Mijn S60 is toe aan de 240.000 beurt.
Nu ben ik benieuwd of het verstandiger is om naar de dealer te gaan of gewoon naar iedere andere garage te gaan.
Hebben een gewone garage zowat aan het einde van de straat en de Volvodealer is net iets verder.
Maar wil natuurlijk wel het beste voor mijn S60.
Dus waar kan ik het beste naartoe?
Iedere garage of Volvodealer voor onderhoud?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27365
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
ik zou zeggen... de dealer
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27365
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Was al bang voor dat antwoord 
Zal morgen eens een belletje plegen met de dichtsbijzijnde dealer.
Heeft iemand trouwens enig idee op wat voor een bedrag ik ongeveer kan rekenen? (als echte Hollander wil ik dat eigenlijk wel eens weten)

Zal morgen eens een belletje plegen met de dichtsbijzijnde dealer.
Heeft iemand trouwens enig idee op wat voor een bedrag ik ongeveer kan rekenen? (als echte Hollander wil ik dat eigenlijk wel eens weten)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
weet je ook wat er naast de reguliere beurt aan mankeerd?
Volvo for life
Zou op zoek gaan naar een Volvo-specialist. Of zelf doen.
De uurprijs is bij een Volvo-specialist in het algemeen een stuk lager en de ervaring even groot.
Als het een goede is, beschikken ze ook over software om jouw auto goed uit te lezen.
Elke garage om de hoek............ moet kunnen, als het niet te specialistisch wordt.
Ik wil niet zeggen dat de monteurs het daar niet kunnen, maar kan wat langer duren ivm onbekendheid met het merk.
Zeker als het gaat om storing zoeken en het een vaker voorkomend weetje is......
Dit geldt trouwens voor elk merk, bij de garage om de hoek.
Meestal zijn ze toch wel ingesteld op een bepaald merk of maar een paar merken. Je kan immers niet alles weten.

De uurprijs is bij een Volvo-specialist in het algemeen een stuk lager en de ervaring even groot.
Als het een goede is, beschikken ze ook over software om jouw auto goed uit te lezen.
Elke garage om de hoek............ moet kunnen, als het niet te specialistisch wordt.
Ik wil niet zeggen dat de monteurs het daar niet kunnen, maar kan wat langer duren ivm onbekendheid met het merk.
Zeker als het gaat om storing zoeken en het een vaker voorkomend weetje is......
Dit geldt trouwens voor elk merk, bij de garage om de hoek.
Meestal zijn ze toch wel ingesteld op een bepaald merk of maar een paar merken. Je kan immers niet alles weten.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Had recent een klant die met zijn V50 bij de garage om de hoek € 125,-- moest achterlaten voor het wisselen van een lampje, die garage had vanalles gedemonteerd en vond het a hell of a job om bij een Volvo een lampje te wisselen, over onbekendheid gesproken
Volvo for life
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Ik ben uitermate tevreden over mijn Bovag-garage:fredhead schreef:Mijn S60 is toe aan de 240.000 beurt.
Nu ben ik benieuwd of het verstandiger is om naar de dealer te gaan of gewoon naar iedere andere garage te gaan.
Hebben een gewone garage zowat aan het einde van de straat en de Volvodealer is net iets verder.
Maar wil natuurlijk wel het beste voor mijn S60.
Dus waar kan ik het beste naartoe?
- geen gezeur tijdens de garantieperiode;
- zeer goede service;
- lager uurloon;
- kwalitatief goed werk.
Maar die kende ik al voordat ik de Volvo kocht.
Was dat niet het geval geweest, dan was ik waarschijnlijk naar de dealer gegaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
alleen jammer dat veel universele garages niet kunnen uitlezen,specifieke storingen kunnen verhelpen enz.
Ik heb de laatste weken ervaren dat het vooral bij distributieriem wissels vaak fout gaat ivm het afstellen van de variabele nokkenassen'.
Veel monteurs tekenen de tandwielen af en de riem , monteren het net zo weer terug en daar gaat het meestal fout,de nokkenas kan verdraaien ten opzichte van de tandwielen,met als gevolg storingen.
Ik heb de laatste weken ervaren dat het vooral bij distributieriem wissels vaak fout gaat ivm het afstellen van de variabele nokkenassen'.
Veel monteurs tekenen de tandwielen af en de riem , monteren het net zo weer terug en daar gaat het meestal fout,de nokkenas kan verdraaien ten opzichte van de tandwielen,met als gevolg storingen.
Als het aantal tanden op de riem gelijk blijft tussen de beide nokkenassen kan het niet fout gaan.Ramon&Ramon schreef:Veel monteurs tekenen de tandwielen af en de riem , monteren het net zo weer terug en daar gaat het meestal fout,de nokkenas kan verdraaien ten opzichte van de tandwielen,met als gevolg storingen.
Of ze kunnen niet tellen.

