zit te twijfelen tussen t5 uit 2oo1 of een r uit 99 advies?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
BRAM1972
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30.07.2007 - 13:39

gaat me vooral om rij eigenschappen welke gaat het hardst door de bocht ?brengt zijn vermogen best op de weg?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41020
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Bram, ga maar eens lezen op www.volvo850forum.nl
Daar rijden er heel veel en krijg je het beste advies van de ervaringsdeskundigen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
gjburg
2nd Gear member
Berichten: 206
Lid geworden op: 05.10.2007 - 20:09
Locatie: Baarn
Contacteer:

De R uit 1999 zal idd nog het 850 model zijn. Daarentegen zal de 2001 T versie het nieuwere model zijn en dan had ik het wel geweten. En hadden de rij eigenschappen voor mij geen rol gespeeld.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002


PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Daar zullen ze vast voorkeur voor de R hebben :)
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
BRAM1972
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30.07.2007 - 13:39

heeft iemand hier ervaring met rijeigenschappen t 5 vraag ik op 850 forum wel voor de r bedankt voor info iig
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

arnoud. schreef:Daar zullen ze vast voorkeur voor de R hebben :)
nee hoor, een Porsche gaat véél harder door de bocht dan een R.
:lol:
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Kan het niet helemaal vergelijken, ik had een V70 Europa Classic 2.5 uit 1998 en nu een V70 T5 model 2001. Puur qua rijeigenschappen is de nieuwe V70 prettiger en het is natuurlijk een veel moderner interieur. De roffel van de Classic mis ik wel een beetje. Met de Classic heb ik hoegenaamd geen extra kosten gehad tussen de beurten. Het model was kennelijk goed uitontwikkeld in 1998. Met de nieuwe V70 toch wel wat zaken gehad die het "Volvo for life" gevoel wat minder maken. Maar wat blijft is een stukje emotie, dus de huidige blijft. De T5 is geen echt scheurmonster waarmee gesmeten kan worden in bochten. De T5 is meer afgestemd op comfort en dat vind ik helemaal geen probleem. Wel bloedsnel maar heeft toch wel moeite om 250 pk op de weg te krijgen met alleen voorwielaandrijving. Een fijne auto met meer dan voldoende vermogen. Komt prima van pas bij snelle inhaalacties en dat komt veel meer voor dan de staande start sprintjes. Van 0 tot 100 in rond de 7 seconden is leuk, maar tussenacceleraties zijn veel belangrijker is mijn mening. En dat doet een T5 als de bliksem. Maar dat zal een R ook zeker doen. Blijft de keuze tussen een Classic model en een wat nieuwer model (inmiddels ook al weer een Classic). Doe mij dan toch maar het nieuwe model, schitterend die brede schouders. Succes met je keuze.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gast

@Rogier64, dat is mooi gesproken. Duidelijk! =D>
Volgens mij kan Bram1972 hier wat mee.
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Rogier64 schreef:Kan het niet helemaal vergelijken, ik had een V70 Europa Classic 2.5 uit 1998 en nu een V70 T5 model 2001. Puur qua rijeigenschappen is de nieuwe V70 prettiger en het is natuurlijk een veel moderner interieur. De roffel van de Classic mis ik wel een beetje. Met de Classic heb ik hoegenaamd geen extra kosten gehad tussen de beurten. Het model was kennelijk goed uitontwikkeld in 1998. Met de nieuwe V70 toch wel wat zaken gehad die het "Volvo for life" gevoel wat minder maken. Maar wat blijft is een stukje emotie, dus de huidige blijft. De T5 is geen echt scheurmonster waarmee gesmeten kan worden in bochten. De T5 is meer afgestemd op comfort en dat vind ik helemaal geen probleem. Wel bloedsnel maar heeft toch wel moeite om 250 pk op de weg te krijgen met alleen voorwielaandrijving. Een fijne auto met meer dan voldoende vermogen. Komt prima van pas bij snelle inhaalacties en dat komt veel meer voor dan de staande start sprintjes. Van 0 tot 100 in rond de 7 seconden is leuk, maar tussenacceleraties zijn veel belangrijker is mijn mening. En dat doet een T5 als de bliksem. Maar dat zal een R ook zeker doen. Blijft de keuze tussen een Classic model en een wat nieuwer model (inmiddels ook al weer een Classic). Doe mij dan toch maar het nieuwe model, schitterend die brede schouders. Succes met je keuze.
Morgen de T5 uit 2001 ophalen.
Lees net je reactie en ben nieuwsgierig naar de zaken die je "Volvo for life" gevoel minder maken. Zou je ze willen delen?

