Ik ben op zoek naar een S40 van maximaal 3 jaar oud. Momenteel rijd ik VW 1.9d. Per jaar rijd ik ongeveer 25.000 a 28.000 km, wat geen stadsverkeer is (noorden des lands). Waar moet ik op letten bij een eventuele proefrit en aanschaf en welke uitvoering is het geschiktst. Als vrouw zijnde wordt je al snel "afgepoeierd" bij de dealers.
Wat mij trouwens opvalt is dat hier in het noorden weinig S40 - ers 2e hands worden aangeboden, en als er al 1 wordt aangeboden is het 1 met veel km.
Aanschaf Volvo S40
-
- 5th Gear member
Ik neem aan nieuw model?
Welke motor wil je?
Benzine/Diesel?
Welke uitvoering, hangt af van de luxe die je erin wilt.
Een momentum b.v. heeft standaard leer maar weer geen xenon verlichting en stoelverwarming, hiervoor moet je een summum hebben.
Enkele probleempjes zijn de deurschakelaars b.j. 2006 meende ik, waarbij de deuren weigeren open te gaan of je ramen weigeren.
Na het openen werkt dit weer wel.
Tevens temperatuur meter geeft wel eens heeeeeel erg koud aan -25 b.v. dat heeft ook met de bestuurdersdeur te maken.
O ja en controleer de ruitenwissers dat deze geen strepen maken, anders nieuwe vragen.
En natuurlijk even controleren dat je voldoende profiel hebt op de banden, anders gewoon nieuwe vragen.
Welke motor wil je?
Benzine/Diesel?
Welke uitvoering, hangt af van de luxe die je erin wilt.
Een momentum b.v. heeft standaard leer maar weer geen xenon verlichting en stoelverwarming, hiervoor moet je een summum hebben.
Enkele probleempjes zijn de deurschakelaars b.j. 2006 meende ik, waarbij de deuren weigeren open te gaan of je ramen weigeren.
Na het openen werkt dit weer wel.
Tevens temperatuur meter geeft wel eens heeeeeel erg koud aan -25 b.v. dat heeft ook met de bestuurdersdeur te maken.
O ja en controleer de ruitenwissers dat deze geen strepen maken, anders nieuwe vragen.
En natuurlijk even controleren dat je voldoende profiel hebt op de banden, anders gewoon nieuwe vragen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een momentum heeft std geen leer
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Zou bij 25.000 à 28.000 km voor een benzine gaan. Een 1.8 weet ik niet of die al meteen leverbaar waren in 2004 (nieuw model). Vooral met de eerste productie aantallen waren wat problemen. Motorisch vooral de 2.0 D. Verder waren er wat problemen met de ventialtie/airco (kleppen bleven maar op en neer gaan) maar dit is later softwarematig allemaal opgelost. Een veel voorkomend probleem was ook de connectoren of stekkers in naar de deuren waardoor de auto of in ieder geval een deur niet op slot ging of dat de ramen of spiegels niet meer te bedienen waren. Ook dit is later opgelost, meestal nog binnen de garantie, maar ernaar vragen kan geen kwaad.
Verder is het een fijne auto.
Verder is het een fijne auto.
V60 D4 Kinetic
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de 1.8 was er vanaf modeljaar 2005 (ergens laat 2004 kwamen de eersten)
Volvo for life
- kmser
- 4th Gear member
Met jou kilometeraantal zou ik gaan voor een diesel. Motor moet je zelf bepalen wat je het beste vindt. Het probleem voor de S40 is dat vooral de V50 populair is bij leasing en dus veel meer op de markt komt en je veel meer keuze hebt. De S40 anderzijds is minder leasing en meer privaat die hun wagens doorgaans langer houden. Zelf heb ik (in België) net geen 20000€ betaald voor een V50 van een jaar oud en 28000 km. Dit is een vermindering van ongeveer 30%. Persoonlijk zou ik je aanraden om je zoekgebied uit te breiden. Als ik eens vlug zoek vind ik er in Be een aantal (rond 100kkm) en 15k€ in nl moet daar nog BPM bij, maar dat zal zeker geen 10000€ zijn veronderstel ik.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
-
- 4th Gear member
Ik zou voor een 2.4 benzine gaan als je er een uit 2004 wil. Die motor draait als een naaimachientje en is vele malen rustiger dan bijv. een 1.8 of zelfs een T5.