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
zoals je weet kan het tandwiel los van de nokkenas draaien bij de laatste nieuwe types,je kunt het ook omdraaien,als je het tandwiel op de oude stand monteerd en de nokkenas verdraaid zonder dat je het merkt,heb je dus een probleem.
dan draait bij het starten eerst het tand wiel een stukje alvorens de nokkenas mee te nemen..en dan gaat het fout..
je hebt twee type tandwielen,eentje die niet te verdraaien is en eentje die los draait ten opzichte van de nokkenas.ik heb het over de hydraulische tandwielen...
dan draait bij het starten eerst het tand wiel een stukje alvorens de nokkenas mee te nemen..en dan gaat het fout..
je hebt twee type tandwielen,eentje die niet te verdraaien is en eentje die los draait ten opzichte van de nokkenas.ik heb het over de hydraulische tandwielen...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
en er is nog een belangrijk ding,stel dat de vorige monteur een klein foutje heeft gemaakt,bijv een tand verkeerd?
dan ga je met aftekenen dus dezelfde fout maken...
ze hebben niet voor niets al dat afstelgereedschap bedacht bij Volvo,maar die discussie hebben wij al eerder gehad..
dan ga je met aftekenen dus dezelfde fout maken...
ze hebben niet voor niets al dat afstelgereedschap bedacht bij Volvo,maar die discussie hebben wij al eerder gehad..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:43
ikzelf ga naar een volvo-specialist, zeker niet naar een dealer, die is me te duur en doen het echt niet beter naar mijn mening.
"iedere" garage zou ik niet kiezen, misschien voor verversen van je olie of banden / remblokken onderhoud of zo.
"iedere" garage zou ik niet kiezen, misschien voor verversen van je olie of banden / remblokken onderhoud of zo.
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27365
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vandaag een afspraak gemaakt bij de Volvo dealer/specialist hier in de buurt.
Mankeerd verder niets aan de auto (tenminste niet dat ik weet).
De kosten vallen mij alles mee, ze begonnen daar zelf al over de prijs en zal rond de 400 euro liggen (is naar boven afgerond)
Dit is inclusief een nieuw brandstoffilter, Volvo geeft zelf aan dat bij de 240.000 deze filter vervangen moet worden.
De garage waar ik anders naartoe wilde is een Kia dealer, deze staat bij een hoop mensen goed bekend.
Alleen nemen ze bij mij geen telefoon op en het e-mailadres dat ze hebben wordt ook niet op gereageerd.... beetje jammer...
Tegen de tijd dat mijn Volvo z'n beurtje krijgt heb ik er alweer ruim 10.000 kilometer mee gereden.
Tot nu toe zijn het allemaal plezierige kilometers (weet ook heel zeker dat er nog heel veel plezierige kilometers bijkomen) en op een kapot lampje na helemaal probleemloos.
Allemaal bedankt voor de tips waar naartoe te gaan
Mankeerd verder niets aan de auto (tenminste niet dat ik weet).
De kosten vallen mij alles mee, ze begonnen daar zelf al over de prijs en zal rond de 400 euro liggen (is naar boven afgerond)
Dit is inclusief een nieuw brandstoffilter, Volvo geeft zelf aan dat bij de 240.000 deze filter vervangen moet worden.
De garage waar ik anders naartoe wilde is een Kia dealer, deze staat bij een hoop mensen goed bekend.
Alleen nemen ze bij mij geen telefoon op en het e-mailadres dat ze hebben wordt ook niet op gereageerd.... beetje jammer...
Tegen de tijd dat mijn Volvo z'n beurtje krijgt heb ik er alweer ruim 10.000 kilometer mee gereden.
Tot nu toe zijn het allemaal plezierige kilometers (weet ook heel zeker dat er nog heel veel plezierige kilometers bijkomen) en op een kapot lampje na helemaal probleemloos.
Allemaal bedankt voor de tips waar naartoe te gaan