Thnx
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Hoi T5je. Met de huidige V70-T5 een aantal reparatie's buiten de reguliere onderhoudsbeurten gehad, die ik niet zo snel verwacht. Lekkage stuurhuis (onder coulance verholpen) rammeltjes en kraakjes in voorterein, startmotor defect, bagageklepslot defect en gasklephuis defect (berucht onderdeel dat zo wie zo een keer kapot gaat). Bekend probleem is verder nog de portiersloten. Wat is de km-stand van je nieuwe aanwinst? Bij 160 dkm moet de distributieriem vervangen worden, hetgeen niet heel voordelig is. Verder kun je wat sneller toe zijn aan nieuwe banden, remblokken en remschijven. Verder is bij mij de uitlaat en accu ook vervangen, gezien ongeveer dezelfde leeftijd van de auto wellicht bij jou ook aan de beurt of al uitgevoerd. En euh...de benzieneprijs word ik niet vrolijk van. Maar daar hebben we allemaal last van.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Hey Rogier64. Wordt echt niet blij van je reactie. Heb net een 850 ingeruild die mij zonder reparaties 8 jaar heeft rondgetufd ofwel dik 200 k mee gereden zonder problemen. Ook nog de T5 bij een particulier gekocht dus verhaal zit er niet in. Heb er wel vertrouwen in dat de T5 goed is onderhouden. Een aankoopkeuring gedaan en technisch in orde. Distributieriem vervangen bij 153 k, (6 k terug), zitten nieuwe remschijven en blokken op, gezien dat er een redelijk nieuwe einddemper opzit. Afgeleverd met R-velgen voorzien van nieuwe Khumo banden. Vanmorgen bij wegrijden hoorde ik een rammel op een klinkerweg die er gister niet was. De rammel dan want de weg lag er al. Hahaha. Na boodschap en weg terug geen rammel meer. Ben benieuwd of dat morgen ook zo is. Geen idee nog wat het was maar denk aan vochtige rubbers, of nu ook al voortrein???
Maar zijn de andere storingen exemplarisch of is het standaar bij de T5? Bedoel dus Stuurhuis, Voortrein (heb ik dat nu al?) Startmotor, Bagageklepslot en Gasklephuis? Zal anders een deuk geven in mijn Volvo vertrouwen. Denk je een goede bak te kopen wordt het een probleemmodel.

Tsjonge zeg, een heel verhaal geworden.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

BRAM1972 schreef:gaat me vooral om rij eigenschappen welke gaat het hardst door de bocht ?brengt zijn vermogen best op de weg?
Zoek eens naar testen van de T5 en de R. Als je een AWD hebt is het vermogen makkelijker aan de weg te brengen dan de voorwielaangedreven T5. Google maar eens naar autoweek-test-V70-T5 of zoiets. Er heeft in autoweek een test gestaan van de T5. Conclusie: Geen bochtenridder. Tractioncontrole grijpt steeds in dus ben je tienden van seconden kwijt. Maar wat wil je? Een krachitge snelle auto die een goede wegligging heeft en een pracht bochtengedrag? Koop dan een VTR ofzo, of een Porsche, Ferrari misschien? Niet lullig bedoeld hoor maar je koopt wel een V70 of een R die een pracht wagen is, een familieauto die bloedsnel is als je in wilt halen. Een veilige auto ook, maar geen sportwagen.

Ik rij regelmatig in een Mercedes SLK 230. Laag, klein, wienig gewicht en krachtig genoeg. Rij toch liever in de Volvo. Dus alles is realtief en persoonsgebonden.

