Ik sta momenteel voor de keuze van een nieuwe leasewagen.
Ik ben geinteresseerd in de Volvo S80 D5 executive aangezien deze zeer rijkelijk is uitgerust.
Er zijn 2 zaken waarover ik informatie zoek.
1) Het executive interieur heeft een speciale lederen afwerking (executive softleder). Ik heb het al in een lichte kleur gezien in een wagen bij de dealer, maar ik zou een zwart (offblack) interieur nemen. Ik heb dat nog niet gezien. Heeft iemand foto's of kent iemand een website waar goede foto's van het zwarte offblack executive interieur te zien zijn (dan vooral de zetels)?
2) De D5 is in de executive uitvoering alleen met automaat te krijgen. Ik heb al wat tests en berichten gelezen (oa op dit forum) dat de Geartronic automaat nogal loom zou zijn in combinatie met de D5. IK ben geinteresseerd in de opinie van S80 D5 rijders, zowel met als zonder automaat, over hoe de automaat of de manuele bak wordt ervaren in de praktijk.
Bedankt, Ivo.
S80 executive en D5 met automaat
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo,Ivolvo schreef: 2) De D5 is in de executive uitvoering alleen met automaat te krijgen. Ik heb al wat tests en berichten gelezen (oa op dit forum) dat de Geartronic automaat nogal loom zou zijn in combinatie met de D5. IK ben geinteresseerd in de opinie van S80 D5 rijders, zowel met als zonder automaat, over hoe de automaat of de manuele bak wordt ervaren in de praktijk.
Je automaat is "zelflerend". Deze leert dus van je rijgedrag en zal ook als zodanig gaan schakelen.
Een paar dingen die je kunt doen;
- software update voor je motor (tuning). Meer vermogen bij minder toeren, automatisch past je bak hier weer op aan, dit merk je heel snel. Loom is echt verleden tijd dan.
- zorg dat je bak zo geschakeld staat dat deze altijd "trekt", ook als je stilstaat. (Ik weet even niet zeker of dit bij het nieuwe type S80 te regelen valt via de dealer, maar bij oudere types kan dit).
(anders gaat je bak in de "vrij" als je negatieve torque hebt (ofwel als je stilstaat of afremt op de motor en duurt het weer even voor deze oppakt als je gas geeft.)
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wat nog even in het midden ligt is of je op zoek bent naar een nieuwe, dus huidig model, of één van het voorgaande modeljaar. De nieuwe hebben inderdaad Geartronic achter de D5, in de voorgaande modelserie bestaan ook "gewone" automaten. Persoonlijk zie ik weinig in de verschillen, maar daarover bestaan op dit forum meer discussies.
Zelf heb ik (dus) een S80 D5 automaat (niet Geartronic) modeljaar 2005. Na aanvankelijk wat gewenningsproblemen die met een aanpassing van de software werden opgelost (dat wat VolvoTech hierboven ook aangeeft, de neutraalstelling van de bak deels uitschakelen) heb ik er een hele fijne auto aan. Vooral ook voor de caravan is het een heerlijkheid, altijd power en toch relatief zuinig.
Voor foto's zou je 's in de groep: Foto's van mijn Volvo kunnen kijken. Daar zit vast een Off Black leren interieur bij.
Zelf heb ik (dus) een S80 D5 automaat (niet Geartronic) modeljaar 2005. Na aanvankelijk wat gewenningsproblemen die met een aanpassing van de software werden opgelost (dat wat VolvoTech hierboven ook aangeeft, de neutraalstelling van de bak deels uitschakelen) heb ik er een hele fijne auto aan. Vooral ook voor de caravan is het een heerlijkheid, altijd power en toch relatief zuinig.
Voor foto's zou je 's in de groep: Foto's van mijn Volvo kunnen kijken. Daar zit vast een Off Black leren interieur bij.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
't zal een nieuwe zijn, "de keuze van een nieuwe leasewagen.
".
Heb inmiddels even eea nagezocht in VIDA, ook de nieuwe bak is in te stellen door je garage. Dus daar kun je eea aan laten veranderen.
Groet
Bob
".
Heb inmiddels even eea nagezocht in VIDA, ook de nieuwe bak is in te stellen door je garage. Dus daar kun je eea aan laten veranderen.
