Pagina 1 van 9

volvo 142 b20 turbo op lpg

Geplaatst: 03.01.2008 - 19:41
door bart1111111112
paar weken geleden is mijn b20 turbo na lang sleutelen in de auto gezet.
de b20 loopt lekker maar alleen op lpg,die ik aan de zuig zijde van de turbo toevoer,op benzine loopt hij wel maar zodra de turbo in komt stopt hij er mee.
heeft hier iemand ervaring mee,is een su vacuum carburateur hier geschikt voor of voor te maken.

Geplaatst: 03.01.2008 - 19:54
door Volf
B20 Turbo ? Dat heb je best mooi gedaan !

Ik wou gewoon 2.1 Turbo van 240 in mn 144 hangen :P

Geplaatst: 03.01.2008 - 20:17
door bart1111111112
dat is ook een leuk idee,maar wel lastig om een goede te vinden.
de b20 had ik al staan dus turbo kopen en sleutelen maar.

Geplaatst: 03.01.2008 - 20:25
door dopdedouwer
Wow!!!
Ik zou je vraag ook even stellen op www.volvolvo.nl, daar zitten ook een aantal "tuners". Ik heb alvast een foto neergezet daar van een aantal lui daar vinden dit weg gaaf denk ik.
Deze heeft geen intercooler?

Geplaatst: 03.01.2008 - 20:41
door bart1111111112
nee geen intercooler,temiste nog niet .
de carburateur heb ik weer op het spruitstuk gezet ivb met wat olie lekkage van de turbo door het vacuum.
dus geen olie verbruik meer maar ook niet meer op benzine willen lopen.

Geplaatst: 03.01.2008 - 20:42
door dopdedouwer
Komt er niet toevallig benzine én gas als mengsel bij de motor aan?

Geplaatst: 03.01.2008 - 21:15
door bart1111111112
nee al ik hem op benzine zet schakeld gas uit .
ik zal op www.volvolvo.nl ook mijn vraag stellen.
bedank voor de tip

Geplaatst: 03.01.2008 - 21:33
door showroomstaat
Gewoon nieuwsgierig: Wat heb je verder aan de B20 aangepast om hem goed te laten lopen met een turbo? Ik neem aan, dat de compressie omlaag moest. Wat voor zuigers zitten er nu in?

Geplaatst: 03.01.2008 - 21:44
door dopdedouwer
bart1111111112 schreef:nee al ik hem op benzine zet schakeld gas uit .
ik zal op www.volvolvo.nl ook mijn vraag stellen.
bedank voor de tip
Er was al iemand voor je aan het graven in zijn documenten, er moest volgens hem inderdaad iets aangepast worden aan de carb.

Geplaatst: 03.01.2008 - 22:31
door bart1111111112
de motor is niet veel aan veranderd alleen een koppakking van een b20a 1,2 mm ipv 0,8.
en een olie retour aansluiting op de carterpan gemaakt.
ik rij nu met 0.3 bar turbo druk maar dat moet nog omhoog.
ik hoop met een andere uitlaat en nokkenas nog wat pk en koppel te winnen.

op de volvolvo site heb ik ook van me laten horen ik hoop dat hij me verder kan helpen.

Geplaatst: 03.01.2008 - 23:25
door biadman
tof project... ben benieuwd...!!

verder nog nog wat aan de ophanging aan het doen?/remmerij??

en als ie lekker loopt effe een filmpje maken en posten! ben wel benieuwd naar het geluid!!

...dus een turbo kopen.... waar?

Geplaatst: 04.01.2008 - 15:20
door oudevolvo
bart1111111112 schreef:dat is ook een leuk idee,maar wel lastig om een goede te vinden.
de b20 had ik al staan dus turbo kopen en sleutelen maar.
Interessant! Ik heb hier ook al eens naar gekeken. Je hebt de turbo er mooi op zitten op de B20. Er stond een tijd geleden een turbo voor een B20 te koop op ebay in Amerika, maar dat heb ik toen toch maar niet gedaan.

Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt en wat je allemaal hebt moeten doen. Maar dat begint met 'even een geschikte turbo kopen'.
Waar vind je die?

Geplaatst: 04.01.2008 - 19:07
door 69eramazon
zeer interessant project, zou je nog een foto kunnen plaatsen van het blok ingebouwd in je volvo? en wat voor turbo gebruik je? moet je zoiets ook berekenen? of heb je gewoon een turbo gekocht ergens?

succes verder ik blijf deze volgen

Geplaatst: 04.01.2008 - 22:17
door Iroll
Hier heb ik een paar leuke voorbeelden van een turbo 1800ES en van een supercharged 1800E. Toch maar eens gaan sparen....


http://www.pbase.com/turboes/allans_1800esturbo&page=1
http://www.1800philes.com/

Geplaatst: 06.01.2008 - 22:56
door bart1111111112
ik zou graag nog wat andere fotos er op zetten,maar het lijkt me niet te lukken.
ik heb een turbo(op gevoel) van een vw lt35 gebruikt van een diesel dus.
ik heb nu 200 euro er in zitten,turbo,koppaking ,lasbochten,enz dus dat valt wel mee.
het is nu al de moeite waard,een stuk meer koppel en vermogen.
als je tips heb hoe ik die fotos er op krijg,zal ik ze erop zetten.

Geplaatst: 06.01.2008 - 23:22
door biadman
euh, maak een account aan op www.mijnalbum.nl dan kan je het linkje van je album hier posten en kunnen wij meegenieten van je vorderingen!

Geplaatst: 07.01.2008 - 17:30
door bart1111111112

Geplaatst: 07.01.2008 - 17:57
door bart1111111112

Geplaatst: 07.01.2008 - 18:06
door biadman
cool man :)

merk je nou heel veel verschil? (golfjes eruit rijden bijvoorbeeld ) :D

Geplaatst: 07.01.2008 - 22:51
door bart1111111112
ja,veel meer koppel en vermogen,maar nog niet sneller dan een gemiddelde moderne middenklasser.
ik hoop met een andere uitlaat 63mm en nokkenas en een beetje meer turbo druk nog een hoop te kunnen winnen!