Pagina 1 van 3

Diesel met 185000 km

Geplaatst: 08.01.2008 - 19:39
door Musicfreak
Hallo allemaal
Met belangstelling heb ik de prachtige en minder leuke verhalen gelezen.
Om bij de 1e te willen behoren hoor ik graag waar ik om moet denken bij een 130 pk diesel edition model 2003
Ik heb nu een 170 pk G3 die mij altijd goed bediend heeft en ik de auto uiteraard.
Tips betreft vestuivers, enz zijn welkom
alvast bedankt en veel veilige km s gewenst
Musicfreak :P

Geplaatst: 08.01.2008 - 19:45
door gevanje
Tsja je verwacht natuurlijk antwoorden in de zin van is net ingelopen. Is feitelijk ook zo. Van de diesel kun je nog jaren plezier hebben. De injectoren gaan echter nog wel eens stuk en dat is een dure hobby. Ik moest een jaar geleden € 400 ex ex (btw/montage) betalen. Je kunt ze in geval van twijfel laten testen maar dat is een momentopname. Voor de rest een hele solide auto.

Je beseft je toch dat je GEEN d5 koopt?! De d5 heeft nl. 163 pk. Motorisch is de d5 echter gelijk en je kunt de 130 pk versie laten tunen. Voordeel is dat deze motor niet zwaar belast is.

Geplaatst: 08.01.2008 - 20:04
door Musicfreak
Ik heb inderdaad begrepen dat je de 130 pk kunt laten chippen, of ik dit nodig acht weet ik nog niet. Ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor en begrijp dat dit ook meer druk op de vestuivers geeft?
En ik heb mij laten vertellen dat een set revisieinjectoren aanzienlijk scheelt, je kan deze zelf vervangen als je een beetje handig bent is mij verteld.

Geplaatst: 08.01.2008 - 22:45
door gevanje
MUSICFREAK schreef:Ik heb inderdaad begrepen dat je de 130 pk kunt laten chippen, of ik dit nodig acht weet ik nog niet. Ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor en begrijp dat dit ook meer druk op de vestuivers geeft?
En ik heb mij laten vertellen dat een set revisieinjectoren aanzienlijk scheelt, je kan deze zelf vervangen als je een beetje handig bent is mij verteld.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar bedenk wel dat dit zeer kostbare zaken zijn en daarnaast het common-rail systeem onder zeer hoge druk komt te staan. Als je het niet zeker weet zou ik er van af blijven. Overigens is een kapotte verstuiver te herkennen aan het feit dat de motor slecht start. Ook kun je de retour leiding laten controleren. Er mag maar een bepaalde hoeveelheid uit de verstuiver komen. Als ik je eerdere post zo las, heb je het probleem nog niet. Til er ook niet te zwaar aan want ze gaan natuurlijk niet dagelijks kapot. Het is een wat zwakker punt in het grote geheel. Over het algemeen is de diesel EN de s60 een betrouwbare auto. Het is in ieder geval zeker een zeer fijne motor!

Geplaatst: 08.01.2008 - 23:03
door Musicfreak
Toppie
Kan ik rustig slapen
Bedankt voor je reactie, donderdag haal ik de auto op en laat u weten
( gelijk een 500 km rit) Hoe de bevindingen zijn EN is die ik koop en de D :-({|= een 163 pk??

Geplaatst: 09.01.2008 - 09:51
door BlackSapphire
Je laatste vraag is mij niet helemaal helder. Als ik het zo lees heb jij een 'gewone' 2.4 D. Die is het 130 pk. De D5 is helemaal of bijna helemaal dezelfde motor, maar met een hoger vermogen: 163 pk.

Geplaatst: 09.01.2008 - 12:21
door Fredhead
Mocht je willen kijken voor een D5, deze zijn wel weer iets duurder.
(vraag is mij ook niet helemaal duidelijk)

Geplaatst: 09.01.2008 - 12:38
door Ramon&Ramon
tussen een oud type diesel en een D5 zit een wereld van verschil,de motoren zijn compleet verschillend van opbouw en techniek.

Re: Diesel met 185000 km

Geplaatst: 09.01.2008 - 14:21
door M'n eerste Volvo
MUSICFREAK schreef:Hallo allemaal
Met belangstelling heb ik de prachtige en minder leuke verhalen gelezen.
Om bij de 1e te willen behoren hoor ik graag waar ik om moet denken bij een 130 pk diesel edition model 2003
Hoi Musicfreak,

Ook ik behoor tot de 1e en heb een 2.4D Edition MY2004 (188.000Km). Ik heb hem nu ongeveer 8 maanden en heb er tot op heden absoluut geen spijt van. De 130Pk maken er geen racemonster van, maar hij komt prima mee in het dagelijkse verkeer en als je het gaspedaal eens diep intrapt, dan gaat hij echt wel vooruit. Ik heb vele posts gelezen met tuningberichten en droom af en toe van 200Pk en 400Nm. Dan stap ik weer in mijn auto en denk dan .... waarom zou ik?

Ik wens je veel wijsheid en wat je ook kiest, met een S60 zit je altijd goed .. :wink:

Geplaatst: 09.01.2008 - 15:00
door euerw
omdat het goed kan met dat type motor zonder dat de boel stuk gaat, en je het rij genot vergroot, als het evn nodig is kan het, en dat mis je weer bij de 130pk, niet dat het niet goed is maar hij kan gewoon veel beter!

Musicfreak suc6 en genot

Geplaatst: 09.01.2008 - 15:24
door Ramon&Ramon
Het kan altijd beter,dat is met alles zo.:)

Geplaatst: 09.01.2008 - 16:02
door IkeV70
Ramon&Ramon schreef:tussen een oud type diesel en een D5 zit een wereld van verschil,de motoren zijn compleet verschillend van opbouw en techniek.
Het gaat hier niet om een oud type diesel. Hij heeft een 2.4D / 130pk op het oog. Die is vrijwel hetzelfde als de D5.

Geplaatst: 09.01.2008 - 17:26
door Musicfreak
Hallo allemaal
Sorry voor de verwarring maar er is iets mis gegaan met het verzenden van de mail.
Mijn vraag was inderdaad of het mogelijk is een 130 pk probleemloos naar 163 te chippen zonder schadelijke gevolgen.
Morgen ga ik dus aan de rit en ben benieuwd,
allemaal hartelijk bedankt voor jullie bijdrage, ik zal deze site zeker blijven bezoeken.

Groet
Musicfreak

Geplaatst: 09.01.2008 - 19:09
door Ramon&Ramon
In de D5 heb je drie verschillende motortypen
136 pk
163pk
185pk dit is de laatste versie

Geplaatst: 09.01.2008 - 19:15
door NOS
Ramon&Ramon schreef:In de D5 heb je drie verschillende motortypen
126 pk
163pk
185pk dit is de laatste versie

Geplaatst: 09.01.2008 - 19:18
door Ramon&Ramon
136 pk
ik weet niet waar je die 126 pk vandaan hebt?

Geplaatst: 09.01.2008 - 19:32
door Ramon&Ramon
ik denk dat je in de war bent met 126kw :)
dat is 163 pk

Geplaatst: 09.01.2008 - 19:36
door bart simpson
Ramon&Ramon schreef:136 pk
ik weet niet waar je die 126 pk vandaan hebt?
Wil de pret niet bederven maar er is toch echt een 126pk (92hele kw's)

Geplaatst: 09.01.2008 - 19:40
door Ramon&Ramon
een D5?????

Geplaatst: 09.01.2008 - 19:41
door NOS
D 126Pk
2.4D 163 Pk
D5 185 Pk