbelasting: rond €150 p/kw

Let nog Op: Er zit een andere motor met 35.000 km in. (Reden vervangen: vormalige werkte op 3 cillinders)

Nieuwe distributieriem

Nieuwe andrijfassen links en rechts

Nieuwe koppelingsplaat + drukgroep

Nieuwe schokbrekers rondom

Nieuwe stabilisatorstangen voor

Nieuwe Stuurkogels

Nieuwe stuustangen
Nieuwe fuseekogels

Nieuwe handremkabels met remklauwen achter

NIeuwe remblokken rondom

Nieuwe banden rondom

Deze boven genoemde onderdelen zijn in december 2007 vervangen

Ik ga er van uit dat bovenstaande echt een uitzondering is omdat ie misschien helemaal opgereden is. Maar misschien zijn er een paar typische s40-klachten bij waar ik op moet letten?
laheije
4th Gear member

212000 km voor een auto op gas van 1996 is wel erg weinig, en als ik het lijstje bekijk wat er allemaal al vervangen is dan twijfel ik toch wel aan deze km. stand. Volgens mij klopt hier het een en ander niet.
Staat hij te koop als particulier of bij een of andere handelaar?
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
fjrene
3rd Gear member

zou best allemaal kunnen zijn slijtage delen,en je weet ook niet hoe er mee gereden is.en remklouwen kunnen ook vast gaan zitten ,of te lang mee door rijden met versleten remblokken. en alles wat vernieuwd is gaat voorlopig niet meer stuk.
laheije
4th Gear member

Tja jij denkt er nogal lichtjes over, zeker zou het best allemaal kunnen maar ik heb zo mijn bedenkingen, en dat heeft niet allemaal met hoe er mee gereden is te maken.
huub
fjrene
3rd Gear member

dan kan je ook nog een anwb keuring laten doen,wel vooraf laten doen,en als ze dat niet willen gewoon laten staan,er zijn er tenslotte genoeg te koop suc 6 met het zoeken.
Ramon&Ramon
7th Gear member

ik zie ook niets vreemds aan de dingen die vervangen zijn bij de genoemde Volvo,het valt allemaal nog mee vind ik!
die stuurkolom zal een terugroepactie geweest zijn denk ik.
distributieriem is normaal onderhoud,evenals de remmen. gezien de leeftijd van de auto valt het wel mee.
Ik heb cilinderkoppen en andere drastische dingen bij veel lagere km standen vervangen.
laheije
4th Gear member

Vind jij dat dan niet vreemd dat zoiets als cilinderkop en andere drastiche dingen vervangen zijn bij een nog lagere km. stand?
Nou ik anders wel.
Huub
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat gebeurd niet alleen bij Volvo,er zijn meerdere merken die dat hebben.
kwestie van pech of geluk...
dieterwieter
1st Gear member

Hoi!

ik zou zeggen:
Als dié bepaalde geadverteerde wagen je nu al aan het twijfelen brengt, zou ik gewoon verder zoeken naar een andere.

Zelf heb ik een S40 1.9td van '96 met 225.000km en nog nooit bepaalde zaken moeten laten repareren buiten de normale onderhoudsvoorschriften (en slijtbare zaken zoals remblokken en banden).

Veel gehoorde mankementen:
- krakende ophanging
- waterinfiltratie bak van reservewiel
- kapotte koppakking op diesel (ook benzine?)

Succes met je zoektocht, en ga pas verder met een bepaalde auto als zééker je eerste gevoel goed zit!

Groetjes,
Dieter
JW71
2nd Gear member

Je kan inderdaad pech hebben. Onze V40 had bij inruil bijna 200.000 km gereden zonder problemen (was toen 7 jaar oud). We hebben werkelijk nooit iets anders gehad dan de normale zaken, distributie riem, banden en remmen. Uitlaat, dynamo, accu en van dat soort dingen waren allemaal nog origineel. Wij reden op benzine, misschien dat gas wat meer risico's met zich meebrengt maar dat weet ik niet.
Misschien omdat het een auto uit 1996 is heb je meer kans op problemen, onze was van 1998.
Vroeger thuis ooit een 440 gehad van de eerste productie aantallen. Die was niet heel erg best helaas. Die had wel eens wat raars. Mijn eigen 440 later was veel nieuwer en had geen noemenswaardige problemen.
V60 D4 Kinetic
kevinsuus
1st Gear member

wat ook en probleem is de bussen bij de versnellings bak maar die zijn zo te vervangen en zeker niet duur heb er ook net wtee gerepareerd en was 10 pleuries kwijt en schakeld weer super en ja volvo is super en eens een volvo nooit meer een ander ga van het jaar mijn volvo v40 inruilen voor een v70 t5
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”