Welke banden op 17"

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
fluz
3rd Gear member

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken banden op 17" velgen? Binnenkort moet ik op mijn D5 nieuwe banden monteren. Gelukkig heb ik het zo uit kunnen mikken dat ik ze alle 4 tegelijk kan uitwisselen.
Momenteel rij ik met pirelli P6000 banden. Ik ben zeer tevreden met de grip van deze banden, maar vind ze erg gevoelig voor spoorvorming. Is dit bij andere fabricaten beter?
Als je de diverse bandentests naleest kan je van vrijwel elk gerenommeerd merk een positieve test lezen. Geen van alle zijn getest op een S60, oftewel daar word ik ook niet veel wijzer van.
Dus vandaar mijn vraag naar jullie ervaringen.

Fluz
Guestuser

Persoonlijk vind ik de Michelin Pilot Sport PS2, 225/45/17, banden erg goed. Weinig geluid, geringe slijtage en zeer goede grip.

Koen
Denktank
2nd Gear member

Koen1000 schreef:Persoonlijk vind ik de Michelin Pilot Sport PS2, 225/45/17, banden erg goed. Weinig geluid, geringe slijtage en zeer goede grip.

Koen
Inderdaad, heb ik ook. Geen koopje, maar wel gewoon goed.

Denktank
fluz
3rd Gear member

Bedankt, dat zijn reakties waar je iets aan hebt.
Hoe zijn deze banden op het gebied van spoorvorming?

Fluz
turbo
2nd Gear member

Ik heb ook al veel goede dingen over continentals gehoord. Doen het goed met alle weertypen.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

als voormalig Michelin werknemer ben ik natuurlijk niet objectief; uiteraard is er meer op de wereld dan Michelin, maar als ik ergens niet meer mee in de regen durf te rijden is het Continental
Gast

Ik heb nu Bridgestone Potenza RE40 in de maat 235/40/ZR18 onder mijn S80 en ik ben daar zeer over te spreken. Ik kan nog niets zeggen over
de levensduur want ik heb deze velgen nog maar een paar duizend kilometer. Weinig last van spoorvorming, bij regen ook erg koersvast. Een S80 is dan ook wel wat zwaarder (+/- 1580 kg) dan een S60!
turbo
2nd Gear member

ps-amazon schreef:als voormalig Michelin werknemer ben ik natuurlijk niet objectief; uiteraard is er meer op de wereld dan Michelin, maar als ik ergens niet meer mee in de regen durf te rijden is het Coninental
daar ben ik het niet mee eens. Ik had op een vorige auto continental all wheater type en nooit last gehad van aquaplaining en altijd voldoende grip.
Marinus
4th Gear member

Er zullen verschillende mensen verschillende ervaringen hebben met continental, ik heb er Continental Eco-moeilijke onder gehad en ik kan je zeggen.....AL KRIJG IK GELD TOE.....nooit meer die banden eronder. Nooit van ze leven niet meer.

Dunlop SP SPORT 9000 heb ik nog altijd de best ervaringen mee, en Good Year Eagle Ventura, deed het ook fantastisch.

Op dit moment heb ik er Nokian bandjes onder en dat zijn echte W-banden, je moet ze heet rijden en dan plakken ze ontzettend goed. Koud is de grip matig, en ze slijten overigens nagenoeg niet.

Ik heb ze al ruim een jaar en dat heeft me misschien 2 mm gekost. En ik rijd stevig kilometers en ik mag graag stevig rijden. Dus wat dat betreft.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

ok, ben even te snel en ongenuanceerd geweest in mijn eerdere opmerking, want:

vergelijken van banden is erg moeilijk, kan eigenlijk alleen met zelfde auto, zelfde bandenmaat/type, zelfde testrijder en op zelfde circuit bij zelfde temperatuur en vochtigheid; verder moet je ook eigenlijk altijd nieuw met nieuw en oud met oud vergelijken; een kersverse b-kwaliteit kan aanvankelijk een betere indruk geven dan een versleten band van een a-kwaliteit.

Ik "veroordeelde" Continental; fout, want ik heb alleen zeer slechte ervaringen met de 205/55R16 Continental Premium Contact (type W) onder een Audi TT. Nu is een TT niet te vergelijken met bv een S60 en beide auto's hebben verschillende maten banden, dus een S60 rijder heeft weinig aan mijn opmerking............

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat discussies over banden net zoveel uiteenlopende meningen laten zien als er deelnemers aan de discussie zijn. Ik kijk verder vanaf de zijlijn en van mij krijgt iedereen alle gelijk van de wereld!
turbo
2nd Gear member

ik sluit me aan bij ps-amazon..
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Ik ook, ondanks dat we bij meerdere modellen Volvo en Saab constant goeie ervaringen met Michelins hebben ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

ok Reitse, stiekem applaus van achter de zijlijn..........
turbo
2nd Gear member

toch liggen onder mijn nieuwe (af-fabriek) continentals. Ik was al gaan kijken bij de dealer. Maandag weet ik hoe ze aanvoelen :)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”