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- paul45
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 13:34
- Locatie: Purmerend (S-60)
Vlak voordat ik mijn S60 op gas kocht heb ik mij bang laten maken door een volvo garage die zei dat ik dat beter niet kon doen en vervloekte het gas.
Vooral doordat de kleppen hier een probleem konden opleveren.
Toen ben ik naar een volvo specialist gagaan en hij zei dat er hydrolische kleppen in zaten en absoluut geen probleem gaven en ook niet gesteld hoefde te worden, echt een behulpzame en aardige man.
Dus ik gerustgesteld de S60 gekocht!!! en wat blijkt nu sinds ik op het forum lees dat er wel kleppen gesteld moeten worden a €800 bij de dealer???
Nu vertrouw ik de VOLVO-SPECIALIST bij mij echt niet meer, dat snap je wel.
Vooral doordat de kleppen hier een probleem konden opleveren.
Toen ben ik naar een volvo specialist gagaan en hij zei dat er hydrolische kleppen in zaten en absoluut geen probleem gaven en ook niet gesteld hoefde te worden, echt een behulpzame en aardige man.
Dus ik gerustgesteld de S60 gekocht!!! en wat blijkt nu sinds ik op het forum lees dat er wel kleppen gesteld moeten worden a €800 bij de dealer???
Nu vertrouw ik de VOLVO-SPECIALIST bij mij echt niet meer, dat snap je wel.
Prachtig verhaal................... maar zie toch geen probleem.Ramon&Ramon schreef:zoals je weet kan het tandwiel los van de nokkenas draaien bij de laatste nieuwe types,je kunt het ook omdraaien,als je het tandwiel op de oude stand monteerd en de nokkenas verdraaid zonder dat je het merkt,heb je dus een probleem.
dan draait bij het starten eerst het tand wiel een stukje alvorens de nokkenas mee te nemen..en dan gaat het fout..
je hebt twee type tandwielen,eentje die niet te verdraaien is en eentje die los draait ten opzichte van de nokkenas.ik heb het over de hydraulische tandwielen...
Ik heb gezien hoe ze het bij de Volvo-dealer deden (was daar toevallig) en ze deden het niet anders al ik het doe.
Ik heb geen speciaal gereedschap gezien (ik weet welke je bedoeld).
Kan niet fout gaan. Motor op tijd zetten. Goed merken, ook de tanden tov de riem en tandwiel. Tandjes tellen!!!
Kan mij niet voorstellen dat een monteur na het demonteren van de riem nog aan de krukas of nokkenas gaat draaien.
Trouwens het tandwiel blijft vast zitten aan de nokkenas, dus die kunnen niet tov elkaar draaien.
Waarom zou je die willen losdraaien, voor het vervangen van een distributieriem?
Alleen een beetje tegen de oliedruk in (2 tandjes?) Afblijven dus en dan nog!
Als je het goed hebt afgemerkt (hall sensor ook) komt het helemaal goed. Onbegrijpelijk als het daar fout mee gaat.
Als een monteur dit niet meer kan, moet ie een andere baan gaan zoeken.
Gaan we weer.

Eerder bangmakerij. sorry
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ik denk toch dat je het niet helemaal begrijpt,bij de latere types draait het tandwiel onafhankelijk van de nokkenas,door de klepveerspanning kan de mokkenas verdraaien zonder dat je het merkt..
je hebt namelijk drie types nokkenas verstellingen!!!!!
ik denk dat je daarvan niet op de hoogte bent..
je hebt namelijk drie types nokkenas verstellingen!!!!!
ik denk dat je daarvan niet op de hoogte bent..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
mokkenas 

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als je S60 van modeljaar 2000 is,heb je dus geen hydraulische klepstoters!Meneer Paul.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat zou ik er voor voordeel bij hebben, Volvo rijders bang te maken voor eventuele hoge kosten.
Ik maak deze ellende en fouten dagelijks mee in de praktijk.
Er gaat veel fout bij distributieriem wissels,zowel bij Diesel als Benzine uitvoeringen.
Er staan veel berichten en problemen op dit forum,die opgetreden zijn na het vervangen van de distributieriem.
Maar ik denk dat het jou gelegen is mijn
technische kennis omtrent Volvo hier in een kwaad daglicht te zetten,dat is mijn mening!
Die discussie hebben we namelijk al is eerder gevoerd.
Ik lig daar verder ook niet wakker van,er zijn gelukkig zeer veel Volvo rijders die zeer gelukkig zijn met het technisch,s support van mijn zijde.
Ik maak deze ellende en fouten dagelijks mee in de praktijk.
Er gaat veel fout bij distributieriem wissels,zowel bij Diesel als Benzine uitvoeringen.
Er staan veel berichten en problemen op dit forum,die opgetreden zijn na het vervangen van de distributieriem.
Maar ik denk dat het jou gelegen is mijn
technische kennis omtrent Volvo hier in een kwaad daglicht te zetten,dat is mijn mening!
Die discussie hebben we namelijk al is eerder gevoerd.
Ik lig daar verder ook niet wakker van,er zijn gelukkig zeer veel Volvo rijders die zeer gelukkig zijn met het technisch,s support van mijn zijde.