Succes met zoeken en beslissen.
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Hoi T5je, ondanks de redelijk hoge onderhoudskosten zou ik mijn T5 nog niet willen missen hoor. Maar ja, feit blijft dat 'ons' model wat minder betrouwbaar lijkt dan zijn recente voorgangers. Defecten aan het stuurhuis ben ik nog niet vaak tegengekomen op dit forum. Kraakjes en rammeltjes voorin wel, is niet speciaal gerelateerd aan T5. Startmotor, tja, die pech zal ik wel hebben, gasklephuis of ETM komt ALTIJD een keer aan de beurt. Wellicht is die bij jou al vervangen (origineel heeft deze een witte sticker, de vervanger heeft een gele sticker) zoek even op dit forum voor de plaatjes. Er zijn vele topics over te vinden. Bagageklepslot zal wel vallen onder de categorie portiersloten, die gaan bovengemiddeld kapot bij de eerste modellen van de S60/V70. Het testverslag van autoweek wat je noemt geeft inderdaad goed weer hoe het gedrag van de T5 is. Ik wil een veilige auto voor mij en mijn gezin. Daarnaast geen auto in de reeks 13 uit een dozijn om van A naar B te komen.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Ha Rogier64. Had al van mijn dealer vernomen dat de sloten (portieren enzo) erg gevoelig zijn van de eerste generatie V70's vanaf 2000. Als je na de aanschaf dan toch eens gaat kijken op het forum dan schrik je van alle kwaaltjes die je tegen kan komen. Maar ja, daar kom je ook wel alles tegen. Heb de mijne nu een week en ben er erg blij mee. En ja, dan neem je de zwakheden voor lief. En na een week rijden vergelijk je nog steds met je oudje. Zal op den duur wel slijten als ik niet die hoge kosten krijg. Alleen dat verbuik, tsjonge zeg, dat valt tegen. Ach niet zeuren, dan hadik maar een Lupo moeten kopen. Hahaha. Je hebt gelijk, het gaat om de veiligheid van jezelf en je dierbaren, dan het rijplezier en dan de emotie.

Ja dwaal weer af. Gaat hier om de keuze. Mijn keuze is de T5 boven de R als je kijkt naar het model. Als ik zou mogen kiezen uit een T5 of een R van hetzelfde jaar, dan zou ik het wel weten. Dan wordt het de R. Maar een nieuw model T gaat bij mij boven een oud model R. Is gevoel dus een ander kan/zal daar anders over denken.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

PICS?????
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
JP
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23.01.2007 - 22:45
Locatie: Utrecht

In een T5 ga je vanzelf lachen. En daar doen (dure) reparaties, brieven uit Leeuwarden en de prijs van benzine niets aan.
Citroen 2cv6 Lavendel, Rood, Zwart
Citroen BX 1.4 Deauville Bleu Memphis, 1.6 Chic Gris Dolmen, 1.9D Wit
Citroen Xsara Break 2.0HDI Rouge Lucifer
Volvo V70 T5 Scarab Green Pearl

Renault Twingo Jade
Volvo 940GLE Regent Red Metallic
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben. De mijne heb ik ook van een partuculier gekocht, die hem of haar een paar maand eerder uit duitsland had gehaald. Helemaal compleet met gestempelde onderhoudsboekjes van de duitse dealer met fahrzugbrief en verder een grote beurt gekregen in Alkmaar bij een bekende dealer. Kortom, bekende historie, dat zat wel snor. Maar ja, toch wel mankementjes bij de eerst volgende beurt geconstateerd. Die beurt overigens laten doen bij mijn eigen dealer waar mijn vorige V70 vandaan kwam. Ondanks particuliere aankoop hebben ze daar onder coulance een aantal zaken opgelost/uitgevoerd. De persimist zal wel denken, dat betaal je later wel weer bij de beurten, maar ik vind het toch een prima stukje service. Behalve portiersloten zijn de zwakke zaken bij mij auto al vervangen, dus hoop ik nog lang te genieten.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Hé, bekend verhaal. Ben alleen nog niet bij mijn dealer geweest voor een beurt. Komt wel over een half jaar bij de APK. Of mogelijk eerder als het gekraak vooronder blijft. Maar dan gelijk een post van ca. 800 euro inclusief nieuwe schokbrekers en schotels.

Zag een auto alleen als vervoersmiddel van A naar B maar met de T5 is de passie losgebroken. De 850 was echt betrouwbaar en daar vergelijk je deze nieuwe natuurlijk mee. Het vertrouwen moet opgebouwd worden en als er grote onkosten komen binnenkort dan is dat vertrouwen er natuurlijk niet. Hoop dan ook dat dat uitblijft want ben echt wel tevreden met deze T5.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Ja, het is een prachtige machine zo'n T5. Ik heb deze auto nu ruim 4 jaar. Als je dan alle kosten meeneemt is het onderhoud wel redelijk fors, maar dat weet je eigenlijk vooraf als je een T5 of R koopt. En als de passie is toegeslagen slik je even bij een onderhoudsbeurt om vervolgens, na een paar honderd meter te hebben gereden, weer te genieten.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Zal deze pagina maar deleten want als ega dit leest dan gaat de T5 gelijk de deur uit. :-x Hoezo fors onderhoud????? :-#

En ik maar volhouden dat het een Volvo is die weinig onderhoud nodig heeft. :BIG:
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”