Ik overweeg om een XC70 AWD te importeren vanuit de VS (Florida), maar ik ben hierbij nog in een prematuur stadium.
Ik heb hierbij een tweetal vragen:
- heeft iemand al ervaring hiermee mbt het buiten een organisatie om (en dus particulier) importeren van een auto uit de VS?
- Ik rijd behoorlijk wat kilometers, kan in de VS natuurlijk geen D5 krijgen en moet de auto dus in NL op LPG laten zetten. XC70 op LPG, gelden de ervaringen van de V70-rijders die ik elders las hier ook voor of moet ik op andere zaken letten?
Dank alvast voor de tips!!
XC70 AWD uit VS en op LPG
- doubleyou7
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
- Locatie: Tilburg
V60 D5 Summum 2012
- doubleyou7
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
- Locatie: Tilburg
Heeft hier nou niemand een reactie op??
V60 D5 Summum 2012
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat een avontuur!
Km teller wijkt af
temperatuuraanduidingen wijken af (buitentemp. + aircoaanduiding)
je hebt geen inzage in schadehistorie
het is een lastige auto om ooit weer in te ruilen door het ontbreken van kilometerhistorie (niet in te voeren in een NAP zonder vragen)
radio doet het hier mogelijk niet goed
evt. rti en telefoon zijn onbruikbaar
nogal wat delen wijken af, o.a. emissie gerelateerde delen
en dan nog de transportkosten, de invoerrechten, de restbpm en de btw...
gas ga ik het niet over hebben
Km teller wijkt af
temperatuuraanduidingen wijken af (buitentemp. + aircoaanduiding)
je hebt geen inzage in schadehistorie
het is een lastige auto om ooit weer in te ruilen door het ontbreken van kilometerhistorie (niet in te voeren in een NAP zonder vragen)
radio doet het hier mogelijk niet goed
evt. rti en telefoon zijn onbruikbaar
nogal wat delen wijken af, o.a. emissie gerelateerde delen
en dan nog de transportkosten, de invoerrechten, de restbpm en de btw...
gas ga ik het niet over hebben
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27431
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zou het niet handiger en goedkoper om eer eentje uit Duitsland te importeren?
Dan kan je gelijk voor een D5 gaan.
Dan kan je gelijk voor een D5 gaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- doubleyou7
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
- Locatie: Tilburg
Dank Bart en Fred voor jullie reacties.
Maar krijg ik bij een Volvo-dealer in de VS niet ook de historie vd auto, incl. de kilometers?
En inderdaad, ik wil niet over 1 nacht ijs gaan en het zal ongetwijfeld de nodige zweetdruppels kosten, maar prijstechnisch (ook na LPG-inbouw) veel interessanter dan er een uit Duitsland halen. Vanwege een lagere BTW in Duitsland zou ik de auto dan ook beter vanuit de VS in Duitsland kunnen inporteren. Of klopt hier mijn redenatie niet?
Maar krijg ik bij een Volvo-dealer in de VS niet ook de historie vd auto, incl. de kilometers?
En inderdaad, ik wil niet over 1 nacht ijs gaan en het zal ongetwijfeld de nodige zweetdruppels kosten, maar prijstechnisch (ook na LPG-inbouw) veel interessanter dan er een uit Duitsland halen. Vanwege een lagere BTW in Duitsland zou ik de auto dan ook beter vanuit de VS in Duitsland kunnen inporteren. Of klopt hier mijn redenatie niet?
V60 D5 Summum 2012
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Mwa, ben het niet helemaal eens. Schade is best op te vragen via Carfax. Carfax gebruik de VIN (Vehicle Identification Number) voor de schade historie.
Vergeet niet als je een auto uit amerika haalt dat er de rest BTW bijkomt, in Michigan is de btw 6% dus zal je nog 13% extra moeten betalen. Tevens komen er transportkosten van ongeveer 2000 euro bij en zal je ook nogeens invoerbelasting moeten betalen. Hoe die in elkaar zit durf ik niet te zeggen. plus de rest BPM die er nogeens bijkomt. Ik zou er nogeens goed over nadenken...
Tevens als je ooit de auto wilt inruilen zal je absoluut verschil zien tussen een duitse auto en die uit de VS.
Of het je gaat lukken om een auto die je uit de Vs importeerd via duitsland naar hier te krijgen zonder de nodige extra kosten betwijfel ik. Winstgevend vrees ik dat het nooit gaat worden, maar hoor graag van je als dit wel het geval is.
Vergeet niet als je een auto uit amerika haalt dat er de rest BTW bijkomt, in Michigan is de btw 6% dus zal je nog 13% extra moeten betalen. Tevens komen er transportkosten van ongeveer 2000 euro bij en zal je ook nogeens invoerbelasting moeten betalen. Hoe die in elkaar zit durf ik niet te zeggen. plus de rest BPM die er nogeens bijkomt. Ik zou er nogeens goed over nadenken...
Tevens als je ooit de auto wilt inruilen zal je absoluut verschil zien tussen een duitse auto en die uit de VS.
Of het je gaat lukken om een auto die je uit de Vs importeerd via duitsland naar hier te krijgen zonder de nodige extra kosten betwijfel ik. Winstgevend vrees ik dat het nooit gaat worden, maar hoor graag van je als dit wel het geval is.
- Paul87
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08.01.2008 - 16:53
- Locatie: Hilliebeek
Het scheelt ook nogal hoe oud de auto is, de BPM telt eerst per maand en na een half jaar per jaar af, schema is wel terug te vinden op internet.
Komt erop neer dat een auto vanaf een jaar of 3 serieus goedkoper is dan in NL.
Gezoen het 'gedoe' vanuit de VS vraag ik me af of dat opweegt tegen een auto uit bv Duitsland, België, of Portugal.
Je moet eigenlijk ook meetellen hoeveel uren je bezig zal zijn met regelen, tenzij je dat erg leuk vindt natuurlijk.
Komt erop neer dat een auto vanaf een jaar of 3 serieus goedkoper is dan in NL.
Gezoen het 'gedoe' vanuit de VS vraag ik me af of dat opweegt tegen een auto uit bv Duitsland, België, of Portugal.
Je moet eigenlijk ook meetellen hoeveel uren je bezig zal zijn met regelen, tenzij je dat erg leuk vindt natuurlijk.
XC70 D5 geartronic
XC70 D5 summum my2008
XC70 D5 summum my2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
- Locatie: Breda
@ Bart: heb zelf ook een US Import XC70 en die mijlen en fahrenheit ben je in 5 minuten aan gewend. Bovendien kun je de wijzerplaten laten vervangen in je dashboard. Carfax is uitgebreider en gedetailleerder dan NAP dus ook dat is geen valide argument. Wat de inruilwaarde is zal zijn? Is voor niemand te beantwoorden, wellicht lager, maar daar bespaar je dan ook duizenden euro's voor bij aanschaf. Economisch is een US import het verstandigst (althans, met de dollar rond 1,50....
)

2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 29.12.2006 - 15:16
Wat een gedoe om een auto een paar centen goedkoper te krijgen, ga gewoon naar de Volvo dealer of specialist. Als je zoals ik in Noorwegen woont, ja dan is het waarschijnlijk een ander verhaal om zelf nieuw of gebruikt te importeren uit b.v. Duitsland, gezien de prijzen hier, maar dan praat je snel over een verschil van misschien 10 tot 15 duizend euro afhankelijk van bouwjaar.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik ruil zo'n Amerikaan iig niet in en ken zat collega's die zich er ook ver van houden, carfax zegt een NL koper niets, NAP des te meer
Volvo for life