Diesel met 185000 km

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Musicfreak
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
Contacteer:

Hallo allemaal
Met belangstelling heb ik de prachtige en minder leuke verhalen gelezen.
Om bij de 1e te willen behoren hoor ik graag waar ik om moet denken bij een 130 pk diesel edition model 2003
Ik heb nu een 170 pk G3 die mij altijd goed bediend heeft en ik de auto uiteraard.
Tips betreft vestuivers, enz zijn welkom
alvast bedankt en veel veilige km s gewenst
Musicfreak :P
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

Tsja je verwacht natuurlijk antwoorden in de zin van is net ingelopen. Is feitelijk ook zo. Van de diesel kun je nog jaren plezier hebben. De injectoren gaan echter nog wel eens stuk en dat is een dure hobby. Ik moest een jaar geleden € 400 ex ex (btw/montage) betalen. Je kunt ze in geval van twijfel laten testen maar dat is een momentopname. Voor de rest een hele solide auto.

Je beseft je toch dat je GEEN d5 koopt?! De d5 heeft nl. 163 pk. Motorisch is de d5 echter gelijk en je kunt de 130 pk versie laten tunen. Voordeel is dat deze motor niet zwaar belast is.
Musicfreak
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
Contacteer:

Ik heb inderdaad begrepen dat je de 130 pk kunt laten chippen, of ik dit nodig acht weet ik nog niet. Ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor en begrijp dat dit ook meer druk op de vestuivers geeft?
En ik heb mij laten vertellen dat een set revisieinjectoren aanzienlijk scheelt, je kan deze zelf vervangen als je een beetje handig bent is mij verteld.
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

MUSICFREAK schreef:Ik heb inderdaad begrepen dat je de 130 pk kunt laten chippen, of ik dit nodig acht weet ik nog niet. Ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor en begrijp dat dit ook meer druk op de vestuivers geeft?
En ik heb mij laten vertellen dat een set revisieinjectoren aanzienlijk scheelt, je kan deze zelf vervangen als je een beetje handig bent is mij verteld.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar bedenk wel dat dit zeer kostbare zaken zijn en daarnaast het common-rail systeem onder zeer hoge druk komt te staan. Als je het niet zeker weet zou ik er van af blijven. Overigens is een kapotte verstuiver te herkennen aan het feit dat de motor slecht start. Ook kun je de retour leiding laten controleren. Er mag maar een bepaalde hoeveelheid uit de verstuiver komen. Als ik je eerdere post zo las, heb je het probleem nog niet. Til er ook niet te zwaar aan want ze gaan natuurlijk niet dagelijks kapot. Het is een wat zwakker punt in het grote geheel. Over het algemeen is de diesel EN de s60 een betrouwbare auto. Het is in ieder geval zeker een zeer fijne motor!
Musicfreak
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
Contacteer:

Toppie
Kan ik rustig slapen
Bedankt voor je reactie, donderdag haal ik de auto op en laat u weten
( gelijk een 500 km rit) Hoe de bevindingen zijn EN is die ik koop en de D :-({|= een 163 pk??
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Je laatste vraag is mij niet helemaal helder. Als ik het zo lees heb jij een 'gewone' 2.4 D. Die is het 130 pk. De D5 is helemaal of bijna helemaal dezelfde motor, maar met een hoger vermogen: 163 pk.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27365
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mocht je willen kijken voor een D5, deze zijn wel weer iets duurder.
(vraag is mij ook niet helemaal duidelijk)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

tussen een oud type diesel en een D5 zit een wereld van verschil,de motoren zijn compleet verschillend van opbouw en techniek.
Gebruikersavatar
M'n eerste Volvo
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)

MUSICFREAK schreef:Hallo allemaal
Met belangstelling heb ik de prachtige en minder leuke verhalen gelezen.
Om bij de 1e te willen behoren hoor ik graag waar ik om moet denken bij een 130 pk diesel edition model 2003
Hoi Musicfreak,

Ook ik behoor tot de 1e en heb een 2.4D Edition MY2004 (188.000Km). Ik heb hem nu ongeveer 8 maanden en heb er tot op heden absoluut geen spijt van. De 130Pk maken er geen racemonster van, maar hij komt prima mee in het dagelijkse verkeer en als je het gaspedaal eens diep intrapt, dan gaat hij echt wel vooruit. Ik heb vele posts gelezen met tuningberichten en droom af en toe van 200Pk en 400Nm. Dan stap ik weer in mijn auto en denk dan .... waarom zou ik?

Ik wens je veel wijsheid en wat je ook kiest, met een S60 zit je altijd goed .. :wink:
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

omdat het goed kan met dat type motor zonder dat de boel stuk gaat, en je het rij genot vergroot, als het evn nodig is kan het, en dat mis je weer bij de 130pk, niet dat het niet goed is maar hij kan gewoon veel beter!

Musicfreak suc6 en genot
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het kan altijd beter,dat is met alles zo.:)
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ramon&Ramon schreef:tussen een oud type diesel en een D5 zit een wereld van verschil,de motoren zijn compleet verschillend van opbouw en techniek.
Het gaat hier niet om een oud type diesel. Hij heeft een 2.4D / 130pk op het oog. Die is vrijwel hetzelfde als de D5.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Musicfreak
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
Contacteer:

Hallo allemaal
Sorry voor de verwarring maar er is iets mis gegaan met het verzenden van de mail.
Mijn vraag was inderdaad of het mogelijk is een 130 pk probleemloos naar 163 te chippen zonder schadelijke gevolgen.
Morgen ga ik dus aan de rit en ben benieuwd,
allemaal hartelijk bedankt voor jullie bijdrage, ik zal deze site zeker blijven bezoeken.

Groet
Musicfreak
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

In de D5 heb je drie verschillende motortypen
136 pk
163pk
185pk dit is de laatste versie
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Ramon&Ramon schreef:In de D5 heb je drie verschillende motortypen
126 pk
163pk
185pk dit is de laatste versie
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

136 pk
ik weet niet waar je die 126 pk vandaan hebt?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ik denk dat je in de war bent met 126kw :)
dat is 163 pk
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:136 pk
ik weet niet waar je die 126 pk vandaan hebt?
Wil de pret niet bederven maar er is toch echt een 126pk (92hele kw's)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

een D5?????
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

D 126Pk
2.4D 163 Pk
D5 185 Pk
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”