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Ivolvo
- 1st Gear member
Ik heb het inderdaad over de nieuwe S80.
De tip over de afstelling van de automaat lijkt mij interessant. Die zal ik in het achterhoofd houden indien ik de automaat kies.
Ik heb al veel foto's van een offblack interieur gezien, en ook op wagens bij de dealers, maar nog nooit een executive offblack.
Groeten, Ivo.
De tip over de afstelling van de automaat lijkt mij interessant. Die zal ik in het achterhoofd houden indien ik de automaat kies.
Ik heb al veel foto's van een offblack interieur gezien, en ook op wagens bij de dealers, maar nog nooit een executive offblack.
Groeten, Ivo.
- Ivolvo
- 1st Gear member
Ik heb vandaag een uitgebreide testrit gedaan met de S80 D5 summum met automaat.
Ik vond de automaat helemaal niet loom zoals je hier en daar soms leest, integendeel hij reageerde heel vinnig in alle situaties.
De automaat 'trekt' altijd wanneer je stilstaat, en hij trekt de auto dan ook heel vlug op gang.
Voor mij is de combinatie tussen de D5 en de geartronic prima geslaagd.
Ivo.
Ik vond de automaat helemaal niet loom zoals je hier en daar soms leest, integendeel hij reageerde heel vinnig in alle situaties.
De automaat 'trekt' altijd wanneer je stilstaat, en hij trekt de auto dan ook heel vlug op gang.
Voor mij is de combinatie tussen de D5 en de geartronic prima geslaagd.
Ivo.
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
En dat wordt 'm dus?
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dan zien we met plezier de plaatjes tegemoet als je 'm hebt!
-
- 2nd Gear member
Een S80 Executive met (bijna) alles automatisch en dan nog ZELF willen schakelen ](*,) ](*,)
Meten is weten, als je weet wat je meet !!
- Ivolvo
- 1st Gear member
Ik heb intussen m'n nieuwe leasewagen besteld:
S80 D5 geartronic
Executive uitvoering met offblack interieur
Ember black pearl metaallak
Balius 18" velgen
bijkomende opties: elektrische passagierszetel, elektrische kindersloten, volvo guard alarmsysteem, stuurbekrachtiging, personal car communicator, luchtvochtigheidssensor, afneembare trekhaak en USB/iPod interface.
En nu maar afwachten (6 tot 8 weken) ...
Ivo.
S80 D5 geartronic
Executive uitvoering met offblack interieur
Ember black pearl metaallak
Balius 18" velgen
bijkomende opties: elektrische passagierszetel, elektrische kindersloten, volvo guard alarmsysteem, stuurbekrachtiging, personal car communicator, luchtvochtigheidssensor, afneembare trekhaak en USB/iPod interface.
En nu maar afwachten (6 tot 8 weken) ...
Ivo.
-
- 4th Gear member
Is het fabriceren van de S80 dan zo verlaat? Enig idee wanneer je hem gaat ontvangen? Tegen mijn vader is gezegd dat hij week vijf van dit jaar gaat komen. Het is afwachten....eddy3 schreef:Ivo; het zal toch wel iets langer zijn dan 8 weken denk ik.Wacht zelf reeds 9a 10 weken op men S 80.Overigens proficiat met je prachtig machien; en veel succes ermee!
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- Ivolvo
- 1st Gear member
Ik ben net geinformeerd dat mijn nieuwe S80 (Executive D5 Geartronic, met nog wat opties) aangekomen is bij de dealer. Aangezien er nog een aantal zaken moeten aan gemonteerd worden (afneembare trekhaak en iPod interface), mag ik hem op 14 maart komen afhalen.
De levertermijn viel dus nogal mee: besteld op 21 januari en bij de dealer afgeleverd op 5 maart, dat is dus 7 weken.
Ivo.
De levertermijn viel dus nogal mee: besteld op 21 januari en bij de dealer afgeleverd op 5 maart, dat is dus 7 weken.
Ivo.
-
- 2nd Gear member
Ivo,
Is stuurbekrachtiging een optie ? Kan ik mij niet voorstellen.
Is stuurbekrachtiging een optie ? Kan ik mij niet voorstellen.
- Fredhead
- Geartronic member
Ik zat hier ook al raar van op te kijken ja..
Bedoel je niet snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging?
Bedoel je niet snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D