Mocht je willen dieselen dan wordt het een 2.0d aangezien de 1.6d volgens mij pas met MY2005 kwam (?) Overigens is een 2.4 benzine dan nog steeds de betere keus
Mocht je willen dieselen dan wordt het een 2.0d aangezien de 1.6d volgens mij pas met MY2005 kwam (?) Overigens is een 2.4 benzine dan nog steeds de betere keus

Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- lancer
- 6th Gear member
Hangt er van af. Was hij van modeljaar 2007 of 2006? Makkelijkste herkenningspunt zijn de grotere buitenspiegels voor modeljaar 2007. Afhankelijk van het uitrustingsniveau kan de aanschafprijs tot over de 35.000 euro lopen, dus die prijs zou wel eens kunnen. In 2006 waren er naast de standaard uitrustingsniveaus ook nog Edtion I & II modellen die qua uitrusting net iets boven de kinetic en momentum zaten.antje80v schreef:Kom net bij Volvo garage Broekhuis vandaan. Daar raden ze mij een 1.6 diesel aan. Op dit moment hebben ze maar 1 S40 staan, een rode van het bouwjaar 2006 voor EUR 25.000 Foute kleur, en veel te duur volgens mij.
Als snel hard gaan geen prioriteit is, dan voldoet de 1.6D prima. Doet ongeveer tussen de 1:17 en 1:20 wanneer je je aan de snelheid houdt.
Wat betreft de bekende problemen:
MY06 heeft last van de eerder genoemde electronische problemen; te verhelpen door het vervangen van een deel van de stekkers/kabelbomen in de A-stijl
MY07 had last van een oscillerende airco klep, wat eenvoudig opgelost kan worden met een software update
-
- 5th Gear member
Ok, bart dan heb ik kennelijk naast momentum ook nog een extra pakket erop zitten waar dat inzit, sorry!
Ik ben tevens bij een van de broekhuis(en) geweest in der tijd voor een v50 t5 en heb vervolgens nooit meer iets van ze vernomen na meerdere e-mails en bellen.
De auto die jij hebt gezien is geheel basic en niet voorzien van enige extra's.
Ik heb even gekeken op autotrack.nl en zie hier b.v. een 2.0D van 6e maand 2006 voor 1000 euro meer (vraagprijs) welke denk ik motorisch gezien prettiger rijdt dan een 1.6D. http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3767059
Je zal even rond moeten kijken en een aantal ritjes moeten maken om voor jou de meest plezierige auto te vinden.
Ik ben tevens bij een van de broekhuis(en) geweest in der tijd voor een v50 t5 en heb vervolgens nooit meer iets van ze vernomen na meerdere e-mails en bellen.
De auto die jij hebt gezien is geheel basic en niet voorzien van enige extra's.
Ik heb even gekeken op autotrack.nl en zie hier b.v. een 2.0D van 6e maand 2006 voor 1000 euro meer (vraagprijs) welke denk ik motorisch gezien prettiger rijdt dan een 1.6D. http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3767059
Je zal even rond moeten kijken en een aantal ritjes moeten maken om voor jou de meest plezierige auto te vinden.
-
- 2nd Gear member
Of een 2.0D motorisch beter rijdt dan een 1.6D betwijfel ik. dat hangt overigens af van wat je daarmee bedoelt. Natuurlijk is de 2.0D sneller, maar een 1.6 kan goed meekomen en is bijvoorbeeld zeker niet langzamer dan een 1.8 benzine en komt net zo snel weg als een 2.4 zeker als je gewend ben t met weinig toeren te rijden.Ik heb even gekeken op autotrack.nl en zie hier b.v. een 2.0D van 6e maand 2006 voor 1000 euro meer (vraagprijs) welke denk ik motorisch gezien prettiger rijdt dan een 1.6D.
Een 2.0D is niet stiller wat beleving betreft dan een 1.6D. De 2.0 is wat brommeriger vond ik. De 1.6 is een stuk zuiniger.
Tenzij je vaak veel harder dan 130/140 km/u rijdt, of constant flink wil optrekken (b.v. van bocht naar bocht), of vaak een zware aanhanger moet trekken voldoet een 1.6D prima. Ik heb er in ieder geval geen seconde spijt van gehad.
V60 D4 Kinetic