Omdat ik nog steeds moet wennen aan het zelf bezitten van een auto, hierbij opnieuw twee praktische vragen:
Ik kreeg de melding dat het oplaadsysteem service behoefde. De accu is onderhoudsvrij en levert voldoende vermogen. Er werd door de garage kort naar de dynamo gekeken. Die rammelde waardoor de accu soms (heel) soms niet oplaadt en dat duurt dan kort en dat levert de melding. Er zou een pakking loszitten of die zou er niet meer zitten. Dat hoorde men. Een gereviseerde dynamo kost Euro 400, + 1,5 uur arbeidstijd. Op mijn vraag of de pakking niet kon worden toegevoegd, waardoor de dynamo het weer goed zou doen, werd ontekennend geantwoord.
1. Is dit ernstig?
2. Klopt het dat deze dynamo niet kan worden gerepareerd?
3. Heeft de dynamo nog waarde, zonder pakking en wie heeft er wat aan?
Dynamo vervangen nodig ?
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik ben geen monteur zou het je ook niet durven zeggen. Misschien kan een kenner in hier op het forum hierop antwoord geven. Of anders een goede vakgarage proberen. Dit soort bedrijven zullen niet gelijk de hele dynamo vervangen als het niet nodig is.
En er zijn genoeg elektro technische bedrijven die elektro-motoren en ook dynamo's reviseren. Vaak krijg je zelfs nog 1 a 2 jaar garantie.
En er zijn genoeg elektro technische bedrijven die elektro-motoren en ook dynamo's reviseren. Vaak krijg je zelfs nog 1 a 2 jaar garantie.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015